نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
دخترونه زنونه

چه مانتوی مجلسی بپوشیم که به ما بیاید ؟ 

منبع
بروزرسانی
چه مانتوی مجلسی بپوشیم که به ما بیاید ؟ 

دلبرانه/ مانتوي مناسب با فصل ، سن و اندام مي تواند ظاهر چشمگيري را براي شما به وجود بياورد . هر مانتويي را بايد متناسب با موقعيت هاي خاص مورد استفاده قرار دارد . انتخاب رنگ و طرح مانتو در فصل هاي گرم کار مشکلي به نظر مي رسد ولي اولين پيشنهاد ما انتخاب رنگ هاي روشن است همچون رنگ کرم يا آبي آسماني که مناسب فصل گرم خواهد بود .

تناسب مانتو و رنگ پوست
با وجود اينکه رنگ يک مسأله کاملاً سليقه ايست و ما اغلب با توجه به سليقه خودمان رنگ ها را انتخاب کرده و به رموز رنگ ها بي توجه هستيم . اما به نظر متخصصان عرصه ي مد در نظر گرفتن قواعد انتخاب رنگ مناسب براي لباس باعث مي شود که زيباتر و خوش هيکل تر به نظر برسيم . يکي از قواعدي که هنگام انتخاب رنگ لباس بايد در نظر بگيريم توجه به تناسب آن با رنگ پوست است .
افرادي که پوست تيره دارند معمولاً چشم و موهاي قهوه اي نيز دارند . اينگونه افراد بايد لباسي را انتخاب کنند که مغاير با رنگ تيره باشند . ما پيشنهادهاي ويژه اي براي اين گروه داريم :

چه رنگ هايي براي پوست تيره مناسب است ؟
رنگ هايي که مناسب پوست هاي تيره است
صورتي ، سفيد ، خاکي ، آبي ملايم ، طوسي روشن
رنگ هايي که براي پوست هاي تيره نامناسب است
مشکي ، قهوه اي تيره ، فيروزه اي ، سبز يشمي ، قرمز تيره
اگر رنگ پوست شما جزو اين دسته از افراد است سعي کنيد لباس هايي با رنگ گرم و تيره نپوششيد . رنگ مشکي و آبي تيره معمولاً به عنوان يک لباس رسمي کار مورد استفاده قرار مي گيرد و نبايد آن را به طور مداوم و مستمر پوشيد . سعي کنيد استفاده از آن ها را به حداقل رسانده و ترجيحاً براي محل کار آن ها را بپوشيد.



چه رنگ هايي براي پوست روشن مناسب است ؟
مانتو هايي که براي افرادي با پوست روشن مناسب است
افرادي که پوست روشن دارد معمولا داراي موهايي به رنگ بلوند بوده و چشم هايي به رنگ آبي ، سبز ، طوسي و يا قهوه اي روشن دارند . اين گروه بايد از رنگ هايي که کاملاً باپوستشان متضاد است استفاده کنند .
آبي ملايم ، قهوه اي ، بژ ، آبي سير
رنگ هايي که براي پوست هاي روشن نامناسب است

قرمز ، صورتي ، نارنجي ، زرد ، ارغواني و سفيد
اين دسته افراد بايد از رنگ هاي خشن و روشن استفاده کنند تا تضاد کاملي با پوستشان به وجود بيايد . توصيه ي ما به اين افراد اين است که هرگز به سراغ رنگ هاي گرم نروند تا بتوانند ظاهري شيک و جذاب داشته باشند .

مانتو هايي که مناسب افراد با پوست معمولي است
استفاده از تمام رنگ ها براي افرادي که پوستشان نه تيره است و نهروشن مشکلي ايجاد نمي کند . استفاده از هر دو رنگ تيره و روشن مي تواند مغايرت جذابي با پوست اين افراد داشته باشد ولي بهترين پيشنهاد براي اين گروه اين است که مانتويشان را به رنگ چشمشان انتاب کنند .
رنگ هاي آبي ، بژ ، سرمه اي ، گندمي ، مشکي و صورتي مناسب ترين رنگ ها براي اين گروه است و رنگ هاي مغز پسته اي ، بنفش ، قرمز و قهوه اي تيره به عنوان نامناسب ترين رنگ براي اين گروه معرفي شده است .
تناسب مانتو و شکل اندام 
تناسب اندام ديگر موردي است که در انتخاب مانتو بايد در نظر گرفت . شما بايد به رابطه ي معکوس که بين قد شما و بلندي مانتو دارد توجه داشته باشيد . اگر قد کوتاهي داريد از انتخاب مانتوهاي کوتاه پرهيز کنيد اما اگر فردي بلند قد هستيد استفاده از مانتوهايي که بلندي قدش تا تا روي زانوست شما را برازنده تر نشان خواهد داد . خانم هايي که ريز اندام هستند مي توانند از مانتوهاي فون ، پيلي دار و حتي چين دار استفاده کنند . توصيه ي ما به خانم هايي که اضافه وزن دارند استفاده از مانتوهايي با برش راسته است که قدي تا زير زانو و طرح هاي عمودي داشته و ترکيب رنگ هايي که رنگ تيره در آن غالب مي باشد . در اين صورت است که لاغرتر به نظر خواهند رسيد .
استفاده از لباسي که تک رنگ است به دليل ايجاد خط يکدستي باعث بلندتر نشان دادن شما خواهد بود . انتخاب مانتو و شلواري با رنگ متفاوت موجب مي شود که قد شما به چند قسمت مختلف تقسيم و تفکيک شده و در نتيجه کوتاه تر و مناسب تر ديده شويد . خانم هاي قد بلند به ياد داشته باشيد که هرگز از مانتو و شلوار يکرنگ استفاده نکنيد و حتي کفشتان نيز همرنگ مانتو و شلوارتان نباشد ولي هارموني بين آن ها رعايت شويد . توجه داشته باشيد که مانتوهاي خيلي کوتاه پاهارا بلندتر از حد معمول نشان مي دهد پس هرگز به سراغ چنين مانتوهايي نرويد .

مانتوهايي که به صورت خيلي گشاد و باد کرده هستند شما را بسيار از آنچه که هستيد به نمايش مي گذارند . سعي کنيد از مانتوهايي که کمردار و تنگ هستند استفاده کنيد تا شما را خوش اندام و زيبا نشان دهند .
مانتوهايي که انحناها و برجستگي هاي بدن را بيشتر نشان مي دهند توجهات را از قد بلند شما دور کرده و اندام را مناسب تر نمايان مي کند .

انتخاب مانتو براي خانم هايي که قد کوتاه و اندام ريزي دارند
۱ – انتخاب مانتوهاي ساده اي که قالب و فيت تن مي باشد .
۲- هرگز مانتوهايي با دامن هاي خيلي گشاد و کلوش را در مورد استفاده قرار ندهند .
۳ – براي انتخاب مانتو ، پالتو يا باراني مدلي را اتخاب کنند که سايزشکوچکک و اندازه تن شان باشد . شيک پوشي اصولي براي خود دارد که يکي از آن ها انتخاب لباس و استايل متناسب با موقعيت با موقعيت و مکاني که مورد استفاده قرار مي گيرد است . شما بايد در هر مراسم و ميهماني اي استايل و تيپ مخصوص به آن مجلس را داشته باشيد .
براي انتخاب مانتوهاي مجلسي خصوصاً در مورد مدل هاي کلاسيک اين مانتوها بايد دقت داشته باشيد که کاملاً اندازه تان باشد .

مانتو هاي مجلسي براي قرار ملاقات هاي رسمي 
در قرار ملاقات هاي رسمي مناسب ترين گزينه استفاده از مانتوهاي مجلسي کلاسيک است به جاي مدل هاي خيلي کار شده که مختص ميهماني ها است . براي اينکه جذاب و کشيده ديده شويد مي توانيد از يک مانتو کمردار بلند يا پايين تنه کلوش يا يک مانتوي بلند راسته يا عبايي به همراه يک ساپورت يا شلوار جذب ساده استفاده کنيد . اگر قد خيلي بلندي داريد و دوست نداريد بلندتر ازاين ديده شويد ترجيحاً از شلوار جذبي که بالاي مچ پا قرار مي گيرد استفاده کنيد . استفاده از کفشي که کمي پاشته دارد مي تواند ست رسمي شما را کامل تر کند . به علاوه مي توانيد از کيف هاي دوشي با بند بلند نيز استفاده کرده وتيپ خود را تمام کنيد .

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar