نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
دخترونه زنونه

زنم را تهدید به طلاق کردم تا با خانواده‌ام خوب شود اما فایده نداشت!

منبع
خراسان
بروزرسانی
زنم را تهدید به طلاق کردم تا با خانواده‌ام خوب شود اما فایده نداشت!

خراسان/ مشکل من و همسرم، ايرادهايي است که مدام به خانواده‌ام مي‌گيرد. اصلا نمي‌تواند رابطه خوبي با مادر و خواهر من داشته باشد. يک بار بعد از يک جر و بحث مفصل، او را تهديد به طلاق کردم تا رفتارهايش را با خانواده‌ام اصلاح کند اما فايده‌اي نداشت. دوستش دارم و تنها مشکلش همين است. چه کنم؟
 پاسخ
مخاطب گرامي، اختلاف نظر بين همسر و خانواده شوهر بسيار طبيعي است اما اين‌که همسرتان را تهديد به طلاق کرده ايد، راه حل درستي نيست. تلاش کنيد به جاي فکر کردن به طلاق، رابطه مساعدي بين همسر و خانواده تان ايجاد کنيد. مي توانيد به همسرتان بگوييد نبايد انتظار داشته باشد که همه طبق الگوها و سلايق وي رفتار کنند. 
در قدم بعدي، اختلاف نظر و حساسيت هاي همسرتان را درباره خانواده تان شناسايي و به طريقي خانواده تان را از اين مسائل مطلع کنيد تا قدري در رفتار خودشان اصلاحاتي ايجاد کنند و از شدت مشکلات تا حدودي کاسته شود. همين طور حساسيت هاي خانواده تان را هم بشناسيد و به اطلاع همسرتان برسانيد تا در تعامل با خانواده شما بيشتر رعايت کنند.
  در غياب خانواده، حق را به همسرتان بدهيد
هميشه سعي کنيد در غياب خانواده، حق را به همسرتان بدهيد تا ايشان تصور نکند شما وي را تنها رها کرده ايد. سياست مردانه خود را  در زندگي مشترک به کار بگيريد و سعي کنيد در برابر همسر و خانواده تان با رعايت احترام، واکنش جدي نشان دهيد. به طور مثال اگر واکنشي منفي از طرف خانواده و همسرتان شروع شد، خيلي جدي ولي صبورانه و محترمانه واکنش نشان دهيد و بگوييد اين طرز واکنش و رفتار براي افراد بالغي مثل شما واقعا بعيد و بهتر است اين غائله را تمام کنيد ولي اصلا قهر نکنيد بلکه به هر دو طرف نشان دهيد از اين گونه رفتارهاي آن ها بسيار ناراحت هستيد.

  رفت‌و‌آمدها را مديريت کنيد
معاشرت با خانواده تان را کنترل کنيد. ارتباط زياد ، تنش و مشکل ميان دوطرف ايجاد مي کند. اين رفت و آمد را مديريت کنيد. به طور مثال، شما خودتان برحسب وظيفه و مسئوليتي که يک فرزند دارد با خانواده تان رابطه داشته باشيد ولي ضرورتي ندارد همسرتان در همه سرکشي ها و آن هم هر هفته با شما همراه شود ، شايد کم کردن اين روابط از تنش ها بکاهد.
  همسرتان را قضاوت و تهديد نکنيد
گاهي اوقات برآورده نشدن برخي توقعات (هرچند منطقي و غير منطقي) باعث ايجاد دلخوري و در بيشتر مواقع، قطع رابطه مي شود. به عنوان مثال، شايد همسرتان از خانواده شما توقع حمايت مالي داشته که برآورده نشده و حال اين گونه در رفتار خود فرافکني مي کند. در نظر داشته باشيد حتي اگر توقعات همسرتان را بي جا و بي موقع مي دانيد، باز هم مي توانيد براي پشتيباني از نظر وي هم که شده ،با خانواده تان گفت وگو و اين سوء تفاهم را حل و فصل کنيد. در کل بهتر است از همسر خود صبورانه دليل اين رفتارها را سوال کنيد و هيچ گاه ايشان را قضاوت و تهديد نکنيد.
نويسنده : بنفشه دولت‌آبادي | مشاور خانواده

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar