نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
دخترونه زنونه

ترفند های معروف ولی به درد نخور شستشوی لباس ها

منبع
نمناک
بروزرسانی
ترفند های معروف ولی به درد نخور شستشوی لباس ها

نمناک/ حتما همه شما در فضاي مجازي ترفندهاي مختلفي را براي تميزکاري مشاهده کرده ايد که بسياري از آن ها به شما ايده هاي مختلف مي دهند و باعث مي شود تا مشکلات خود را برطرف کنيد.
در اين قسمت قصد داريم چند مورد از ترفند هاي تميز کاري را به شما معرفي کنيم که نه تنها کاري از پيش نمي برند، بلکه باعث هدر دادن پولتان نيز مي شوند پس بهتر است که از آن ها استفاده نکنيد.

استفاده از نمک براي رنگ ندادن لباس ها
يک فنجان نمک را داخل آب بريزيد تا رنگ ها پس ندهند.
نمک در ترکيبات مختلف به عنوان يک ماده بسيار عالي عمل مي کند اما اگر مي خواهيد از رنگ دادن لباس جلوگيري کنيد، لازم نيست که از نمک استفاده کنيد که اين روش تاثير خاصي نخواهد داشت. نمک فقط در صورتي کاربرد دارد که قبل از توليد لباس، داخل پارچه استفاده شود اما براي شستن تاثير خاصي نخواهد داشت.

استفاده از نمک همراه با آب براي روشن نگه داشتن رنگ لباس
از يک فنجان نمک خوراکي همراه با آب براي روشن نگه داشتن رنگ لباس استفاده کنيد.
اين ترفند احتمالاً براي ظرف و لباس هاي روشن به کار مي رود و بسياري از افراد عقيده دارند که پاشيدن نمک خشک روي سطوح لباس، مي تواند رنگ آن ها را روشن نگه دارد و آلودگي ها را دور کند.
بسياري از افراد هم لباس ها را با مقداري نمک داخل کيسه در بسته قرار مي دهند. اين روش زماني تاثير دارد که نمک کاملاً خشک باشد اما زماني که به شما توصيه مي کنند نمک را با آب به لباس اضافه کنيد، هيچ تاثيري نخواهد داشت.
استفاده از قهوه براي تيره نگه داشتن لباس هاي تيره
اضافه کردن قهوه يا چاي براي تيره نگه داشتن لباس هاي تيره هيچ تاثيري ندارد. قهوه و چاي به خوبي رنگ مي دهند اما چرخه شستشو به طور ميانگين اثر آن ها را از بين مي برد. از طرفي اگر بخواهيد يک لباس را با قهوه تيره نگه داريد، حداقل بايد از 16 گالن آب استفاده کنيد تا لک قهوه را از بين ببرد و در واقع انجام چنين کاري نشدني است.
استفاده از آبليمو براي افزايش قدرت پاک کنندگي
يک عدد ليمو را براي چرخه شستشو و بهتر شدن عمل پاک کنندگي اضافه کنيد.
البته اين مورد کمي علمي است زيرا اسيد ها در از بين بردن آلودگي هايي مثل خاک و گِل روي لباس مناسب عمل مي کنند و خاصيت نرم کنندگي دارند اما از يک ليموي معمولي نمي توان بيشتر از 3 قاشق غذاخوري آب گرفت و اين مقدار از آب ليمو هم براي تميز کردن لباس کافي نيست. پس بهتر است اين روش را فراموش کنيد.
استفاده از نرم کننده مو براي باز کردن چروک لباس
براي لباس هايي که بعد از شستشو چروک مي شوند، مقدار کمي آب ولرم را با نرم کننده مو به مدت 15 دقيقه روي لباس اعمال کنيد و سپس آن را با حوله خشک کنيد.
اين موضوع هم کمي علمي است. همان طور که مي دانيد قرار گرفتن نرم کننده مو روي موها باعث ايجاد ترکيباتي مي شود که گره خوردگي ها را باز مي کند. هنگامي که لباس چروک مي شود، اين فيبرها گره مي خورند و در يکديگر مي پيچند اما اين روش زماني موثر است که چروک هاي لباس، خيلي عميق و زياد نباشند که در اين صورت هيچ تاثيري نخواهد داشت. به عنوان مثال نرم کننده مو هيچ تأثيري در باز کردن چروک لباس کتان يا شلوار جين ندارد.

استفاده از سرکه براي ضدعفوني کردن لباس ها
يک چهارم فنجان سرکه را با آب ترکيب کرده و براي ضدعفوني کردن به لباس ها اضافه کنيد.
سرکه سفيد داخل آب براي تميز کردن لباس خوب عمل مي کند اما در ضدعفوني کردن و جلوگيري از پخش شدن باکتري و ويروس تاثير خاصي ندارد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره