نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
دخترونه زنونه

شوهرم به تماشای فیلم های مبتذل علاقه دارد

منبع
خراسان
بروزرسانی

خراسان/  حدود10 سال است ازدواج کرده ام. شوهرم به فيلم هاي مبتذل علاقه دارد؛ گاهي متوجه مي‌شوم در گوشي تلفن همراهش يواشکي آن ها را نگاه مي کند. چندين بار به او گفته ام ولي انکار مي کند. نمي دانم چه کار کنم که از اين چيزها دست بردارد. پسري شش ساله هم دارم. لطفا راهنمايي ام کنيد.

پاسخ
شما همسرتان را در حال مشاهده فيلم هاي مبتذل ديده ايد و کاملا قابل درک است که فکرتان درگير شود و فکرهاي ناخوشايندي در اين باره به ذهنتان برسد. تماشاي فيلم هاي مبتذل مي تواند به تخريب بنيان خانواده منجر شود. اين رفتار به صورت ظريفي احترام و ارزشي را که بين زوج ها وجود دارد از بين مي برد و به بي علاقگي به رابطه زناشويي، نارضايتي، يأس و نااميدي منجر مي شود. گاهي متاسفانه مشاهده تصاوير مبتذل صرفا کنجکاوي ساده اي است که بعد از کاهش حس کنجکاوي، اين رفتار متوقف مي شود. هرچند‌ اين احتمال وجود دارد که اين کنجکاوي شکل عادت به خود بگيرد و فرد اين رفتار را به تجربه لذت طبيعي رابطه زناشويي ترجيح دهد که در اين مرحله، رفتار فرد نابه هنجار تري محسوب مي شود.

زود قضاوت نکنيد
هرچند تماشاي تصاوير مبتذل به هر اندازه اي اشتباه است اما با مشاهده همسرتان در حال تماشاي چند فيلم يا تصوير مبتذل درباره او زود قضاوت نکنيد و به او برچسب نزنيد. سعي کنيد شرايط همسرتان را بيشتر بررسي کنيد. شما زماني مي توانيد مشکل همسرتان را برجسته کنيدکه متوجه شويد وابستگي شديدي به تماشاي فيلم هاي مبتذل پيدا کرده به صورتي که شدت آن در حدي است که زمان کمتري را با شما و فرزندتان مي گذراند، در کارش اختلال ايجاد شده، از برقراري رابطه جنسي با شما امتناع مي‌کند يا دفعات آن نسبت به گذشته کاهش شديدي يافته است يا درخواست‌هاي ناموجهي از شما دارد که با رابطه جنسي طبيعي مغايرت دارد. اين موارد مي تواند به شما درباره تشخيص شدت مشکل همسرتان کمک و نياز به مداخله و بررسي بيشتر را مشخص کند.
احساس هاي مختلف خود را بيان کنيد
سعي کنيد ماوراي احساس عصبانيت يا خشم خود را ببينيد و احساس هاي مختلف خود را به جاي اين که صدايتان را بالا ببريد و سرزنش يا تهديد کنيد، درباره رفتار همسرتان بيان کنيد. براي مثال «وقتي مي بينم داري فيلم مبتذل نگاه مي کني احساس مي کنم داري منو ناديده مي گيري و احساس يأس و نااميدي مي کنم».
تغيير مد نظر خود را مشخص کنيد
به صورت روشن و شفاف به همسرتان بگوييد مي خواهيد چه کاري را انجام دهد. براي اجتناب از سرزنش، سعي کنيد خواسته خود را به صورت رفتاري بيان و فقط واقعيت هاي رفتار همسرتان را توصيف کنيد. براي مثال «از تو مي خوام به جاي اين که فيلم مبتذل نگاه کني وقتتو با من بگذروني».
پيامد هاي رفتار همسرتان را توصيف کنيد
فوايد تغيير رفتار همسرتان را بيان کنيد. اين تغيير مي تواند از جنبه هاي مختلف عاطفي، سلامتي و ... براي شما فوايدي در بر داشته باشد. براي مثال «اگر به جاي تماشاي فيلم هاي مبتذل به من توجه بيشتري کني، در اين حالت به تو بيشتر احساس نزديکي و صميميت مي کنم. در غير اين صورت، ممکن است فاصله بين ما بيشتر و رابطه مون سردتر بشه».
رابطه خود با همسرتان را تقويت کنيد
اگرچه تماشاي فيلم هاي مبتذل مي تواند به سردي روابط زناشويي و کمرنگ شدن عاطفه مثبت بين زوج ها منجر شود؛ اما ممکن است يکي از دلايل تماشاي اين فيلم ها سردي روابط بين زوج ها باشد؛ بنابراين در صورتي که احساس مي کنيد همسر يا خودتان به رابطه نياز داريد، گاهي لازم است شما پيشقدم شويد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar