خراسان/ در گزارش زير مکمل‌هايي را که خانم‌ها در دهه سي زندگي خود بايد استفاده کنند به شما معرفي مي‌کنيم.
بدن خانم‌ها، آرام آرام از دهه سي، شروع به يک‌سري تغييرات مي‌کند و مهم‌ترين نکته در سلامت زنان در اين دوران رساندن کافي ويتامين‌ها و مواد معدني به بدن‌شان است. نکته اصلي اين جاست که بيشتر خانم‌ها نمي‌توانند از يک رژيم غذايي سالم، شامل ميوه و سبزيجات و مواد معدني پيروي کنند. پس لازم است زير نظر پزشک يک‌سري مکمل‌ها را به صورت روزانه، مصرف کنند، تا بدن آن‌ها دچار کمبود ويتامين‌ها و مواد معدني نشود. در ادامه مکمل‌هايي را که خانم‌ها در دهه سي زندگي خود بايد استفاده کنند به شما معرفي مي‌کنيم.

امگا۳
امگا ۳ جزو مواد ضروري براي بدن است که در غذا‌هاي کمي يافت مي‌شود. اغلب بزرگ سالان و به ويژه خانم‌ها دچار کمبود اين ماده هستند؛ بنابراين بايد امگا ۳ مورد نياز خود را از منابع خارجي تامين کنيم مصرف امگا ۳ مزاياي باور نکردني براي سلامت بدن دارد. از جمله کاهش التهاب، بهبود عملکرد و سلامت مغز، کاهش کلسترول، کاهش افسردگي، جلوگيري از سرطان و همچنين مصرف اين مکمل، خطر حمله قلبي و مغزي را که در دهه سي و چهل زندگي در بين خانم‌ها شايع است کم و به اختلالات خود ايمني نيز کمک مي‌کند.

ويتامين D
ويتامين D به جذب کلسيم در بدن کمک مي‌کند پس يکي از مهم‌ترين مکمل‌هايي که بدن در اين دوره به آن احتياج دارد، ويتامين D است اين ويتامين در نور خورشيد وجود دارد، ولي اغلب خانم‌ها به اندازه کافي در معرض نور خورشيد قرار نمي‌گيرند و دچار کمبود ويتامين D هستند. پس اگر شما هم از آن دسته از خانم‌هايي هستيد که شرايط جذب ويتامين D از طريق نور خورشيد را نداريد، حتما با مشورت پزشک اين ويتامين را از طريق خوردن مکمل‌ها دريافت کنيد.

پروبيوتيک‌ها
۷۰ درصد ايمني بدن ما در روده قرار دارد؛ بنابراين حفظ يک روده سالم بسيار مهم است مصرف پروبيوتيک‌ها يکي از اصلي‌ترين کليد‌هاي سلامتي روده است. از اين ماده براي کمک به ساختن باکتري‌هاي خوب در روده استفاده مي‌شود. پس براي حفظ ايمني بدن خود بايد حتماً پروبيوتيک مصرف کنيد. اين ماده در خانم‌ها به جلوگيري از عفونت‌هاي رحمي بسيار کمک مي‌کند. خوشبختانه مدتي است خوراکي‌هايي شامل ماست پروبيوتيک در بازار عرضه مي‌شود، اما مقدار آن باز هم براي بدن‌خانم‌ها کافي نيست و شما احتياج داريد، پروبيوتيک را از منابع خارجي به بدن خود برسانيد.

مولتي‌ويتامين
هيچ مکملي، نمي‌تواند جايگزين يک رژيم غذايي سالم باشد. اغلب ما در روز فقط يک وعده ميوه و سبزيجات مصرف مي‌کنيم، در صورتي که متخصصان بهداشت، توصيه مي‌کنند براي سلامت بدن خود بايد حداقل ۵ وعده، در روز ميوه و سبزيجات بخوريم. خيلي کم پيش مي‌آيد خانمي اين مقدار ميوه و سبزيجات در روز مصرف کند. پس چه بايد کرد؟ تا جايي که مي‌توانيد مصرف ميوه و سبزيجات خود را به حداکثر برسانيد، اما براي تامين بقيه ويتامين و مواد معدني مد نظر بدن لازم است از مکمل‌هاي مولتي ويتامين استفاده کنيد.

آنتي اکسيدان
آنتي اکسيدان جزو مواردي است که بدن ما براي پيشگيري از سرطان و داشتن پوستي شفاف و مو‌هاي قوي و سالم به آن احتياج دارد. آنتي اکسيدان در غذا‌هايي همچون لوبيا قرمز، کنگرفرنگي انواع توت‌ها شامل توت فرنگي، توت سياه، تمشک و شاتوت يافت مي‌شود با اين حال رژيم غذايي ما معمولاً شامل مقدار زيادي از اين مواد نمي‌شود. براي جبران اين کمبود، شما مي‌توانيد آنتي اکسيدان مد نظر خود را زير نظر پزشک از طريق مکمل‌ها به برنامه غذايي خود اضافه کنيد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar