بهداشت نيوز/ سوتلانا فوس، متخصص تغذيه در خصوص اينکه چرا قارچ بايد در رژيم غذايي گنجانده شود به سلامتي قلب اشاره مي‌کند.بر اساس تحقيقات سوتلانا فوس متخصص تغذيه، قارچ بايد حتما در رژيم غذايي افراد گنجانده شود. وي گفت: اين ماده غذايي محبوب حاوي پروتئين، ويتامين‌هاي B. و C.، نياسين و اسيد فوليک و همچنين کلسيم، فسفر، پتاسيم و آهن است.

اين متخصص در ادامه مي‌افزايد: "همه اين عناصر تأثير مثبتي در کار سيستم قلبي عروقي و عصبي مرکزي دارند، باعث تقويت بافت استخواني و تأثير مفيدي بر روي خونسازي مي‌شوند. "

وي خاطرنشان کرد که قارچ بهتر است همراه با غلات، گوشت و سبزيجات مصرف شود. قارچ براي کودکان زير سه تا پنج سال توصيه نمي‌شوند.

چگونه قارچ‌هاي مناسب را انتخاب کنيم؟
۱ - قارچ بايد سفيد باشد، گاهي اوقات داراي رنگ صورتي يا بژ است، اما لکه‌هاي تيره نبايد داشته باشد.
۲ – کلاهک قارچ بايد داراي رنگ مات باشد.
۳ – قارچ‌هاي تازه بوي مطبوعي دارند.
۴ – حالت قارچ بايد انعطاف پذير باشد.

پيش از اين، ولاديمير خوروشف، متخصص قلب و عروق در مصاحبه‌اي گفت: افراد مسن نبايد ساعات بيشتر يا کمتري از زمان تعيين شده توسط پزشکان بخوابند. اگر آن‌ها به اندازه کافي نخوابند از ناراحتي‌هاي قلبي رنج خواهند برد و اگر بيش از حد بخوابند، خطر ابتلا به زوال عقل در آن‌ها افزايش مي‌يابد.

هشت ساعت خواب بهترين حالت براي يک فرد معمولي ​​است. اعتقاد بر اين است که در اين مدت بدن کاملاً ترميم مي‌شود.
 

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar