نماد آخرین خبر

فوت و فن خرید گیاهان آپارتمانی

منبع
ايرنا
بروزرسانی
فوت و فن خرید گیاهان آپارتمانی

ايرنا/ يکي از موضوعاتي که انسانها در زندگي شهري با آن مواجه شده اند، دوري از طبيعت سرسبز است که در شهرها به آن دسترسي کمتري وجود دارد. بهترين پيشنهاد براي افرادي که فضاي کافي براي ساخت باغچه يا امکان دسترسي به فضاي سبز ندارند، خريد گياه آپارتماني است. با خريد گل و گياه آپارتماني ميتوانيد از زيبايي هاي طبيعي در منزل يا اداره خود لذت ببريد.
گياه آپارتماني چه نوع گياهي است؟
گياه آپارتماني در محيط هاي بسته مانند آپارتمان ها و ادارات، رشد بسيار خوبي دارند که باعث پاکسازي هواي محيط، زيباسازي فضاي موردنظر مي گردد. انسانها از آنجايي که دوستدار گل و گياه هستند ترجيح مي دهند براي بهتر جلوه دادن محيط منزل يا اداره و نيز روحيه بخشيدن به خود به خريد گل بپردازند. اما براي خريد گل نکاتي هست که بهتر است رعايت کنيد. در ادامه به توضيح چند مورد از اين نکات مي پردازيم.
چه مواردي را در خريد گياه آپارتماني بايد مدنظر داشت؟ 
به هنگام خريد گل و گياه آپارتماني حتما بايستي در رابطه با ميزان رطوبت، نور، ترکيبات موجود در خاک، درجه حرارت، کود مناسب، ظرف و مکان مناسب آنها از فروشندگان اطلاعات کافي را بدست آوريد. شما مي توانيد به دو صورت خريد گياه آپارتماني را انجام دهيد. يا بصورت حضوري به گل فروشي ها و باغ گل برويد يا خريد گل اينترنتي را انتخاب کنيد. خريد گل آنلاين باعث مي شود در انرژي، وقت و هزينه شما صرفه جويي گردد چراکه به دليل آلودگي هوا، مشغله هاي زندگي و ترافيک بيش از حد در شهرها ممکن است با مشکل کمبود وقت و انتخاب نامناسب روبرو شويد. از طرف ديگر زمان و گزينه هاي کافي از جمله تنوع گياه آپارتماني، قيمت، نوع نگهداري و غيره را در اختيار داريد که مي توانيد بهترين انتخاب را براساس سليقه، مکان و شرايط اداره و آپارتمان خود در خريد گل آپارتماني داشته باشيد.
انواع گياه آپارتماني و شيوه نگهداري آنها

گياهان آپارتماني داراي تنوع بيشمار و شرايط نگهداري متفاوتي هستند که به هنگام خريد گل بايد به آن توجه کنيد. در اين مطلب به معرفي مختصري از اين گياهان مي پردازيم و اميدواريم اين راهنمايي ها در خريد گل اينترنتي يا حضوري براي منزل و اداره تان، کمک موثري بکند.
کراسولا خرفه اي
به هنگام خريد گل کراسولا به اين نکته توجه کنيد که يکي از گياهان مشهور در جهان با بيش از 150 گونه بوده و در برخي موارد، مردم ايران آن را به عنوان گياهي دارويي مصرف مي کنند. کراسولا گياهي گوشتي سازگار با محيط آپارتماني و داراي برگهاي ضخيم و هميشه سبز است.
شيوه نگهداري:
يکي از نکات مهمي که بعد از خريد گياه آپارتماني کراسولا بايد به آن توجه کنيد، حساس بودن به آبياري زياد است چراکه باعث ريزش برگها و پوسيدگي ساقه ها مي شود. اين گياه عاشق نور و تابش مستقيم آفتاب است. دماي مناسب بين 15 – 24 درجه بوده اما در فصول سرد براي جلوگيري از يخ زدگي و پوسيدگي بهتر است در دماي حدود 10 درجه نگهداري کنيد. مخلوط خاک برگ کوکوپيت و پرليت جهت زهکشي مناسب اين گياه مي باشد که بايستي ماهي يکبار با کودهاي مکمل تغذيه شوند.
 گياه پوتوس:
از جمله گياهان پرطرفدار آپارتماني که بخاطر مقاوم بودن، رشد خوب و افزايش رطوبت محيط شهرت بسياري دارد، گياه پوتوس است که مي توانيد آن را به عنوان اولين انتخاب، در ليست خريد گل اينترنتي يا حضوري خود قرار دهيد.
شيوه نگهداري گياه آپارتماني پوتوس :
بهتر است خاک اين گياه را مرطوب نگه داريد و در صورت قهوه اي شدن برگها، بيشتر به آن آب بدهيد. گياه پوتوس در شرايط نوري مختلف قابل نگهداري است البته بايستي از نور مستقيم خورشيد اجتناب نماييد. اين گياه مي تواند دماي متوسط 55 تا 85 در شرايط گرمسيري و رطوبت بالا را تحمل کند. درصورت آفت زدگي گياه پوتوس که به ندرت اتفاق مي افتد از يک تکه پنبه الکلي شده به منظور کشتن آفت ها استفاده کنيد. بهتر است اين گياه از دسترس کودکان و حيوانات خانگي دور نگه داشته شوند زيرا حاوي کلسيم اگزالات بوده و باعث استفراغ و سوزش مي شود.
گياه رهوئو يا موسي در گهواره
اين گياه وقتي گل مي دهد، شبيه به برگهايي مانند قايق مي شوند به همين دليل به آن موسي در گهواره، زيپلين يا رهوئو مي گويند. گل زپلين از خانواده برگ بيدي است که زادگاهش در مکزيک مي باشد. نوع برگ ها پهن و نيم گوشتي و داراي رنگ سبز براق با رگه هاي ارغواني است.
نحوه نگهداري گياهان آپارتماني :

نکاتي که به هنگام خريد گياه آپارتماني هوئو بايد مدنظر داشته باشيد، نور کامل يا متمايل به سايه نسبي، دور از اشعه مستقيم آفتاب، درجه حرارت مناسب و قابل تحمل در زمستان 16 و در تابستان 21 درجه بهترين دما براي رشد است. بايستي خاک آن مرطوب بوده و در تابستان دو الي سه مرتبه در هفته و در زمستان يک بار آبياري شود. خاک مناسب براي تغذيه از طريق کودهاي مايع يا جامد در محلول در آب هاي مخصوص گل هاي زينتي به صورت دو هفته يکبار براساس نصف ميزان قيد شده بر روي بسته ها کافي است. غبارپاشي روشي ايده آل براي تميز نمودن برگ هاي گياه موسي در گهواره است.
گل برگ گندمي
خريد گياه آپارتماني برگ گندمي يا گل عنکبوتي بهترين انتخاب براي اداره يا منزل است. اين گياه ارزان قيمت بوده و داراي رشد سرعت قابل توجه و سازگار با شرايط محيط آپارتماني و اداري است.
شرايط نگهداري گل برگ گندمي :
گل برگ گندمي در خاک هاي متفاوت قابليت کاشت را دارد. بهترين گزينه، خاک لومي است که از نظر زهکشي تامين کننده و مناسب بوده و بايستي از شن در اين خاک براي رشد بهتر استفاده شود. آبياري اين گياه در فصل مرطوب هفته يکبار و در فصول گرم رطوبت لازم از طريق عمل غبارپاشي صورت گيرد. بهترين دما بين 15 تا 25 درجه سانتي گراد است. نور کم يا غير مستقيم تا متوسط براي اين گياه ايده آل بوده و پنجره هاي جنوبي مناسب گل عنکبوتي است.
کالانکوئه، نخل ماداگاسکار، سانسوريا، دراسنا، برگ انجيري، حسن يوسف، شفلرا، سينگونيوم، پول چيني، کالاتا اورانتا ، بامبو، فيکوس الاستيکا، آلوئه ورا، گياه سکه اي، گياه هميشه سبز چيني، از ديگر گياهاني هستند که مي توانيد آنها را در فهرست خريد گياه آپارتماني خود قرار دهيد وبراي خريد ميتوانيد از سايت کافه گلدون ديدن نماييد.


به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره