نماد آخرین خبر

7 نکته کارآمد برای چیدمان یک خانه کوچک که به کمک زوج های جوان خواهد آمد

منبع
مجله دلگرم
بروزرسانی
7 نکته کارآمد برای چیدمان یک خانه کوچک که به کمک زوج های جوان خواهد آمد

مجله دلگرم/ اگر شما هم قصد چيدمان و تغيير دکوراسيون آپارتمان کوچک خود را داريد پس تا انتهاي اين مطلب با ما همراه باشيد.
اين روزها بسياري از زوج‌هاي جوان زندگي‌شان را از خانه‌هاي کوچک شروع مي‌کنند تا بتوانند از نظر اقتصادي، هزينه‌ها را بهتر مديريت کنند. اگر شما هم جزو اين دسته از افراد هستيد و به هر دليلي در خانه‌اي کوچک زندگي مي‌کنيد، با رعايت کردن هفت نکته طلايي براي چيدمان فضاي کوچک، خانه‌اي شيک، زيبا و بزرگتر براي خودتان و همسرتان بسازيد.


آينه‌ها را دست کم نگيريد
بسياري از فضاهاي کوچک، پتانسيل‌هاي بزرگي دارند و يکي از بهترين وسايل که مي‌تواند پتانسيل اين فضاها را بالا ببرد، آينه است.
آينه‌ها خيلي راحت مي‌توانند به فضاي کوچک منزل شما عمق دهند و اغلب اين کار را به دو روش انجام مي‌دهند؛ روش اول انعکاس فضاي منزل است که باعث مي‌شود ديوار خانه به چشم نيايد و اين تصور ايجاد شود که تصوير داخل آينه امتداد فضاي منزل شماست.
روش دوم بازتاب نور است که يکي از بهترين روش‌ها براي بزرگتر نشان دادن خانه کوچک خواهد بود. بنابراين موقع خريد وسايل براي خانه کوچک، خريد آينه را فراموش نکنيد و آن را در جاي مناسبي قرار دهيد.
از وسايل چند کاره استفاده کنيد
وقتي براي خريد جهيزيه وارد فروشگاه‌هاي مبلمان مي‌شويد، اين نکته را در نظر داشته باشيد که در حال خريد براي يک فضاي کوچک هستيد؛ بنابراين هر چيزي که در ليست خريد وسايل ضروري و مهم جهاز عروس قرار دارد بايد واجد راهنماي خريد زير باشد تا جهاز عروس داخل خانه کوچک با مشکل رو به رو نشود (براي مشاهده اين ليست مهم از وسايل جهاز از سايت ديجي‌کالا کمک بگيريد):
قبل از خريد بايد اندازه فضايي که قصد داريد برايش مبلمان تهيه کنيد، آماده باشد. در غير اين صورت خريد نکنيد تا زماني که خانه آماده تحويل شود.
استفاده از وسايل چند کاره يکي از بهترين روش‌ها براي داشتن فضايي مرتب و منظم است. بنابراين به دنبال وسايل کم جا و چند کاره باشيد، مثلا از مبلمان تخت خواب شو استفاده کنيد تا اگر مهمان‌هايتان خواستند پيش‌تان بمانند، دچار کمبود جا نشويد يا ميزهاي تاشو را به عنوان ميز کار در فهرست خريدتان قرار دهيد که بعد از کار مي‌توان آن‌ها را جمع کرد.
به خاطر داشته باشيد هر چه تعداد کشوهاي دور از چشم وسايل شما بيشتر باشد، نتيجه بهتري به دنبال خواهد داشت. سعي کنيد تخت، ميز مبلمان راحتي و حتي عسلي‌ها کشودار باشند تا بتوانيد وسايل اضافه‌اي را که برايشان جايي نداريد، داخل آن‌ها قرار دهيد.

 
فقط وسايل ضروري را تهيه کنيد
بعضي‌ها هنوز هم به رسم قديمي کامل بودن همه وسايل در زندگي زوج‌هاي جوان اعتقاد دارند؛ در حالي که اين اعتقاد نه با وضعيت اقتصادي بسياري از زوج‌ها سنخيت دارد و نه با فضاي کوچک محل زندگي بعضي از آن‌ها.
وقتي نوبت به خريد وسايل براي فضاي کوچک مي‌رسد، لازم نيست حتما تمام جزئيات را رعايت کنيد. براي مثال براي خريد سرويس خواب در مدل هاي متنوع لازم نيست در کنار خريد تخت خواب، ميز پاتختي هم بخريد. يک تخت دو نفره کم جا هم قيمت کمتري دارد و هم جاي کمتري اشغال خواهد کرد.
به خاطر داشته باشيد هر چقدر بيشتر به خريد وسايل ضروري توجه کنيد و قيد موارد غير ضروري را بزنيد، برايتان بهتر است. بعدا هم که در خانه جديد جا افتاديد، نسبت به خريد اکسسوري براي فضاي کوچک بسيار محتاط باشيد و خانه را شلوغ نکنيد.



استفاده از فضاي ديوارها
وقتي در خانه کوچک ساکن شويد، متوجه خواهيد شد کف زمين، تنها فضايي نيست که قابليت استفاده شدن دارد و کم‌کم ديوارها و حتي سقف نظرتان را به خود جلب خواهند کرد.
استفاده از شلف يا طبقات ديواري مي‌تواند بهترين روش براي زوج‌هايي باشد که دوست دارند از وسايل تزئيني در منزل‌شان استفاده کنند. اين طبقات فضاي مناسب براي قرار دادن دکوري‌ها را به شما مي‌دهند و در عين حال باعث مي‌شوند فضاي زمين براي وسايل ضروري‌تر و بزرگ‌تر در نظر گرفته شود.
اگر به گل و گياه علاقه داريد مي‌توانيد از گلدان‌هاي سقفي و آويز دار استفاده کنيد يا حتي گلدان‌ها را روي طبقات ديواري بچينيد. اين کار فضاي روي زمين را براي استفاده‌هاي ضروري‌تر باز نگه مي‌دارد.
به جاي استفاده از آباژور سراغ لامپ‌هاي سقفي يا ديواري برويد و فضاي روي زمين را آزاد بگذاريد.

رنگ‌هاي روشن، معجزه‌گرهاي بزرگ
آخرين چيزي که يک خانه کوچک به آن نياز دارد، رنگ‌هاي تيره و به اصطلاح خفه است؛ مگر اينکه بخواهيد فضاي خانه‌تان را به يک دخمه تاريک تبديل کنيد؛ در غير اين صورت به نکات زير توجه داشته باشيد:
اگر عاشق کاغذ ديواري‌هايي با طرح‌هاي شلوغ و رنگ‌هاي تيره هستيد؛ بهتر است فعلا قيد اين علاقه را بزنيد. هر گونه شلوغي و تيرگي باعث کوچکتر به نظر آمدن خانه شما مي‌شود. در عوض ديوارها را سفيد کنيد يا از کاغذ ديواري‌هايي با طرح‌هاي محو و رنگ‌هاي روشن استفاده کنيد، همچنين مي‌توانيد از اين پالت رنگي براي انتخاب رنگ ديوارها کمک بگيريد.
رنگ مبلمان را روشن انتخاب کنيد و اگر نگران هستيد زود کثيف شوند، برايشان کاور يا پيراهن مبل تهيه کنيد. دقت کنيد که رنگ کاور مبل هم بايد روشن باشد.
در کنار رنگ مبلمان، رنگ فرش‌ها و پرده‌ها را دست کم نگيريد. بهتر است رنگ فرش‌ها نيز شاد و روشن باشد و براي رنگ پرده‌ها هم از همين قانون استفاده کنيد.
به جاي خريد پرده‌هاي ضخيم، سراغ پرده‌هايي برويد که بخشي از نور روز را داخل خانه مي‌آورند و باعث بزرگتر به نظر آمدن خانه مي‌شوند.
به جاي پرده ضخيم، براي پرده معمولي پشت پرده‎اي تهيه کنيد تا بتوانيد موقع شب فضاي خصوصي بهتري فراهم کنيد.
 
نورپردازي، ساده اما کاربردي
اگر با قواعد زاويه پردازي نور آشنا باشيد، مي‌دانيد که زاويه تابش نور مي‌تواند تاثير بسيار زيادي روي نحوه به نظر رسيدن اجسام داشته باشد و اين قانون در فضاهاي کوچک نمود بيشتري پيدا مي‌کند.
از آنجايي که فضاي کوچک نياز به نورپردازي بسيار دقيقي دارد، بهتر است اين کار را به دست افراد متخصص بسپاريد تا بر اساس پتانسيل‌هاي خاص خانه شما دست به طراحي نور بزنند. بعد از اين کار خواهيد ديد که فضاي خانه بسيار زيباتر، صميمي‌تر و بزرگتر به نظر مي‌رسد.
 
استفاده از وسايل خيلي بزرگ ممنوع
وقتي خانه کوچکي داريد، خريد وسايل خيلي بزرگ ايده خوبي براي شما نخواهد بود؛ البته قرار هم نيست تمام وسايل خانه‌تان کوچک باشند؛ اما بهتر است حد وسط را نگه داريد و وسايلي با ابعاد متوسط را براي فضاي خانه‌تان در نظر بگيريد. اگر وسايل و به ويژه مبلمان شما خيلي بزرگ باشند، خانه را بسيار کوچکتر نشان خواهند داد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره