آرگا/ نام رنگ طلایی نیز از فلز با ارزشی به همین اسم گرفته شده است که از خاصیت و قدرت بسیاری برخوردار است. گفتنی است که هر رنگ دارای ویژگی و شخصیت های منحصری نسبت به خود است که در ادامه این مطلب به معرفی روانشناسی رنگ طلایی پرداخته ایم.
همان طور که در بخش های دیگری از مجله آرگا با روانشناسی رنگ سرمه ای و روانشناسی رنگ زرد به خوبی آشنا شده اید، حتما دریافته اید که سلیقه افراد با توجه به انتخاب نوع رنگ از ویژگی های خاصی در رابطه با احساس و عاطفه برخوردار است. در صورتی که شناخت خوبی نسبت به رنگ ها پیدا کنید، می توانید ویژگی های رفتاری و شخصیت اطرافیان تان را تا حدودی شناسایی و درک کنید.

روانشناسی رنگ طلایی
به طور کلی این رنگ از طیف های رنگ زرد است که با ترکیب دو رنگ زرد و کرم به دست می آید. این رنگ نام خود را از عنصر طلا گرفته است که از این رو در گروه رنگ های گرم قرار گرفته است.
ادامه مطلب را جهت آشنایی با شخصیت شناسی افراد علاقه مند به آن و و نماد هایی که در پی آن وجود دارد، با ما همراه شوید.

طلایی رنگ بیانگر چه می باشد؟
به طور کلی این رنگ به معانی زیر است.

طلایی روشن بیانگر انرژی های روحانیت و معنوی است.
طلایی تیره به منظور ثروتمندی و قدرت است.
طلایی به معنای موفقیت و کسب پیروزی است.
نماد مهربانی، دوست داشتن و محافظت نیز می باشد.
به معنای سطلنت و پادشاهی نیز است.


به طور کلی اجسام به رنگ طلایی روشن بسیار چشم نواز و تحریک کننده هستند که در صورتی دیگر اجسام طلایی تیره رنگ نیز گرم، قوی و عمیق می باشند.
این رنگ در بسیاری از پرچم های کشور مختلف به معنای وحدت، یکپارچگی و همدلی است.
 
تاثیر این رنگ بر بدن چگونه است؟
قابل تاسف است که پس از تحقیقات بسیار در این رابطه، چنین مشخص شد که رنگ طلایی مسبب خستگی، استرس، اضطراب و تنش های روحی است.



طلایی را به چه منظور استفاده می کنند؟
به طور کلی این رنگ برای برندگان رتبه اول و کسانی که جایگاه بالا تری دارند، در رقابت های ورزشی و غیره به کار می برند.
در ملیت افراد متعلق به هندوستان؛ این رنگ را به منظور علم، یادگیری، مراقبه ذهنی و جسمی، رشد ذهنی در نظر می گیرند که از این رو رنگ بساری از بت های این کشور به رنگ طلایی است.


ژاپنی های طلایی را به منظور قدرت و ثروت می دانند.
از این رنگ جذاب می توان در بسیاری از دکوراسیون های امروزی و مدرن استفاده کرد که در این صورت درخشش و جذابیت خاصی به محیط می بخشد. این رنگ به طور کلی تنها رنگی است که به راحتی قابل ست است.
استفاده از این رنگ در بسیاری از زیور آلات، به نشانه برخورداری از جایگاه اجتماعی بسیار بالا است.
نکاتی جالب در رابطه با این رنگ
چینیان این رنگ را به عنوان عنصر زمین می شناسند.
در پرچم اتحادیه اروپا از ۱۲ ستاره طلایی به روی سطحی آبی رنگ استفاده شده است که به طور کلی معنای وحدت و همبستگی را با خود برای دیگر ملل ها به همراه دارد.
گفتنی است که این رنگ در بین نارنجی و زرد قرار گرفته است.
در بین جلبک ها نوعی از آن وجود دارد که به صورت طلایی است و کثیرتا در آب های شیرین پیدا می شود.
شخصیت شناسی افراد علاقه مند به طلایی
افرادی که به این رنگ علاقه دارند، به طور کلی کسانی هستند که از شخصیت جذاب و نورانی برخوردار هستند، چرا که به راحتی در افراد نفوذ می کنند به ایجاد گرما و آرامش منجر می شوند.
اطرافیان این دسته از افراد با همنشینی با او نهایت لذت را می برند و همین امر ارزش وجودی افراد علاقه مند به رنگ طلایی را در جامعه اجتماعی گسترش می دهد.
این دسته از افراد به طور کلی مهربان، دلسوز و صمیمی هستند که به راحتی با دیگران ارتباط برقرار می کنند.
اطرافیان از وجود این دسته افراد به خوبی احساس قدرت می کنند.
همچنین جامعه به این دسته از افراد دید مثبت تری دارد که از این رو موقعیت و جایگاه های خوبی را به سوی خود جذب می کنند و به راحتی خواسته و آرزو هایشان را به دست می آورند.
کسانی که بی حد و مرز به رنگ طلایی عشق می ورزند، به طور کلی ویژگی های معنوی بسیاری از خود بروز می دهند که بی شک از شیفتگان بسیاری نیز برخوردار هستند.
این دسته از افراد دوست دارند در ازای احترام و محبتی که نسبت به دیگران دارند، مورد توجه و اهمیت نیز قرار بگیرند.
این دسته از افراد ویژگی رهبری را در ذات خود دارند که از این رو فکر و اندیشه خود را با دیگران بسیار به اشتراک می گذارند.
ادامه ویژگی های این دسته از افراد:
روانشناسی رنگ طلایی برای شمایی که به آن علاقه دارید، بدین صورت است که در کنار تمام مواد گفته شده بسیار اصیل، قابل اطمینان، راستگو، پر قدرت و رهبر نیز هستید. برخورداری از خصوصیت اخلاقی شاد، صمیمی و اجتماعی شما را از دیگر افراد متمایز کرده است و ذات پر روحیه و شاد شما در بین دیگر افراد به راحتی نمایان می شود.
همچنین به طور کلی از قدرت شنوندگی خوبی برخوردار هستید که از این رو دوستان زیادی بر اطراف خود دارید. گرما، عشق، صمیمیت و احترام ویژگی هایی است که دیگران را به سویتان جذب خواهد کرد و از این رو احترام خوبی برایتان قائل هستند. همچنین با کاریزمایی که دارید باید توجه کنید که افراد نا درستی را به اطراف خود جذب نکنید، چرا که این دسته از افراد سودجو تنها به دنبال ثروت و زیبایی تان هستند.

تاثیر آن در کسب و کار، اقتصاد
این رنگ در کسب و کار و آنچه که به بازار ارائه شده است، این موضوع را نشان می دهد که کالا گران قیمت و هزینه بر است که توسط شرکت اختصاصی تولید و عرضه شده است. ترکیب طلایی با بنفش به منظور زیبایی و ثروت است که از این رو کالا های دارای تحمل از این ترکیب رنگ برخوردار هستند. در صورت ترکیب این رنگ ها با مشکی می توان، قدرت را در مقدار بالایی قرار داد.
همچنین در صورت ترکیب با رنگ آبی، به منظور راستگویی و موفقیت تلقی می شود که با رنگ سفید به زیبایی و وقار، احترام معنا می گردد.
پیشنهاد می شود که در بازار یابی های خود از پاکت های بسته بندی به رنگ طلایی استفاده کنید، چرا که ارزش کالای شما را افزایش می دهد. در طراحی سایت استفاده از این رنگ توصیه نمی شود، چرا که ظاهری نا خوشایند به آن می بخشد. طلایی تیره با مشکی را برای آقایان و طلایی روشن با سفید برای خانم های بسیار مناسب تر است.
طلایی در صورت ترکیب با سبز تیره و یا قرمز نیز می تواند به نماد موفقیت، ثروت و اعتبار تلقی شود.

افراد متنفر از این رنگ طلایی
شخصیت شناسی رنگ طلایی در رابطه با افرادی که از آن بیزار هستند، این چنین می گوید که از ثروت و موفقیت به شدت هراس دارند و یا در صورتی دیگر به آن اهمیتی نمی دهند. این افراد شاید در صورتی دیگر با ثروت های مادی و معنوی مشکل دارند و اگر بخواهید که در این رابطه واقع گرایانه تر صحبت کنیم، می توان این چنین گفت که میل و رغبت خاصی به زندگی امروزی و جایگاه والا ندارند.
معرفی انواع سنگ های به این رنگ
سنگ های طبیعی گفته شده در ادامه مطلب به رنگ طلایی هستند که مصرف کنندگان این دسته، روانشناسی رنگ طلایی را شامل می شوند.
الماس طلایی
کوارتز طلایی
اسپودومن
اوپال
یاقوت
تورمالین
توپاز
زرگون

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar