نماد آخرین خبر

بیماری‌هایی که با خروپف خود را نشان می‌دهند

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
بیماری‌هایی که با خروپف خود را نشان می‌دهند

باشگاه خبرنگاران/ براي بسياري از شما هم پيش آمده است که گاهي اطرافيانتان در خواب خروپف مي‌کنند و اين موضوع براي افرادي که بيدار هستند صداي خوشايندي نيست و حتي موجب بي خوابي آنها مي‌شود.  

خروپف زماني رخ مي‌دهد که در تار‌هاي صوتي و بافت‌هاي دستگاه تنفسي فوقاني شما به هنگام خواب ارتعاشي ايجاد شود، گاهي اوقات هم افزايش سن مي‌تواند علتي براي خروپف شما باشد.

در شرايط کلي داشتن خروپف در برخي اوقات موردي ندارد، اما نبايد فراموش نکرد که اين عارضه مي‌تواند زنگ هشداري براي اعلام ابتلاي شما به يک بيماري باشد.

وقفه تنفسي
اگر اطرافيانتان به شما گفته اند زماني که خواب هستيد در کنار خروپف براي چند ثانيه نفس تان قطع مي‌شود اين موضوع احتمال بروز سکته‌هاي قلبي يا حتي مغزي در شما را افزايش مي‌دهد زيرا در چنين حالتي زماني که شما خواب هستيد بر اثر وقفه تنفسي اکسيژن کافي به مغز شما نمي‌رسد و مي‌تواند در نهايت منجر به بروز سکته‌هاي قلبي و مغزي شود.

 
اضافه وزن
گاهي اوقات ممکن است چاقي شما سبب بروز خروپف‌هاي شبانه شما باشد. زماني که حجم بافت‌هاي چربي در بدن شما افزايش يابد اين امر سبب مي‌شود تا شما هنگامي که خوابيده ايد نتوانيد به راحتي تنفس کنيد و مجاري تنفسي تان تنگ مي‌شود  بنابراين شما دچار خروپف‌هاي شبانه مي‌شويد.

 
رفلاکس معده
علت اصلي خروپف تنگ شدن راه‌هاي تنفسي است پس اگر شما دچار مشکلات رفلاکس معده باشيد و در واقع اسيد معدتان زياد باشد. به دليل در گير شدن دستگاه تنفسي با اسيد معده به مرور زمان شما دچار تنگي نفس در خواب مي‌شود و درنتيجه خروپف مي‌کنيد.

 

ميگرن
اگر شما جزء آن دسته از افرادي هستيد که صبح بعد از بيدار شدن از خواب دچار سردرد‌هاي شديد و ميگرن مي‌شويد علت اصلي بروز اين نوع از سردرد‌ها در شما خروپف شبانگاهي شما است؛ زيرا همانطور که گفته شد به هنگام خروپف اکسيژن لازم به مغز شما نمي‌رسد و همين امر سردرد‌هاي صبح گاهي شما را به دنبال خواهد داشت.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره