نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
دخترونه زنونه

5 قانون ساده برای آنکه فرزندان خوبی تربیت کنیم

منبع
نمناک
بروزرسانی
5 قانون ساده برای آنکه فرزندان خوبی تربیت کنیم

نمناک/ اصل مهم در تربيت فرزندان ايجاد احساس مسئوليت پذيري در آنها است از دوران کودکي شما بايد اين امر را خوب به آنها آموزش دهيد تا بتوانند در آينده افراد موفقي باشند.

مطابق با نظر روانشناسان، اين 5 واقعيت به والدين کمک مي کنند تا در تربيت خوب فرزندانشان موفق باشند
تربيت کودک شامل آموزش رفتارهاي خوب و نشان دادن رفتارهاي بد براي جلوگيري از انجام آن به کودک است.والدين بايد با شناخت ويژگي هاي کودک خود شيوه هاي صحيح را در تربيت کودکان بکار ببرند .

 پيش تر ، من يک ويدئو از يک بچه 8 ساله را که به مادرش مشت مي زد ديدم ،اين بازي فقط يک بازي مشت زني نبود اين مشت به اين معني بود که" من از شما متنفرم و مي خواهم به شما خيلي آسيب برسانم " من خيلي زياد شوکه شده بودم ، آيا بچه ،موفق به يادگيري رفتار خوب نمي شده است ؟ يا والدين در آموزش دادن به فرزندشان موفق نبوده اند ؟

حقيقت اين است که بچه ها از کاري که ما انجام مي دهيم، بيش تر از چيزي که مي گوييم ، ياد مي گيرند پس از درک اين که والدين بد در رفتار هاي نامطلوب موثر هستند ؛ممکن است وقت آن رسيده باشد که والديني که اين مشکل را دارند به آنچه که کارشناسان در مورد پرورش بچه هاي خوب مي گويند، گوش کنند ولي مطابق با روانشناسان هاروارد ، روش کار بدين گونه است که در ادامه اين بخش مي خوانيد.

1. کودکان به زمان کافي نياز دارند:

کودکان به والدين نياز دارند ، نه بازديد کنندگان نيمه وقت با يک چک ليست . هيچ پول ، هديه يا اسباب بازي وجود ندارد که بتواند جايگزين زمان کافي شما بشود . ممکن است با آن ها از لحاظ جسمي حضور داشته باشيد ، اما اگر شما هميشه مشغول نگاه کردن به تلفن خود باشيد ،اين زمان کافي نيست .

چگونه مي توانيد زمان خود را به آنها اختصاص بدهيد ؟ با گوش دادن به آنچه مي گويند ، صحبت کردن با آن ها و انجام کار ها با همديگر . اين باعث تفاوت زيادي در زندگيشان مي شود.

يک کتاب بخوانيد ، با آن ها بازي کنيد يا با همديگر به ماهي گيري برويد .به ياد داشته باشيد ، براي اينکه در آينده در خاطرشان باشيد، امروز بايد در زندگيشان باشيد.

 

2. براي تربيت صحيح فرزندان تان يک فرد ايده آل خوب باشيد:


شينيچي سوزوکي مي گويد :که کودکان لبخند زدن را از والدينشان ياد مي گيرند . پذيرفتن اشتباه، تشکر کردن ، احترام به ديگران و داشتن شخصيت خوب همه از شما نشات مي گيرد.

تمرين عادت هاي خوب، در مقابل بچه هايتان باعث مي شود به خوبي رفتار کنند دليلش اين است که ، همان طور که مي گويند ، سيب خيلي دورتر از درخت نمي افتد .

3. خوب و درست تربيت شدن فرزندان با آموزش مسئوليت پذيري:

آموزش مسئوليت پذيري در خانه آغاز مي شود ؛ در سنين کم، شما مي توانيد مسئوليت را کم کم از طريق وظايف ساده مانند نگه داشتن اسباب بازي ها و پوشاندن تختشان به آن ها آموزش دهيد .

به آن ها ياد آوري کنيد که احساسات ديگران هم مهم است تنها خوشحال بودن مهم نيست ، اين، مهم است که حتي زماني که سخت است کار درست را انجام دهيم .

 

4. ياد بگيريد که به درستي قدرداني کنيد تا فرزندان خوبي را تربيت کنيد:

درست مثل هر چيز ديگري ، افراط هميشه مطلوب نيست. روانشناسان هاروارد مي گويند مهم است که وقتي بچه ها کار خوبي مي کنند از آن ها قدرداني کنيد اما نمايش قدرداني براي کارهايي که بايد انجام دهند ، فقط آن ها را لوس خواهد کرد بنابراين ، هنگامي که عمل غير منتظره خوبي انجام مي دهند از آن ها تمجيد کنيد . اين کار را زياد از حد انجام دهيد.

5. براي موفقيت در تربيت فرزندان سعي کنيد به همه خوب توجه کنيد:

طبق يک تحقيق علمي ، براي بچه ها عادت به خانواده و دوستان خود طبيعي است اما والدين بچه هاي خوب، به آن ها کمک مي کنند تا به کساني که به آن ها نياز دارند توجه بيشتري داشته باشند .

شما مي توانيد آن ها را تشويق کنيد، تا خود را در جاي ديگران قرار دهند ، آن ها نه تنها از آنچه که دارند ، ممنونند ، بلکه همدردي را نيز ياد خواهند گرفت.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره