خراسان/ يکي از سوالاتي که مادران باردار هميشه از پزشک يا مربي خود مي کنند اين است که آيا در دوران بارداري مي‌توان ورزش کرد يا بايد ورزش را به‌ طور کلي کنار گذاشت. جالب است بدانيد نه تنها ورزش کردن در اين دوران مضر نيست بلکه باعث جلوگيري از کمردرد و اضافه وزن مي شود و به زايمان راحت تر کمک مي کند اما نکته مهم اين است که شما نبايد در اين دوران ورزش‌هاي سنگين انجام دهيد. در ادامه چند ورزش مفيد براي اين دوران به شما معرفي مي‌کنيم.
   شنا
يکي از بهترين ورزش هاي دوران بارداري، شناست. شنا، درد مفاصل مثل درد کمر را در اين دوران تسکين مي دهد. فقط حواس تان باشد در انتخاب استخر دقت کنيد تا از بيماري‌هاي رحمي و عفونت در امان بمانيد.
  پياده روي سريع
پياده روي سريع يکي از بهترين ورزش هايي است که بدون وجود هيچ گونه امکاناتي، مادر مي تواند انجام دهد. اين ورزش به قوي شدن عضلات و در نتيجه زايمان راحت‌تر و جلوگيري از اضافه وزن کمک مي‌کند.
   ورزش‌هاي انعطافي
اين نوع ورزش‌ها ماهيچه هاي بدن را تقويت مي‌کند و سبب آرامش فرد مي شود و البته براي تمرين زايمان طبيعي مي تواند بسيار مناسب باشد.به ياد داشته باشيد که از تمرينات سرعتي  استفاده نکنيد و تنها ورزش هاي سبک مناسب دوران بارداري را انجام دهيد. توجه داشته باشيد که بعد از سه ماه اول بارداري، از دراز کشيدن روي پشت خود خودداري کنيد و حتما زير نظر مربي اين حرکات را انجام دهيد.
   ورزش هاي ممنوع در دوره بارداري
از ورزش‌هايي که بايد در دوران بارداري  از انجام آن پرهيز کرد مي‌توان به اسکي روي آب، جودو، سوارکاري، دوچرخه‌سواري و اسکي روي برف اشاره کرد. به ويژه در نيمه دوم بارداري بايد از انجام اين ورزش‌ها خودداري کنيد. قانون کلي اين است که از انجام  ورزش‌هايي که  شامل پرش هستند و مي‌توانند منجر به پاره شدن جفت شوند بپرهيزيد.
 

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar