برترين ها/ طبق آمار، حدود ۱۰ درصد از جمعيت بزرگسال دچار درد گردن هستند و بيش از ۶۵ درصد مردم گردن درد را يک بار در طول زندگي خود تجربه کرده اند. در اين مطلب به شما چند راه آسان و طبيعي براي رهايي از گردن درد معرفي مي‌کنيم.

درد حاد: يک کيسه يخ را استفاده کنيد

يخ خرد شده را در حدود ۱۵ دقيقه در قسمت‌هايي که بيشتر آسيب ديده اند قرار دهيد. کيسه‌هاي سرد براي درد حاد که شامل تورم هستند بيشتر موثر هستند، زيرا باعث کاهش جريان خون توسط محدود کردن رگ‌هاي خوني مي‌شود. هرگز يخ را مستقيما قرار ندهيد، هميشه آن را در کيسه‌اي قرار دهيد تا مانع از تحريک پوست شود.

براي درد مزمن: از حرارت مرطوب استفاده کنيد

کيسه‌هاي کوچک که با برنج يا گندم پر شده را در مايکروويو حدود ۲ دقيقه قرار دهيد و آن را روي قسمت آسيب ديده قرار دهيد. آن را براي مدت ۱۵ دقيقه نگه داريد. براي گرفتن بهترين نتيجه، صبح بعد از بيدار شدن و قبل از ورزش استفاده کنيد. حمام گرم نيز مي‌تواند کمک کند. براي نتيجه بهتر، مي‌توانيد نمک اپسوم را به آب اضافه کنيد. منيزيم در نمک اپسوم آرامش بخش است.

زردچوبه

شما مي‌توانيد از مزاياي زردچوبه با قرار دادن زدچوبه به عنوان چاشني غذا‌هاي خود يا نوشيدن چاي زردچوبه با عسل استفاده کنيد. زردچوبه حاوي يک آنتي اکسيدان قوي به نام کورکومين است. همچنين بدن را در مبارزه با التهاب کمک مي‌کند.

 
مواد غذايي غني از ويتامين B۱۲

خوردن غذاي غني از ويتامين B۱۲ باعث کاهش درد مي‌شود، ضخيم شدن لايه محافظي که عصب را پوشش مي‌دهد به طوري که آن‌ها به درد واکنش نشان نمي‌دهند.

تمرين چرخش گردن


اين تمرين ۳ مرحله‌اي نه تنها باعث کاهش درد گردن مي‌شود بلکه باعث تقويت عضلات گردن نيز خواهد شد:
چرخش گردن در يک حرکت دايره اي: اين را ۳ بار انجام دهيد.
سر خود را به طرف چپ حرکت دهيد. سپس سر خود را به سمت راست حرکت دهيد. اين را ۳ بار انجام دهيد.
گردن خود را به عقب و جلو حرکت دهيد. اين را ۳ بار انجام دهيد.
 
ماساژ

با يک درمانگر ماساژ مشورت کنيد ماساژ مي‌تواند عواقب ناشي از اسپاسم عضلات را انجام دهد، در نتيجه باعث کاهش التهاب و درد مي‌شود.

تغيير سبک زندگي

اغلب درد گردن به علت شيوه نامناسب ايجاد مي‌شود. ايجاد تغييرات جزئي در شيوه زندگي ما مي‌تواند به درمان درد و جلوگيري از آن کمک کند.

استراحت: بيشتر درد گردن به دليل استرس ناشي از اقدامات تکراري رخ مي‌دهد، زمان زيادي را صرف رايانه مي‌کنيد و در موقعيت نامناسب خواب مي‌گيرد. توصيه مي‌شود که براي چند روز استراحت کنيد بيشتر درد گردن در چند روز بهبود مي‌يابد، اما اگر اين کار را نکنيد، به دنبال مشاوره حرفه‌اي باشيد.

موقعيت خواب خود را عوض کنيد: خوابيدن به پشت بهترين موقعيت است. از خوابيدن روي شکم خود اجتناب کنيد. از بيشتر از يک بالش استفاده نکنيد و از بالش ضخيم استفاده نکنيد. استفاده از بالش ارتوپدي خاص ترجيح داده مي‌شود.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar