نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
دخترونه زنونه

10 شماره برای خوشحالی و تقویت خودباوری کودکان

منبع
نمناک
بروزرسانی
10 شماره برای خوشحالی و تقویت خودباوری کودکان

نمناک/ از آنجايي که آرزوي تمام پدر و مادرها داشتن فرزندي شاد و با اعتماد به نفس بالاست پس دانستن رفتارهاي مناسب در اين زمينه با کودک اهميت ويژه اي خواهد داشت.


10 چيزي که کودکان را خوشحال تر مي کند
يکي از اتفاق هاي دل انگيز انسان مي تواند دوران کودکي او باشد. کودکي دوره خاصي است. زمان بازي، هيجان، سرگرمي و جستجوي کودک است، اين دوران سرشار از نگراني براي والدين است تا مطمئن شوند کودکانشان سالم و خوشحال هستند.
 
در اين بخش از تحقيقات روانشناسي و خوشحالي دوران کودکي را با هم ترکيب کرده ايم و به 10 نکته اساسي رسيده ايم که در ادامه به آنها مي پردازيم.
رفتارهاي والدين که خوشحالي کودک را تکميل مي کنند
1. به آنها زمان بازي کردن بدهيد:
مسئوليت ابتدايي کودکان بازي کردن است. بچه ها سرانجام تکاليف دارند و کارهاي فوق برنامه انجام مي دهند، اما فاصله ي کودکي تا نوجواني را بايد آزاد باشند و خوش بگذرانند. کودکان درس هاي مهم زندگي خود را از بقيه بچه ها ياد مي گيرند.
2. گفت و گوهايتان را جاي ديگر انجام دهيد:
ذهن کودکان به طور فوق العاده اي در طول دوران کودکي پيشرفت مي کند، اگر آنها مثل نوجوانان بشنوند و ببينند و مشکلات آنها را لمس کنند، تاثيرات منفي روي آنها مي گذارد و به آنها احساس ناراحتي و نا امني مي دهد.



3. آنها را با کس ديگري مقايسه نکنيد:
فشار آوردن به کودکان براي رسيدن به موفقيت آنها را فريب مي دهد و از آنها فرد ديگري مي سازد و چون آنها با شخص ديگري مقايسه مي شوند روي اعتماد به نفس آنها تأثير مي گذارد.
4. به آنها فوايد احساسات منفي را تعليم دهيد:
کودکان خيلي بالغ نيستند و تقريبا همه کودکان خود به خود عصباني مي شوند، حسادت مي کنند و يا ناراحت مي شوند. اين خلقيات شرايط را براي يادگيري خوب براي نوجوانان فراهم مي کند. دانشمندان زمينه بدخلقي کودکان را تنبيه دانستند. بهترين راه اين است که به کودکان بياموزيد که همه احساسات منفي را تجربه مي کنند و راه مقابله با آن را هم ياد بگيرند.
  

5. توانايي هاي آنها را قدرداني کنيد:
کودکان سعي مي کنند خودشان را بزرگتر جلوه دهند چون متوجه شده اند سخت کوشي براي افراد بزرگ است. وقتي کودکان خودشان را مستلزم مي کنند که کاري انجام دهند، با آنها در مورد وظايف بچگي صحبت کنيد. پيام ما به والدين اين است که روي روند کار کودکان متمرکز شوند تا روي وظايف آنها.
6. سنن ارزشي خانواده ها :
انجام کارهاي مختلف که خانواده با هم انجام مي دهند نشانه استحکام خانواده است، استحکام يکي از جنبه هاي مهم کودکي است. سپري کردن زمان اعضاي خانواده با يکديگر 5 فايده را به همراه دارد:کودکان احساس اهميت و عشق مي کنند،کودکان رفتارهاي مثبت نوجوانان را مي بينند،نوجوانان بيشتر ضعف هاي کودکان را مي بينند و مي توانند آنها را راهنمايي کنند، کودکان مي توانند احساسات و تفکراتشان را بيان کنند،بين کودکان و والدين پيوند قوي تري ايجاد مي شود.
  
7. اجازه دهيد شانس شان را امتحان کنند :
کودکان نيازمند نظارت هستند و نوجوانان اين کار را بيش از حد با زير نظر گرفتن تمام حرکات مي توانند انجام دهند. وابستگي کودکان به والدين از پيشرفت آنها جلوگيري مي کند. توجه زياد به کودکان و نيازهاي آنها باعث مي شود کودکان نتوانند مهارت هاي ضروري زندگي مثل بلوغ فکري و ارتجاعي بودن را ياد بگيرند و با مشکلات مقابله کنند.
8. به آنها مسئوليت بدهيد :
بسيار حائز اهميت است که به کودکان اجازه دهيد کارشان را تا آخر انجام دهند. طبق نظر روانشناسان کودک، نظارت زياد روي پيشرفت کودک ظاهر مي شود، در حالي که توجه و نظم براي کودک ضروري است تا نتيجه محروم ماندن از مسئوليت را متوجه شود، اما بي اندازه ناظر بودن هم بي نتيجه است.

  
9. حافظه ي شادي براي آنها بسازيد:
مطالعات و آزمايشاتي که در دانشگاه هاروارد انجام شده نشان مي دهد، نوجواناني که حافظه خوبي از کودکي داشته اند در مورد موضوعات اخلاقي صحبت مي کنند. وقتي فرد صدقه اي را که در کودکي داده است را به خاطر مي آورد، بنابر اين حافظه خوبي را براي نوجوانان رقم مي زند و از او فرد خير انديشي مي سازد.
10. خودتان خوشحال باشيد :
کودکان چيزهايي که در اطرافشان مي بينند و مي شنوند چه خوب و چه بد را ياد مي گيرند. اگر نوجوانان به اخلاق خوبي عادت کنند، کودکان بيشتر مقابل به مثل مي کنند. طبق نظر پزشک دانشگاه کاليفرنيا کودکان نمي توانند روزگار را با نوجواناني که مراقب آنها و رابطه شان نيستند خوب بگذرانند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره