نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
دخترونه زنونه

6 خاصیت بی‌نظیر روغن استوقودوس برای آرامش زنان

منبع
خراسان
بروزرسانی
6 خاصیت بی‌نظیر روغن استوقودوس برای آرامش زنان

خراسان/ استوقودوس يا همان گل‌هاي لاوندر گياهي سرشار از خاصيت و فايده براي سلامتي بدن و زيبايي پوست به حساب مي‌آيد. در اين مطلب مي‌خواهيم درباره روغن استوقودوس و کاربردهايش براي شما نکاتي را بيان کنيم. امروزه اسانس روغن استوقودوس يکي از اسانس‌هاي پر استفاده در سراسر جهان است. خواص اين روغن به دليل داشتن قدرت آنتي اکسيداني، ضد باکتري، آرام بخشي، کاهش استرس و ضد افسردگي بي‌شمار است و طي قرن‌هاي متمادي در صنعت آرايشي و درماني مورد استفاده قرار گرفته است. در ادامه برخي از خواص روغن استوقودوس را براي‌تان بيان مي‌کنيم.
     خواب خوب با روغن استوقودوس
در گذشته، مردم بالش خود را با گل اين گياه براي خوب خوابيدن پر مي‌کردند. روغن استوقودوس به راحتي اعصاب کمک مي کند و باعث احساسات قوي مي شود. براي خوب خوابيدن 3 يا 4 قطره از اسانس استوقودوس را زير بالش بريزيد يا10 تا 12 قطره از اسانس استوقودوس را به‌عنوان آروماتراپي در اتاق خواب بزنيد. امروزه هم آروماتراپي استوقودوس استراحت و خواب بهتر را به همراه دارد. تحقيقات سال 2014 در يک مجله آمريکايي نشان داد که آروماتراپي مي‌تواند يک شيوه موثر براي بهبود کيفيت خواب باشد.
     روغن استوقودوس سردرد را تسکين مي‌دهد
اگر سردرد تنشي يا ميگرن داريد، روغن اين گياه جايگزين طبيعي براي داروهاي ضد درد است. خواص ضد التهابي و ضد درد آن به کاهش درد کمک مي‌کند. به علاوه، ماهيچه‌هاي سر را که اغلب باعث سردرد مي‌شود شل مي‌کند. دو قطره از اسانس استوقودوس را در يک قاشق غذاخوري روغن زيتون بريزيد و پيشاني خود را با آن ماساژ دهيد.
     درمان عفونت هاي قارچي با روغن استوقودوس

روغن استوقودوس يک درمان موثر براي مبارزه با عفونت‌هاي قارچي است وخارش پوست، زخم ، بريدگي، کبودي يا سوختگي و خطر ابتلا به زخم را تسکين مي‌دهد. چند قطره از اسانس استوقودوس را با يک  قاشق چاي خوري روغن زيتون ترکيب کنيد. با يک توپ پنبه‌اي به منطقه آلوده بزنيد، بعد از نيم ساعت با آب ولرم بشوييد و کامل خشک کنيد. دو بار در روز تا زماني که عفونت از بين برود اين کار را انجام دهيد.
      روغن استوقودوس براي از بين بردن استرس
عطر اين گياه آرام بخش است و باعث کاهش اضطراب و همچنين حملات هراسي مي شود. استوقودوس سبب بازشدن سيستم عصبي و آرامش مي‌شود که به کاهش اضطراب کمک مي‌کند. همچنين از افکار استرس زا جلوگيري مي کند به علاوه، فشار خون بالا را کاهش مي‌دهد. چند قطره از اسانس استوقودوس را در يک کاسه آب داغ بريزيد و بخار آن را استنشاق کنيد تا اضطراب را از بين ببرد يا با چند قطره از روغن استوقودوس شانه‌ها، پشت و گردن را ماساژ دهيد.
    درمان مشکلات تنفسي با روغن استوقودوس
روغن استوقودوس براي کاهش مشکلات تنفسي استفاده مي‌شود.اين  روغن خواص ضد التهابي دارد و براي جلوگيري از حملات آسم کمک مي‌کند. تحقيقات انجام شده در سال 2014 در مجله علوم زندگي نشان داد که استنشاق اسانس استوقودوس مي‌تواند به از بين بردن التهاب راه‌هاي هوايي آلرژيک و درمان آسم کمک کند.به علاوه مي‌تواند مشکلات تنفسي مانند سرماخوردگي و آنفلوآنزا، برونشيت و عفونت‌هاي گلو را درمان کند.
پنج يا شش قطره از روغن استوقودوس را با دو قاشق غذاخوري روغن حامل مانند روغن جوجوبا يا روغن زيتون مخلوط کنيد و به آرامي اين مخلوط را روي قفسه سينه بريزيد و ماساژ دهيد. دو بار در روز براي چند روز انجام دهيد. همچنين مي‌توانيد بخار آن را استنشاق کنيد.
     کاهش درد با روغن استوقودوس
روغن استوقودوس ضد درد است و همچنين خواص ضد التهابي دارد که مي‌تواند به کاهش درد، تورم و التهاب کمک کند. شما مي‌توانيد از آن براي درمان درد عضلات، درد ساق پا، درد مفاصل و حتي درد کمر استفاده کنيد. چند قطره از روغن استوقودوس را با روغن زيتون مخلوط کنيد. با اين روش مي‌توانيد درد مفاصل و عضلات را تسکين دهيد يا چند قطره از روغن استوقودوس را به آب گرم اضافه کنيد و 10 تا 15 دقيقه در آن بنشينيد تا درد کاهش يابد.
 منبع: taroot‌rangi و hidoctor

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره