نماد آخرین خبر

تغییر دکوراسیون آشپزخانه برای خانه های اجاره ای

منبع
بروزرسانی
تغییر دکوراسیون آشپزخانه برای خانه های اجاره ای

دکوبوم/ با ورود به خانه هاي اجاره اي، آشپزخانه اغلب يکي از اولين مکان هايي است که بايد به روز و داراي تغييراتي گردد اگرچه اين امر هميشه مختص املاک اجاره اي نيست اما در خانه هاي اجاره اي که امکان ايجاد تغييرات، هزينه بر و يا بازسازي بدون اجازه صاحب ملک امکانپذير نمي باشد چالش هايي را به همراه دارد به اين منظور با مشاهده راهکارهايي خلاقانه براي ايجاد تغييرات چشمگير بدون آسيب به وضعيت موجود در دکوراسيون آشپزخانه با ما همراه باشيد….

درست است که فضاي قديمي احساس متفاوتي از فضاي نو و بازسازي شده ايجاد مي کند اما با افزودن طرح و رنگ مي توانيد تغييرات چشمگيري براي بهتر شدن دکوراسيون ايجاد نماييد با پنج ايده براي داشتن تغييرات، مخصوص خانه هاي اجاره اي و يا زماني که نمي توانيد به دلايل مختلف هزينه زياد و يا بازسازي مجددي در دکوراسيون انجام دهيد عبارت است از:

ايجاد تغييرات در قفسه هاي باز
مي توانيد در قفسه هاي باز و کابيت ها از برچسب، کاغذ يا متريالي در دسترس داراي طرح، رنگ و يا چاپ متفاوتي که از نطر معيارهاي زيبايي شناختي با ديگر اجزاي دکوراسيون آشپزخانه شما منطبق باشد و يا با رنگ و الگوي ظروف هماهنگ باشد استفاده نماييد. قفسه ها يا پشت کابينت ها را با کاغذ بپوشانيد و تم جديدي در دکوراسيون ايجاد نماييد.

اگر درب هاي کابينت از نظر ظاهري خراب هستند نيز مي توانيد درب ها را جدا کرده و بعد از تمام شدن زمان اجاره منزل به حالت قبل برگردانيد و از اين طريق هنگامي که کابينت ها به  قفسه هايي باز تبديل گشتند به روش گفته شده آن ها را  تزئين نماييد. فقط مطمئن شويد که درب هاي کابينت را به دقت ذخيره سازي مي کنيد تا زمان ترک منزل مجددا آنها را مانند روز اول وصل کنيد.

نقاشي و نوشتن روي درب هاي کابينت
اگر تصميم به حذف درب هاي کابينت نداشته باشيد ، مي توانيد آنها را با استفاده از کاغذ و يا متريال هايي که مي توان روي آن ها يادداشت کرد و يا تخته سياه بپوشانيد و علاوه بر پوشاندن نقص هاي کابينت جلوه اي مدرن و کاربردي ايجاد خواهيد کرد.
بهتر است يک يا دو درب کابينت را انتخاب کنيد و مطابق با خطوط کابينت جايي براي نوشتن ليست مواد غذايي يا نوشتن يادداشت به اعضاي خانواده  ايجاد کنيد.

پاخور کابينت ها را فراموش نکنيد!
در پايه هاي کابينت هاي قرار گرفته بر کف (پاخور کابينت) مي توانيد با افزودن و چسباندن کاغذ هاي رنگي و يا مطابق با رنگ هاي موجود دکوراسيون، زشتي ها را پوشش داده و علاوه بر زيبايي با افزودن پاپ رنگي الگوي خاصي را وارد فضا نماييد  اين ايده از جزئياتي است که اگرچه به نظر کوچک ميرسد اما بسيار تاثير گذار خواهد بود مي توانيد از متريال هاي ضدآب يا برچسب استفاده کنيد تا در صورت شست و شو کمتر دچار آسيب شود در غير اين صورت و استفاده از کاغذ نيز به راحتي مي توانيد رنگ و طرح مورد نظر را بعد از مدتي تغيير دهيد.

تغيير Backsplash
براي تغيير  backsplash  و ديوار پشت کابينت ها و بالاي سينک و گاز  راهي سريع و آسان براي به روز رساني آنها مي توانيد از کاشي هاي سنتي و يا چاپ طرح هاي آنها بر روي کاغذ استفاده کنيد و يا از برچسب هايي موجود در بازار با الگوهاي مناسب آشپزخانه استفاه نمييد اما از کنده شدن آسان برچسب ها مطمئن شويد.
مي توانيد کاغذ را به قطعه هاي بزرگتر تقسيم کنيد تا کل قسمت backsplash را پوشش دهد يا بسته به الگوي انتخابي ، طرح دلخواه را در اندازه کاشي ها برش زنيد اقلام دکوري و يا آويز هايي براي دسترسي آسان به وسايل نيز مي تواند ايده خوبي براي پوشش ديوار  backsplash باشد.


برچسب ها و فويل هاي آلومينيومي
استفاده از استيل ضد زنگ از گزينه هاي محبوب و کاربردي براي آشپزخانه است، اما در واحدهاي مسکوني قديمي ممکن است لوازم استيل به روزرساني  و يا تعويض نشوند و خريد آنها براي املاک اجاره اي مقرون به صرفه نباشد و خبر بد اينکه نمي توان آنها را حذف کرد اما خبر خوب اين است که شما مي توانيد با استفاده از رول هاي فويل هاي آلومينيومي و يا برچسب ها اين قسمت را پوشش دهيد و ظاهري نو در آن ها ايجاد کنيد.
قبل از استفاده از آن ها از يک نفر ديگر کمک بگيريد و با  اندازه گيري دقيق فويل و يا برچسب را  از بالا به پايين بر روي قسمت مورد نظر قرار دهيد و از فرد ديگري بخواهيد با يک کارت اعتباري روي سطح بکشد تا هيچ حبابي باقي نماند آنگاه با تيغ تيزي به صورت دقيق و ظريف قسمت هاي اضافه را جدا کنيد تا لبه ها تميز و مرتب به نظر برسند.
اگر از برچسب ها استفاده مي کنيد و يا قبلا از برچسب هايي که به آن ها علاقه نداريد در منزل استفاده شده نگران نباشيد براي حذف برچسب ها به سشووار  و يا خشک کن و ممکن است به کمي الکل يا تميز کننده نياز داشته باشيد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره