نماد آخرین خبر

چگونه هنگام تحصیل با انگیزه بمانیم؟

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
چگونه هنگام تحصیل با انگیزه بمانیم؟

باشگاه خبرنگاران/ پيشرفت دانش شما يکي از سودمندترين کار‌هايي است که مي‌توانيد براي حرفه و کيفيت کلي زندگي خود انجام دهيد.

با اين حال، مدرسه و دانشگاه نيز کاملا پراسترس و براي گذر از آن انگيزه زيادي لازم است، به خصوص اگر اولويت‌هاي ديگري مانند کار يا خانواده داشته باشيد که بايد در کنار تحصيلات با آن‌ها دست و پنجه نرم کنيد.

 در ادامه، براي کمک به شما در اين زمينه، شش نکته مفيد براي چگونگي داشتن انگيزه در هنگام تحصيل آورده شده است.

بين درس خواندن استراحت کنيد

اگر در ۲۴ ساعت ۷ روز هفته مطالعه مي‌کنيد، سخت است که انگيزه خود را حفظ کنيد و ذهن شما فقط مي‌تواند اطلاعات زيادي را در يک زمان مشخص پردازش کند و پس از مدتي، ممکن است تمرکز کردن کار دشواري باشد. بنابراين، مهم است که هر چند وقت يکبار مدتي استراحت کنيد.

براي پياده روي به بيرون برويد، با چند نفر از دوستانتان معاشرت کنيد و يا خودتان را به يک بستني مهمان کنيد و هر چيزي که به ذهن شما طراوت و آرامش مي‌دهد را انجام دهيد.

فقط اجازه ندهيد که آن وقفه‌هاي مطالعه براي مدت طولاني ادامه يابد و چند دقيقه مرخصي بگيريد و دوباره کتاب‌ها را ورق بزنيد.

از يک پلنر استفاده کنيد

يک راه عالي براي برتر ماندن در مقايسه با ديگران اين است که وظايف و همچنين موارد مطالعه خود را در يک پلنر (دفتر برنامه ريزي) يادداشت و آن‌ها را بر اساس اولويت خود سازماندهي کنيد و وقتي تمامشان کرديد، آن‌ها را از دفتر خط بزنيد.

چگونه هنگام تحصيل با انگيزه بمانيم؟

اين نه تنها به شما کمک مي‌کند تا کاري را فراموش نکنيد، بلکه اگر آن‌ها را روي کاغذ بنويسيد و يکايک آن‌ها را از يادداشت خود حذف کنيد، کمي قابل انجام به نظر مي‌رسند.

مکان خود را تغيير دهيد

ماندن بيش از حد در هر مکاني مي‌تواند انگيزه شما را از بين ببرد، مخصوصا اگر آن مکان خالي از هواي تازه مانند کلاس درس باشد.

هر چند وقت يکبار کار‌ها را با رفتن به کافي شاپ، کتابخانه يا مکان نسبتا ساکت ديگري که براي مطالعه مناسب است، عوض کنيد.

تغيير محيط ممکن است کمي به خلاقيت شما دامن بزند و حداقل اين کار باعث مي‌شود کار شما کمي پيش پا افتاده به نظر برسد و تنوع روزانه شما را بيشتر کند.

چيزي که حواستان را پرت مي‌کند از فضاي کار دور کنيد

وسيله‌هايي مانند تلفن‌هاي هوشمند يا تلويزيون حواس انسان را پرت مي‌کنند و وقتي زمان آن فرا مي‌رسد که براي انجام کار خود تلاش زيادي کنيد و برخي از مطالعات را انجام دهيد، مي‌توانند قاتل انگيزه واقعي شما باشند.

آن چه  به عنوان بررسي پيام‌هاي شما يا ورق زدن در راهنماي تلويزيون براي ديدن موارد بعدي شروع مي‌شود، مي‌تواند به سرعت به يک وقفه طولاني و ناخواسته از کار شما تبديل شود. اگر مي‌توانيد، بايد فضاي کار خود را از اين عوامل که باعث حواس پرتي مي‌شوند پاک کنيد.

اگرچه ممکن است وظايف شما به گونه‌اي باشد که يک رايانه براي آن کار مفيد باشد، بايد از باز کردن پنجره‌هايي براي سايت‌هاي اجتماعي يا هر چيز ديگري که مربوط به کار شما نيست، خودداري کنيد و اگر مي‌توانيد رايانه را کاملا کنار بگذاريد.

براي خودتان راهنماي مطالعه درست کنيد

مطالعه براي امتحان هميشه آسان نيست و براي کارآيي بيشتر بايد از هر ابزاري که در اختيار داريد استفاده کنيد. برخي از بهترين ابزار‌ها شامل راهنما‌هاي مطالعه و ساير وسايل کمک آموزشي هستند.

به جاي اين که ساعت‌ها روي کتاب درسي خود بيفتيد، مباحثي را که بايد بدانيد را در يک راهنماي مطالعه بنويسيد و آن‌ها را يکي يکي مطالعه کنيد يا فلش کارت‌هايي را درست کنيد که از يک طرف سوال و از طرف ديگر پاسخ داشته باشد.

اين وسايل کمک آموزشي نه تنها باعث کارآيي بيشتر مطالعه مي‌شود، بلکه به شما کمک مي‌کند تا کمي تنوع در روند مطالعه ايجاد کنيد که مي‌تواند به انگيزه شما کمک کند.

کمک بخواهيد

مطالعه کردن براي يک درس، هميشه آسان نيست. اگر احساس مي‌کنيد که در مبحثي نياز به کمک داريد، بدون خجالت کشيدن و به صورت مستقيم از ديگران کمک بخواهيد تا در زمينه‌اي که در آن تخصص خاصي نداريد، راه بيفتيد و بتوانيد هنگام امتحان يا سر کلاس بهترين عملکرد را از خود نشان دهيد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar