نماد آخرین خبر

روتین مراقبتی برای کسانی که موهای بلند دارند

منبع
آخرين خبر
بروزرسانی
روتین مراقبتی برای کسانی که موهای بلند دارند

آخرين خبر/ موهاي بلند نياز به مراقبت بيشتري دارند تا بتوانند سالم بمانند و زيباتر به نظر برسند. براي اينکه بتوانيد از موهاي بلندتان مراقبت کنيد نياز به يک روتين يا برنامه ثابت داريد که به شما بگويد با چه روش‌ها و محصولاتي مي‌توانيد زيباترين شکل ممکن را به موهاي بلندتان هديه کنيد. در اين مقاله شما را با روتين مراقبت از موهاي بلند آشنا مي‌کنيم.

۱. يک روتين واقع‌بينانه داشته باشيد
روتين مراقبت از موي بلند را بايد بر اساس دو ويژگي مشخص کنيد؛ اول نوع موهايتان است (چرب، خشک، صاف، مجعد و غيره) و دوم برنامه زماني روزمره‌تان؛ هر دوي اين موارد از فردي به فرد ديگر متفاوت است و به همين دليل نياز به برنامه ريزي و تشخيص درست دارد. بنابراين قبل از تعيين روتين مراقبت از موي بلند اول از همه نوع موهايتان را بشناسيد و بعد تعيين کنيد چند بار شست و شو در طول هفته براي شما کافي خواهد بود.

۲. روتين قبل از شستن موها
همان طور که احتمالا خودتان هم مي‌دانيد موي بلند مستعد مو خوره شدن به علت خشکي قسمت‌هاي پاييني ساقه‌ها و در عين حال گره خوردن است. به همين دليل بهتر است قبل از شستن موها از دو روش طلايي زير استفاده کنيد.

· براي از بين بردن موخوره و تقويت موهايتان استفاده از روغن‌هاي تقويتي مثل روغن نارگيل اصل را فراموش نکنيد. براي مثال وقتي مي‌دانيد قرار است فردا صبح دوش بگيريد، از شب قبل موهايتان را روغن بزنيد و بگذاريد چند ساعتي استراحت کنند. سپس به حمام برويد.

· موهاي بلند به راحتي گره مي‌خورند، به همين دليل بهتر است قبل از حمام و زماني که هنوز خشک هستند، با استفاده از يک شانه دندانه درشت گره‌ها را باز کنيد تا موقع شست و شو به تعدادشان اضافه نشود و موها راحتتر تميز شوند. دقت داشته باشيد که بايد موها را از پايين به بالا شانه کنيد نه برعکس. از طريق اين لينک با روش‌هاي صحيح شانه زدن مو آشنا شويد.

۳. نکاتي که بايد قبل از شستن موها بدانيد

براي شستن موهاي بلند بدون آسيب رساندن به آن‌ها بهتر است به نکات مهم زير دقت داشته باشيد:

· هرگز از آب داغ براي شستن موها استفاده نکنيد؛ به ويژه اگر موهايتان چرب هستند. آب گرم موجب تحريک بيشتر کف سر براي ترشح چربي مي‌شود، ساقه موها را خشک مي‌کنند و در نهايت منجر به آسيب ديدگي موها خواهد شد. آب ولرم در فصل زمستان و آب ولرم رو به خنک در تابستان براي سلامت موهاي شما بهتر خواهد بود.

· شامپويي متناسب با جنس موهايتان انتخاب کنيد. براي مثال اگر از رنگ مو استفاده مي‌کنيد يا موهايتان دکلره دارند، بايد سراغ شامپوي مخصوص موهاي رنگ شده يا آسيب ديده برويد؛ اين قاعده زنانه و مردانه ندارد و هم خانم‌ها و هم آقايان بايد به آن توجه داشته باشند. اگر چه توصيه مي‌شود از دکلره و رنگ مو استفاده نشود اما در صورتيکه قصد خريد اين موارد را داريد سراغ رنگ مو زنانه با بهترين کيفيت برويد تا آسيب کمتري به مو وارد شود.

· لازم هم نيست حتما هر شب موهايتان را بشوييد؛ زمان مناسب براي شستن موها وقتي است که کثيف و چرب شده باشند يا اينکه در طول روز از اسپري موقت رنگ مو يا ساير اسپري‌هاي مو استفاده کرده باشيد. اگر اينطور نيست يا موهاي چربي نداريد؛ مي‌توانيد به جاي اينکه مرتب سر و بدن‌تان را بشوييد، فقط بدنتان را بشوييد و منجر به خشکي بيش از حد موها نشويد.

· اگر موهاي ضخيم و فر داريد، لازم نيست به طور منظم آن‌ها را بشوييد.

· اگر موهاي نازک و صاف داريد، مي‌دانيد که اين موها معمولا زود به زود چرب مي‌شوند؛ بنابراين بهتر است اغلب اوقات آن‌ها را بشوييد و تميز نگه داريد.

· اگر ضخامت موهايتان زياد نيست و نوع موهايتان چيزي بين چرب و خشک است، هر بار که چرب يا کثيف شدند، دست به کار شستن‌شان شويد.

· بعد از هر بار شسته شدن به وضعيت موهايتان دقت کنيد. ببينيد واکنش موها به فاصله زماني متفاوت بين زمان شستن‌شان چطور است و از اين طريق بهترين فاصله زماني را پيدا کنيد.


۴. موهاي بلند را چگونه بشوييم؟
بعد از تمام نکات بالا، وقت شستن موها مي‌رسد. براي شستن موها نکات زير را رعايت کنيد:

· معمولا دو بار استفاده از شامپو براي هر بار حمام کردن و شستن موها کافي است. يک بار براي اينکه چربي و کثيفي موها پاک شوند و بار دوم براي اينکه کف سر و ريشه‌ها به خوبي تميز شوند.

· بعد از پايان شستن موها حتما از ماسک مو براي موهاي آسيب ديده (دو بار در هفته) و از نرم کننده براي موهاي معمولي کمک بگيريد. اين کار باعث مي‌شود رطوبت از دست رفته موها تامين شود و موها خشک و دچار موخوره نشوند.

· بعد از شستن موها آن‌ها را با استفاده از شانه دندانه درشت شانه کنيد تا گره‌هايشان باز شود. سپس يک حوله لطيف با قدرت آبگيري بالا روي موهايتان بيندازيد و به آرامي آب‌شان را بگيريد. دقت کنيد نبايد موها را با شدت عقب و جلو کنيد.

۵. روتين مراقبتي بعد از شستن موهاي بلند


بعد از خارج شدن از حمام و گرفتن آب موهايتان نوبت به خشک کردن آن‌ها مي‌رسد. بهترين کار اين است که اگر هوا خوب است و امکانش را داريد، بگذاريد موهايتان خود به خود خشک شوند؛ جالب است بدانيد اين روشي است که جنيفر انيستون هم براي داشتن موهاي سالم و زيبا از آن استفاده مي‌کند.

· اگر به استفاده از سشوار عادت داريد، حتما قبل از سشوار کشيدن موها از اسپري‌هاي مراقبت از مو در برابر گرما استفاده کنيد.

· سعي کنيد موهايتان را با حرارت خيلي بالا خشک نکنيد.

· اگر مي‌خواهيد از وسايل حالت دهنده مو استفاده کنيد، هيچ وقت اين کار را روي موهاي خيس انجام ندهيد. ابتدا موهايتان را خشک کنيد، سپس اسپري بزنيد و بعد از وسايل حالت دهنده کمک بگيريد.

· بعضي ماسک‌ها مخصوص بعد از حمام هستند؛ اگر موهاي به شدت آسيب ديده داريد، مي‌توانيد از اين ماسک‌ها استفاده کنيد.

· به خاطر داشته باشيد کيفيت محصولاتي که براي موهايتان تهيه مي‌کنيد، نقشي اساسي در سلامت موهايتان خواهند داشت؛ اين محصولات شامل دامنه وسيعي از انواع اکسيدان مو، رنگ مو، پودر دکلره، شامپو، ماسک و نرم کننده مي‌شود. بنابراين سعي کنيد اولا از محصولاتي با پايه‌هاي گياهي مثل اکسيدان مو يا آنتي اکسيدانت هاي گياهي کمک بگيريد و در مرحله دوم سراغ خريد گزينه‌هايي برويد که شايد کمي قيمت آن‌ها بالا باشد؛ اما حاصل تلاش برندهاي معتبر و موفق هستند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره