نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
دخترونه زنونه

آرایش زنان بالای 40 سال با تمام چین و چروک پوستی

منبع
نمناک
بروزرسانی
آرایش زنان بالای 40 سال با تمام چین و چروک پوستی

نمناک/ يک خانم بعد از ورود به سن ميانسالي چگونه بايد آرايش کند تا زيبايي مناسب داشته باشد؟ براي پاسخ به اين سوال قبل از آغاز بايد بدانيد که چه اشتباهات و زياده روي هايي منجر به نازيبا شدن ميکاپ چهره خواهد بود .همه ي ما با بالا رفتن سن با چالش هاي جديدي در ظاهر و خصوصا صورتمان مواجه مي شويم. از آن جمله مي توان به نازک شدن ابروها، افتادگي پلک ها و لکه هاي ناشي از نور خورشيد و از همه مهم تر چين و چروک ها و خطوط ريز روي نقاط خاصي از صورت اشاره کرد. در اينجا به پيشنهاد هاي بابي براون، هنرمند، گريمور و مديرعامل محصولات آرايشي کمپاني Bobbi Brown Cosmetics مي پردازيم که رازهايي را با شما در ميان گذاشته تا بتوانيد زيبايي و جواني ظاهرتان را حتي در سنين 40 سالگي حفظ کنيد.
 
ترفندهاي آرايش زنان ميانسال از زبان گريمور مشهور
1.چطور مي توان خطوط لب را پنهان کرد؟
قدم اول:هرگز مرطوب کننده را فراموش نکنيد، خصوصا در اطراف لب. در واقع مرطوب کننده باعث برجسته تر شدن لب ها شده و آنها را پُر و گوشتالو نشان خواهد داد و باعث مي شود هر نوع خط و خطوط ريز پوستي در اطراف لب بالايي کمتر به چشم بيايد. براي شيارهايي که روي لب هايتان افتاده، از کرمِ آميخته با موم استفاده کنيد. ترکيبات نرم کننده موجود در اين محصولات به نرم شدن خط و خطوط لب ها مي انجامد و سدي در آن ايجاد مي کند که باعث مي شود رنگِ رژ لب وارد شيارهاي لبتان نشود و لب هايتان بيشتر به چشم بيايد. در نهايت، دور لب هايتان را خط لبي بکشيد که رنگش با رنگ طبيعي لب هايتان سِت باشد تا لب هايتان نازک به نظر نيايد و بعد از آن از يک رژ لب کرمي مات استفاده کنيد که حاوي مرطوب کننده است و باعث نرم شدن خط و خطوط باقيمانده و اضافي مي شود.

2.چه کار کنيم که کرم پودرمان روي کرمِ رتينول خوب بنشيند؟
کرم هاي رتينول، که باعث تحريک رشد کلاژن مي شوند براي ترميم چين و چروک ها بسيار مناسب اند. اين در حالي است که سازمان دارو و غذاي آمريکا آنها را در قالب يکي از دو ترکيبي دسته بندي مي کند که مي توان به طور رسمي گفت ترکيبات ضدسالخوردگي محسوب مي شوند. امتياز منفي آن اين است که کرم پودر به نرمي بر روي آنها نمي ماند – اين کرم لايه اي روي آن ايجاد مي کند که ممکن است وقتي آرايش مي کنيد، حالت موجي پيدا کند يا پوسته پوسته شود. براي آنکه کرم پوردتان اثر نرمي به جا بگذارد بي آنکه تأثير رتينول از بين برود، از اين حقه استفاده کنيد:يک لايه لوسيون يا کرم را بدون هيچ نوع ترکيب فعال ديگري روي صورت بماليد، در واقع بعد از آنکه کرم رتينول خود را استفاده کرديد و پيش از آنکه بخواهيد کرم پودر بزنيد. اين کار باعث ايجاد سد نرمي بين اين دو خواهد شد. بعد از ماليدن هر لايه، يک دقيقه صبر کنيد تا هر کدام به داخل پوست نفوذ کنند.

3.چطور مي توان خط و خطوطي را که از بيني به دهان شکل گرفته نرم تر کرد؟ 
شما مي توانيد با استفاده از مرطوب کننده اي غني کاري کنيد که چين خوردگي هايي که از بيني به سمت دهان ايجاد شده، کمتر به چشم بيايند و بعد کرم پودر مايعي روي آن و کل صورتتان، خصوصا در چين خوردگي ها بماليد تا سايه هايتان معلوم نشود. در انتها رژگونه اي به رنگ صورتي روشن را بر گونه هايتان بماليد.

4.چطور مي توان لکه هاي ناشي از نور خورشيد را پنهان کرد؟
شايد اغلب اوقات عادت نداريد که عينک بزنيد، و همين مسئله باعث شده تا جاهايي از صورتتان به خاطر تماس با نور خورشيد لک شوند. اگر دوست نداريد با ليزردرماني زياد هزينه کرده و بريز و بپاش راه بياندازيد، پس بهتر است از اين ترفند استفاده کنيد:نخست آنکه مقداري کانسيلر که دو شماره روشن تر از رنگ پوستتان است روي انگشتتان بزنيد و آن را روي لکه ها بماليد. (اين کانسيلرها اغلب طبيعي تر از سايه هايي با ته رنگ قرمز يا آبي هستند). سپس آهسته با کف دست و با ضربه هاي ملايم، کرم پودر را روي لکه بزنيد و حواستان باشد که نماليد و آنها را با هم ترکيب کنيد و در انتها، پودر تقريبا زردرنگي را با فرچه به سرتاسر صورت و سينه تان بماليد.

5.چطور مي توان ابروهاي تووپُري درست کرد که طبيعي به نظر بيايند؟ 
فرقي نمي کند که ابروهايتان به خاطر بالا رفتن سن نازک شده يا هنوز به خاطر سال ها استفاده زياد از موچين در حال ترميم و بازيابي است، نکته اينجاست که آنها مثل قبل کلفت نيستند. با استفاده از اين چهار ترفند برائن دوباره آنها را بازسازي و احياء کنيد:نخست مداد ابرو را برداشته و با ضربه هاي کوچک و نرم آنها را پر کنيد. در مرحله بعد، با استفاده از برس ابرو، يک لايه پودر روي مداد بماليد و براي نرم کردن ابرو و ترکيب آنها با هم از شانه ابرو استفاده کنيد. مطمئن نيستيد چه رنگي برايتان مناسب تر است؟ رنگ هايي را انتخاب کنيد که با تيره ترين قسمت از موهايتان سِت است تا بتوانيد اثر آن را ببينيد. 


ترفندهاي آرايش زنان براي داشتن لب و چشمان زيبا
6. چطور مي توان ميزان افتادگي پلک ها را کاهش داد؟ 
چشمان شما مي تواند بهترين خصوصيت ظاهر شما باشد حتي اگر پلک هايتان به سرزندگي قبل نباشد. برائن پيشنهاد مي دهد که پلک بالا و پائينتان را خط چشم بکشيد، کمي نزديک به خط مژه ها و بعد در کنج بيروني پلک ها، سايه اي با رنگ ملايم مانند بزنيد و آن را به سمت کنج داخلي بکشيد تا يک دست شده و عمق بيشتري پيدا کند.

7.چطور مي توان کرم پودر مناسبي انتخاب کرد؟
هيچ چيز بدتر و رعب آورتر از کرم پودري نيست که باعث شود ظاهرتان افتضاح به نظر برسد؛ ظاهري رنگ پريده و با چين و چروک فراوان. ترفندي که با استفاده از آن مي توان از بروز چنين حالت نامساعد و نامطلوبي پيشگيري کرد، انتخاب کرم پودرها و پودرهايي است که ته رنگ زرد دارند. علتش هم آن است که بيشتر صورت ها، ته رنگ زرد دارند. اگر مي خواهيد به طور آزمايشي آن را استفاده کنيد، بهتر است همراه با چند رنگ سايه امتحان کنيد تا ببينيد که کدام يک ميزان زردي بيشتري نسبت به آبي يا قرمز دارند.

8.چطور مي توان بدون تزريق، لب هاي پُرتري داشت؟ 

هرچه شمع هاي روي کيک تولدتان بيشتر باشد، احتمال آنکه لب هايتان نازک تر به نظر برسد بيشتر است. علت اين مسئله، کمبود غده هاي چرب ساز و کاهش تراکم استخواني است که باعث مي شود به خاطر پوشش قوي کمتر در اطراف دهان، به سمت داخل کشيده شوند. اما براي بازگردادن تأثير آنها اصلا نياز نيست تا از سوزن هاي تزريق استفاده کنيد. با استفاده از مداد لب با سايه اي کمي پررنگ تر از رنگ لبتان مي توانيد لبه هاي بيروني لب را برجسته تر کنيد و بعد با رژ لب کرمي که ته رنگ روشن تري دارد، مثلا قرمز ملايم يا رنگ هلويي، آن را پُر کنيد تا به اين شکل لب هايتان پُرتر به چشم بيايد. براي آنکه آنها را جذاب تر کنيد، مي توانيد رويش را برق لبي بزند که حاوي ترکيب اُليگوپپتيد پالميتول بوده و به افزايش ميزان کلاژن کمک مي کند.

9.چطور مي توان ابروهاي نازک را مرتب کرد؟
با آنکه ابروهاي نازک شما چندان هم ظاهر بدي ندارند، اما هلال هاي نامتراکم آنها را مي توان به جاي آنکه ملال آور و صاف به نظر برسد، تميز و يک دست درست کرد. راز قضيه در اين است که به جاي استفاده از موچين، موهاي زائد را کوتاه کنيد. تک تک کندن موها مي تواند باعث ايجاد لکه هايي روي پوست شود، اما کاهش حجم، آنها را يکدست خواهد کرد. بهتر است اين روش را انجام دهيد:يک شانه ابرو برداريد و موها را به سمت بالا (يعني سمت رستنگاه مو) شانه بزنيد، بعد نوک موهايي را که از محور ابروها و هلال آنها خارج شده است با قيچي مخصوص کوتاه کنيد. سپس آنها را به سمت پايين شانه بزنيد و اگر تار موي اضافه اي خارج از محور هلالي ابرو به جا مانده با قيچي کوتاه کنيد.

10.از رژگونه چطور استفاده کنيم تا شبيه دلقک ها نشويم؟ 
به احتمال زياد دوست داريد صورتي زنده و پرشور داشته باشيد – اما نه به شکلي که انگار مي خواهيد به سيرک برويد. براي آنکه رژگونه روي صورتتان خيلي صاف بنشيند، از يک مرطوب کننده صورت همراه با اسيد هيالورونيک استفاده کنيد که باعث مي شود آب در سطح پوست جذب شده و حجم و درخشندگي آن حفظ شود. بعد اين دو حرکت را انجام دهيد:رژگونه کرمي هيدراته کننده را با ضربه هاي ملايم روي صورت و درست زير استخوان گونه تان بگذاريد و آن را به سمت بالا (يعني مسير رستنگاه مو) و عقب بماليد و در انتها رژگونه پودري را با سايه اي کمي تيره تر بر روي برجستگي گونه ها بماليد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره