نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
سلامت

ماموگرافی سالانه برای زنان بالای ۴۰ سال مفید است

منبع
مهر
بروزرسانی
ماموگرافی سالانه برای زنان بالای ۴۰ سال مفید است

مهر/یک مطالعه جدید از این ایده حمایت می کند که زنان ۴۰ ساله و بالاتر هر سال به جای هر دو سال یکبار ماموگرافی انجام دهند تا به تشخیص زودهنگام ابتلا به سرطان سینه کمک کند.

به نقل از مدیسن نت، گروهی از دانشگاه پیتسبورگ پنسیلوانیا گزارش دادند که میزان نشان دادن تومور در مراحل بعدی در ماموگرافی در میان زنانی که ماموگرافی سالانه انجام می‌دادند در مقایسه با زنانی که اسکن‌ها را در فاصله دو یا چند سال انجام می‌دادند، به‌طور قابل‌توجهی کمتر بود.

دکتر «مارگاریتا زولی»، سرپرست تیم تحقیق، گفت: «ماموگرافی سالانه برای تشخیص زودهنگام سرطان سینه بسیار مهم است، چراکه احتمال بقا را افزایش می‌دهد، آسیب‌های وارده به بیماران را کاهش می‌دهد، درمان در این مرحله ممکن است نیازی به شدت نداشته باشد، بهبودی را آسان‌تر می‌کند و می‌تواند هزینه مراقبت را کاهش دهد.»

دستورالعمل‌های کالج رادیولوژی آمریکا توصیه می‌کند که زنان بالای ۴۰ سال یک بار در سال ماموگرافی انجام دهند، در حالی که دستورالعمل‌های خدمات پیشگیرانه تأثیرگذار ایالات متحده، هر دو سال یک بار، از سن ۴۰ سالگی، ماموگرافی را توصیه می‌کند.

در مطالعه جدید، گروه تحقیق از یک پایگاه داده سازمانی بزرگ استفاده کردند که شامل بیش از ۸۱۰۰ زن بود که حداقل یک بار ماموگرافی قبل از تشخیص سرطان سینه انجام داده بودند.

البته انجام ماموگرافی بیشتر احتمال اینکه به یک زن نتیجه مثبت کاذب داده شود را افزایش می‌دهد، که می‌تواند باعث نگرانی غیر ضروری و اقدامات پزشکی شود.

زولی در بیانیه خبری دانشگاه گفت: «ما می‌دانیم که تماس با زنان برای غربالگری اضافی، آسیب‌های بالقوه‌ای دارد، اما فکر نمی‌کنم این آسیب‌ها بیشتر از خطر ابتلاء به سرطان‌های از دست رفته و در نتیجه مرگ زنان باشد.»

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره