نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
دخترونه زنونه

آدم‌های شیرین چند نوع هستند؟

منبع
خراسان
بروزرسانی
آدم‌های شیرین چند نوع هستند؟

خراسان/ آدم‌هاي شوخ‌طبع و شيرين گاهي نمک‌ذاتي دارند و گاهي با هوشمندي طنازي مي‌کنند
شوخ طبعي و بامزه بودن در فرهنگ هاي مختلف استانداردهاي متفاوتي دارد؛ چيزي که در يک فرهنگ بامزه است ممکن است در يک جامعه ديگر گستاخي محسوب شود. به هرحال ما براساس فرهنگ خودمان شوخ طبع ها و شيرين ها را دسته بندي مي کنيم.


  بانمک‌هاي ذاتي
فتوژنيک‌ها| اين دسته از افراد، قابليتي در چهره‌شان دارند که باعث مي‌شود در نگاه اول، به دل طرف مقابل بنشينند و به همين دليل، فردي بانمک ذاتي محسوب مي‌شوند. حسين رضازاده، يک مثال خوب از اين دسته افراد است. چهره دوست داشتني و بانمک ملي‌پوش سابق تيم‌ملي وزنه‌برداري کشورمان که کسب دو مدال طلاي المپيک را در کارنامه‌اش دارد، هرچند که اين روزها کمتر در رسانه‌ها ديده مي‌شود اما هيچ گاه از ذهن‌ها پاک نمي‌شود. او رضايت از عملکردش را با لبخندهاي خاص در زماني که وزنه‌هاي فوق سنگين را به بالاي سرش مي‌برد، به مخاطب القا مي‌کرد. دليل اصلي با نمک بودن او، چهره فتوژنيک‌ اوست که باعث محبوبيتش به خصوص در زمان فعاليتش در دنياي حرفه‌اي وزنه‌برداري شده بود. همچنين طا‌هاي پنج ساله و کوچک‌ترين شرکت‌کننده گروه جوانمردان‌ايران‌زمين در برنامه عصر جديد که اين دوره در کنار هم تيمي‌هايش سوم و به خاطر تپل بودنش در لحظاتي باعث عوض شدن حال و هواي اين برنامه پربيننده شد، يکي از افراد اين دسته محسوب مي‌شود.
مهربان‌ها| باعاطفه و گوگولي بودن يکي از ويژگي‌هايي است که  باعث مي شود يک فرد در نگاه اطرافيانش، ذاتا بانمک و دوست‌داشتني به نظر برسد. به طور مثال، شوخي‌هاي سروش جمشيدي بر خلاف بعضي افراد که بايد تلاش زيادي براي خنداندن ديگران بکنند، ساده و براي همه قابل‌فهم است. مهربان بودن او که در برنامه دورهمي با ايفاي نقش قيمت، به شهرت رسيد و در سريال «محله گل و بلبل» در کنار عمو پورنگ(داريوش فرضيايي) خوش درخشيد، باعث شده تا نمک ذاتي‌اش بيشتر به مذاق مخاطب خوش بيايد. 
واکنش‌هاي خاص و متفاوت| زبان بدن خاص و جالب به همراه واکنش‌هاي متفاوت در مواقع مختلف، باعث شده تا شخصيتي فان و البته دوست‌داشتني از افرادي با اين نوع نمک ذاتي در ذهن مخاطبان شکل بگيرد. علي صادقي، يکي از نمونه‌هاي چنين افرادي است. نقش آفريني‌هاي او در سريال‌هايي همچون بزنگاه، متهم گريخت و خانه‌به‌دوش باعث شد تا بيشتر شناخته شود و هنوز هم به بهانه‌هاي مختلف، ويدئو‌هايي از رفتارهاي او در اين سريال‌ها در شبکه‌هاي اجتماعي منتشر و پربازديد مي‌شود که نشان‌دهنده بانمک بودن اوست.


  با تکنيک‌ها
جنتلمن‌ها| افراد متشخص يا به عبارتي همان جنتلمن‌ها، اين توانايي را دارند که خيلي جدي، با ديگران شوخي کنند و خودشان به هيچ وجه خنده‌شان نگيرد. يکي از نمونه‌هاي خوب اين دسته از افراد بانمک، مهران مديري است. کساني که نقش‌آفريني‌هاي او در سريال‌هاي پاورچين، ساعت‌خوش، شب‌هاي برره و ... را ديده‌اند، گواهي مي‌دهند که اين بانمک بودن مديري که اين روزها در برنامه دورهمي هم خودش را نشان مي‌دهد، از قديم بوده و ذاتي است. ماني حقيقي، نمونه ديگري از اين دسته افراد است. نکته جالب درباره شوخي‌هاي اين دسته از افراد با نمک اين است که خودشان خيلي کم خنده‌شان مي‌گيرد. همچنين اين توانايي را دارند که گاهي به صورت رگباري، چندين شوخي را مطرح کنند.
باهوش‌ها| آدم‌هاي باهوش، بروز طنازي‌هايشان را به خوبي در رفتار و گفتار مديريت مي‌کنند و همين ويژگي باعث مي‌شود تا شخصيت دوست‌داشتني در نظر ديگران داشته باشند. اميرمهدي ژوله، فيلم‌نامه نويس، بازيگر و روزنامه‌نگار که به تازگي در سريال چوب‌خط که از شبکه 3 پخش شد بازي کرد، جزو افرادي محسوب مي‌شود که از اين تکنيک بهره مي‌برند. بانمکي که هم در نقش آفريني‌ها و هم در قلمش خودنمايي مي‌کند.
از خود راضي‌ها| گاهي آدم‌هايي که غرور خاصي در چهره و همچنين گفتار و رفتارشان به چشم مي‌آيد، جزو افراد بانمک محسوب مي‌شوند. يکي از بهترين و کاريزماتيک‌ترين مهاجم‌هاي دنياي فوتبال، بدون شک زلاتان ابراهيموويچ است. از خود راضي بودن اين بازيکن فوتبال و رفتارهايي که به خاطر اين ويژگي شخصيتي از او سر مي‌زند، باعث شده تا شخصيتي فان در بين فوتبال‌دوستان داشته باشد. به طور مثال وقتي از او مي پرسند چه هديه اي براي تولد همسرت خريدي، مي گويد: « او زلاتان را دارد چه هديه اي بهتر از اين؟ » البته در فرهنگ ما اين نوع شوخي‌هاي خودستايانه مذموم است.


موقعيت‌شناس‌ها| بعضي‌ها هم از ترکيبي از نمک و تکنيک بهره مي‌برند تا شيرين شوند. فيروز کريمي که اين روزها به عنوان کارشناس در برنامه «ستاره ساز» شبکه 3 حاضر است، از جمله چنين افرادي محسوب مي‌شود. به همين دليل است که بعد از جست و جوي اسم او در اينترنت، نتايج زيادي با موضوع گلچين مصاحبه‌هاي خنده‌دار او ديده مي‌شود. نکته جالب درباره نوع شوخي‌هاي فيروز کريمي اين است که بداهه و در موقعيت مناسب اتفاق مي‌افتد و براي هر مخاطبي قابل فهم است. اين بي‌آلايش بودن، يکي ديگر از ويژگي‌هاي شوخي‌هاي اين مربي فوتبال است. به عبارت ديگر او با بهره بردن از نمک و تکنيک، يک بانمک دوست‌داشتني شده است.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar