نماد آخرین خبر

ترفند دیوارهای رنگارنگ

منبع
خراسان
بروزرسانی
ترفند دیوارهای رنگارنگ

خراسان/ غلتک رنگ‌تان را بيرون بياوريد که قرار است اتاق‌تان جان دوباره‌اي بگيرد. البته قبلش بايد رنگي را انتخاب کنيد که مي‌خواهيد به ديوار بزنيد. از خودتان بپرسيد رنگ موردعلاقه‌تان چيست يا دوست داريد فضاي اتاق‌تان دقيقا چه شکلي شود.

اگر بين چند رنگ مردد هستيد، تصور کنيد کدام‌شان مي‌تواند حسي را به محيط بدهد که مدنظرتان است. وقتي مطمئن شديد که دقيقا چه مي‌خواهيد بايد ديوارها را متر کنيد تا به کمک فروشنده، به‌اندازه رنگ بخريد. حواس‌تان باشد که رنگ پلاستيک تهيه کنيد.

زدن رنگ روغني به ديوار کار سخت‌تري است و به‌جاي غلتک، قلم‌مو لازم داريد. حالا اتاق و ديوارهايش را خالي کنيد که وقت رنگ‌آميزي است. معمولا هر سطل 10کيلويي رنگ پلاستيک به شش کيلو آب براي رقيق شدن نياز دارد.

رنگ بايد طوري رقيق شود که خيلي شل يا سفت نباشد. البته بعضي رنگ‌ها لِم خاص خودشان را دارد. به همين دليل بهتر است از فروشنده درباره نحوه ساخت مايه‌رنگ راهنمايي بگيريد.

سيني رنگ را پر و غلتک را به رنگ آغشته کنيد. قبل از اين‌که غلتک را روي ديوار بکشيد، اضافه‌هاي رنگ را در قسمت بالايي سيني بگيريد. حالا بايد هر ديوار را به‌طور کامل چند دست رنگ بزنيد. بين هربار رنگ‌آميزي هم دو تا سه ساعت فاصله لازم است تا ديوار کاملا خشک شود.

اگر رنگ ديوار اصلي‌تان با بقيه متفاوت است، حاشيه ديوار را از بالا تا پايين چسب کاغذي بزنيد. با اين روش رنگ ديوارها باهم قاطي نمي‌شوند و کارتان تميز انجام مي‌شود.

نويسنده : مرجان دهقان| روزنامه نگار

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره