نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
دخترونه زنونه

5 دمنوش گیاهی مخصوص بانوان

منبع
خراسان
بروزرسانی
5 دمنوش گیاهی مخصوص بانوان

خراسان/ خيلي وقت است که دمنوش هاي گياهي جاي خود را دوباره در برنامه روزانه ما باز کرده‌اند و خيلي از ما نوشيدن آن‌ها را به چاي ترجيح مي‌دهيم زيرا معتقديم دمنوش ‌ها خواص درماني بيشتري نسبت به چاي دارند. در ادامه به بررسي فوايد چند دمنوش براي خانم‌ها مي‌پردازيم.
1. دمنوش گزنه 
گزنه استرس را کاهش مي‌دهد،  سموم بدن را دفع مي‌کند و پوستي سالم و درخشان را براي شما به ارمغان مي‌آورد.
متخصصان گياهان دارويي اغلب اين گياه را براي کاهش خونريزي بيش از حد و بهبود کيفيت و بالا بردن ميزان شير مادر، براي خانم هاي باردار و شيرده توصيه مي‌کنند. گزنه داراي آهن و ويتامين K است و براي داشتن ناخن‌هاي قوي و موهاي سالم به شما کمک مي‌کند.
2. دمنوش گياه پنج انگشت ( درخت عصمت)
دمنوش پنج انگشت گياهي براي زنان است که تقريباً منحصراً در موارد مربوط به چرخه قاعدگي استفاده مي‌شود.  اين گياه مدت‌هاست که به عنوان يک تثبيت کننده هورمون، براي تنظيم قاعدگي
مبارزه با سندروم پيش از قاعدگي و باروري استفاده مي‌شود. همچنين در دوران يائسگي براي تعادل هورمون ها مورد استفاده قرار مي‌گيرد.


3. دمنوش برگ تمشک قرمز 
برگ تمشک قرمز، يکي ديگر از گياهان غني از ويتامين و مواد معدني است که سرشار از آهن و کلسيم، فسفر، پتاسيم، منيزيم، منگنز و ويتامين‌هاي A ، C و E است. دمنوش برگ تمشک قرمز، حاوي ترکيبي است که براي تقويت عضلات رحم شناخته مي‌شود و براي خانم‌هاي باردار و دوران قاعدگي مفيد است.در يک مطالعه نشان داده شده که ممکن است اين دمنوش زايمان را کوتاه  کند و عوارض آن را کاهش دهد. همچنين ترکيب ويتامين‌ها و مواد معدني در برگ تمشک قرمز، منجر به استحکام دندان‌ها و استخوان‌ها مي‌شود.
4. دمنوش آشواگاندا(بوزيدان)
اين گياه سابقه طولاني در طب سنتي دارد و براي جلوگيري از استرس و اضطراب استفاده مي‌شود. همچنين اين گياه باعث آرامش سيستم عصبي و خواب راحت مي‌شود. از ديگر فوايد اين دمنوش، مي‌توان به متعادل سازي هورمون‌ها در دوران يائسگي، افزايش سطح انرژي و بهبود خلق و خو اشاره کرد. همچنين با نوشيدن اين دمنوش خطر ابتلا به سرطان، آلزايمر و ديابت نوع 2  کاهش مي يابد.
5. دمنوش دونگ کوئي
اين دمنوش براي  دوران قاعدگي و  يائسگي توصيه مي‌شودبه اين دليل که به عنوان متعادل‌کننده هورمون ها عمل مي‌کند. بهتر است آن را قبل يا بعد از قاعدگي مصرف  کنيد و از نوشيدن آن  در طول قاعدگي و  در دوران بارداري بپرهيزيد.

نويسنده : مهسا کسنوي خبرنگار
 
  ارسال ديدگاه

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره