نماد آخرین خبر

6 دلیل برای اینکه شکم تان آب نمی شود

منبع
عصر ايران
بروزرسانی
6 دلیل برای اینکه شکم تان آب نمی شود

عصر ايران/ پس از ساعت ها ورزش در باشگاه و نظارت بر رژيم غذايي براي چندين ماه، همچنان در تحقق هدف از بين بردن چربي سرسخت شکم خود ناموفق بوده ايد؟ احساس نااميدي شما قابل درک است، اما نبايد تلاش هاي خود را متوقف کنيد.
 اگرچه بهره‌مندي از شکمي صاف مي تواند به افزايش حس اعتماد به نفس در شما، به ويژه هنگام حضور در مکان هايي مانند استخز يا کنار دريا کمک کند، اما بايد به کاهش چربي اطراف اندام هاي داخلي بدن نيز توجه داشته باشيد زيرا اين براي سلامت شما اهميت دارد.
چربي احشايي، نوعي چربي که اطراف اندام ها و بخش مياني بدن جمع مي شود، مي تواند خطر ابتلا به ديابت نوع 2 را افزايش دهد و همچنين يک پيش بين براي ابتلا به شرايطي مانند بيماري قلبي، فشار خون بالا، مقاومت به انسولين و برخي انواع سرطان است.
در ادامه با شش دليل احتمالي ناتواني در تحقق هدف کاهش چربي شکم بيشتر آشنا مي شويم.

به ميزان کافي فيبر محلول مصرف نمي کنيد
زماني که موضوع مواد مغذي براي کاهش وزن مطرح مي شود، فيبر يک ستاره درخشان است. فيبر نه تنها به بهبود شرايط دفع مدفوع کمک مي کند، بلکه عنصري کليدي براي پيشگيري از گرسنگي است. اگرچه هم فيبر محلول و هم فيبر نامحلول براي سلامت انسان اهميت دارند، اما فيبر محلول براي کاهش چربي شکم از جايگاه ويژه اي برخوردار است. فيبر محلول طي روند گوارش با جذب آب به ماده اي ژل مانند تبديل مي شود که به احساس سيري براي مدت زماني طولاني‌تر کمک مي کند. مطالعه اي که در مرکز پزشکي ويک فارست باپتيست انجام شد، نشان داد که افزايش ميزان فيبر محلول مصرفي روزانه فقط به ميزان 10 گرم مي تواند به کاهش 3.7 درصد چربي احشايي منجر شود.

ميوه هايي مانند سيب و حبوبات مانند لوبيا از منابع خوب براي فيبر هستند. در شرايطي که سيب مي تواند يک ميان وعده راحت براي مصرف باشد، لوبياها را نيز مي توانيد در سالادها، غذاهاي سرخ کردني يا پاستا اضافه کنيد. براي کسب بهترين نتايج در زمينه کاهش چربي شکم مي توانيد انجام 30 دقيقه ورزش طي دو تا چهار روز در هفته را مد نظر قرار دهيد.

به نوشيدني هاي شيرين و رژيمي اعتياد داريد
نوشيدن نوشابه هاي گازداري چه از نوع عادي و چه رژيمي شايد يکي از  عاداتي باشد که کنار گذاشتن آن براي شما دشوار باشد. بنابر مطالعه اي که در نشريه Obesity منتشر شد، نوشابه هاي گازدار عادي و آبميوه هاي صنعتي از جمله مواردي هستند که با افزايش اندازه دور کمر و چربي شکم پيوند خورده اند، در شرايطي که نوشابه هاي رژيمي ارتباط با افزايش اندازه دور کمر، شاخص توده بدني و درصد کلي چربي بدن را نشان داده اند.

اگر آب ساده جذابيتي براي شما ندارد مي توانيد مصرف چاي سفيد را به جاي نوشيدني هاي شيرين يا نوشابه هاي رژيمي مد نظر قرار دهيد. بنابر مطالعه اي که در نشريه Nutrition and Metabolism منتشر شد، اين چاي مي تواند از تشکيل سلول هاي چربي جديد پيشگيري کرده و به تجزيه چربي ذخيره شده در بدن نيز کمک کند.

تمرينات ورزشي نامناسب انجام مي دهيد
تمرينات کارديو اگرچه براي تقويت سلامت قلب مفيد هستند، اما شايد به تنهايي براي سوزاندن چربي ذخيره شده در قسمت مياني بدن شما کافي نباشند. براي کاهش چربي شکم مي توانيد انجام تمرينات اينتروال با شدت زياد و دوهاي سرعتي را مد نظر قرار دهيد. بنابر مطالعه اي که در نشريه Medicine and Science in Sports and Exercise منتشر شد، تمرينات دو سرعتي به کاهش اندازه دور کمر کمک مي کنند، در شرايطي که تمرينات اينتروال با شدت زياد در مقايسه با تمرينات ورزشي با شدت کم نشان داده اند به سوزاندن چربي شکم بيشتر کمک مي کنند.

در حال پير شدن هستيد
با افزايش سن، حتي اگر ورزش کنيد و هوشمندانه غذا بخوريد ممکن است براي کاهش چربي هاي اضافه و وزن خود به تلاش بيشتري نياز داشته باشيد. با توجه به تحليل رفتن استخوان ها و عضلات که با افزايش سن رخ مي دهد، آهنگ سوخت و ساز بدن کندتر مي شود و صاف نگه داشتن شکم چالش برانگيزتر مي شود.

از مصرف غذاهاي فرآوري شده پرهيز کنيد. با افزايش سن، توليد انسولين نسبت به مصرف غذاهاي فرآوري شده سرشار از قند و نمک حساس تر مي شود، از اين رو، احتمال اين که بدن اين کالري هاي را به شکل چربي ذخيره کند، افزايش مي يابد. افزون بر اين، غذاهاي فرآوري شده مي توانند موجب التهاب در بدن شوند که کاهش چربي مزاحم شکم را دشوارتر مي کند. يک برنامه غذايي سالم و متعادل را براي حفظ آهنگ مطلوب سوخت و ساز بدن خود دنبال کنيد.

استرس داريد
در دنياي خارج ممکن است اين گونه به نظر برسد که هر چيزي را زير کنترل داريد، اما بدن خود را نمي توانيد فريب دهيد. حتي اگر زير فشار عملکرد خوبي داشته باشيد، بدن شما همچنان کورتيزول ترشح مي کند که اين هورمون استرس مي تواند موجب بزرگ شدن سلول هاي چربي و افزايش اشتها و ذخيره چربي، به ويژه در قسمت مياني بدن شود. همچنين، غذاهايي که هنگام استرس هوس مي کنيد به طور معمول گزينه هايي سرشار از چربي و شکر هستند که مي تواند به افزايش هرچه بيشتر چربي شکم منجر شود.

هنگامي که استرس داريد مي توانيد به جاي خوراکي هايي مانند بستني، نوشيدن يک فنجان چاي سياه را مد نظر قرار دهيد. مطالعات نشان داده اند که اين نوشيدني مي تواند نرخ ترشح کورتيزول را به حالت عادي باز گرداند که مي تواند به شما در مبارزه با چربي شکم کمک کند. هنگامي که منتظر هستيد تا آب به جوش آيد مي توانيد چند ويدئو خنده‌دار تماشا کنيد. مطالعات نشان داده اند که خنديدن به کاهش استرس کمک مي کند.

گوشت قرمز نامناسب را مصرف مي کنيد
در شرايطي که گوشت بدون چربي تهيه شده از دام هايي که با علف تغذيه شده اند مي تواند به کاهش وزن کمک کند، اما برش هاي پر از چربي گوشت قرمز اثري معکوس دارند. يک رژيم غذايي سرشار از گوشت هاي چرب با چاقي شکم و افزايش اندازه دور کمر پيوند خورده است.
برش هاي کم چرب گوشت از دام هاي تغذيه شده با علف مي تواند حاوي اسيدهاي چرب امگا-3 دوستدار قلب باشد که اين مواد مغذي توانايي خود در کاهش التهاب در قسمت مياني بدن را نشان داده اند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره