logo

چگونه اشتهایمان را زیاد کنیم؟

منبع
بروزرسانی
چگونه اشتهایمان را زیاد کنیم؟

بلاگ کرفس/ اشتهاي زياد مشکل بسياري از افراد جامعه است، به‌طوري که بسياري از افراد دليل اضافه وزن خود را پرخوري مي‌دانند. اما در اين ميان افرادي نيز هستند که با مشکل کمي اشتها روبرو هستند و اين موضوع دليل اصلي نرسيدن آن‌ها به وزن مناسب است. راه‌هاي بسياري براي افزايش وزن و اشتها توصيه شده است، مانند قرص اشتها آور قوي، ويتامين هاي افزايش دهنده اشتها و استفاده از کالري شماري براي چاقي سريع. در اين مقاله به اين موضوعات و همچنين راه هاي افزايش اشتها در بزرگسالان مي‌پردازيم. با ما همراه باشيد.

چه بخورم؟
هر کدام از اين مواد غذايي مي تواند در افراد باعث افزايش اشتها شود. البته مکانيسم اثر هر يک از آن‌ها با ديگري متفاوت بوده و ممکن است بر روي تمامي افراد موثر نباشد. براي مثال اين مواد غذايي در طب سنتي به عنوان مواد غذايي افزايش دهنده اشتها توصيه شده‌اند:
زردچوبه
جينسينگ
ماست
مرکبات
چاي گياهي
گريپ فروت
برگ و عرق نعناع
روغن هسته خرما
ريشه زنجبيل
شنبليله
نکته
علاوه بر موارد گفته شده محرک هاي اشتهاي زيادي وجود دارند که مصرف آن‌ها مي تواند براي شما بسيار کمک کننده باشد. اما فراموش نکنيد که مصرف مقادير کافي و همچنين مداومت در مصرف اين مواد غذايي براي رسيدن به هدف لازم است.

راه‌هاي افزايش اشتها در بزرگسالان

مهم ترين و البته تأثيرگذارترين راه در افزايش اشتها براي بزرگسالاني که به بيماري‌هايي همچون پرکاري تيروييد مبتلا نيستند داشتن برنامه زماني تعيين شده براي غذا خوردن است. شما حتما بايد از کارهايي نظير گرسنه ماندن براي مدت زياد، مثلا به بهانه افزايش اشتها براي وعده غذايي بعدي و پرخوري يا نداشتن وقت براي غذا خوردن خودداري کنيد.
وعده‌هاي غذايي کوچک و مکرر را به جاي وعده غذايي بزرگ و پرحجم مصرف کنيد. اين کار باعث افزايش اشتها در شما خواهد شد چرا که به مرور زمان معده شما براي حجم‌هاي غذايي بيشتر آماده خواهد شد. به همين خاطر توصيه مي‌کنيم که تعداد لقمه‌هاي غذاهاي خود را به مرور و طي وعده‌هاي مکرر يکي يکي افزايش دهيد.
به گفته بسياري از متخصصان تغذيه، وارد کردن غذاهاي پروتئيني به رژيم غذايي روزانه مي‌تواند باعث افزايش اشتها در فرد شود.
فراموش نکنيد که يکي از مهم‌ترين راه هاي افزايش اشتها توجه به کالري دريافتي است. از اين رو مصرف غذاهاي پرکالري و بدون ارزش غذايي نظير فست فودها و ميان وعده‌هاي چرب و شور علاوه بر کاهش اشتها، کمبود مواد ريزمغذي را نيز ايجاد مي‌کنند.
 
شربت افزايش اشتها
مصرف گياهان و مکمل‌هاي افزايش دهنده طبيعي اشتها نظير دمنوش زنجبيل، گل ميخک، چاي به همراه هل، دمنوش گل گاوزبان و شربت عرق بيدمشک نيز مي توانند در افزايش اشتها موثر باشند.
 
اشتباهات در حين افزايش وزن

اقدام اشتباه ديگري که بسياري از افراد انجام مي‌دهند مصرف مقادير بالاي مايعات در ميان وعده‌هاي غذايي و مخصوصا همراه غذاست. در نتيجه اين عادت غلط فرد بعد از دريافت حجم کمي از غذا احساس سيري و بي اشتهايي مي‌کند. به همين خاطر توصيه مي‌شود از مصرف هرگونه نوشيدني و سالاد قبل از اتمام وعده غذايي خودداري شود.

بهترين قرص اشتها آور قوي، ورزش!!!
ورزش مناسب و کافي راهکار مناسبي در افزايش اشتها و البته هضم و جذب است. ورزش‌هايي نظير دوچرخه سواري، آهسته دويدن و راه رفتن بهترين ورزش‌ها براي افزايش وزن هستند. اگر شما فردي هستيد که با رعايت تمام اين توصيه‌ها همواره بي اشتها بوده و راهکارهاي توصيه شده تأثير مثبتي در اشتهاي شما نداشت، بهتر است براي داشتن يک برنامه غذايي مناسب به مشاور تغذيه يا رژيم درمان مراجعه کنيد. يک مشاور تغذيه با دريافت اطلاعات رژيم غذايي و سبک زندگي شما، به علت اين بي اشتهايي در شما پي برده و بهترين برنامه درمان را به شما ارائه مي‌دهد.فراموش نکنيد که غذا خوردن بدون برنامه و تلاش براي پرخوري و دريافت غذاهاي پرکالري به منظور افزايش اشتها و ورزش شديد اگرچه در کوتاه مدت حجم غذاي دريافتي شما را افزايش مي‌دهد، ولي هرگز راهکار درماني مناسب براي درمان کامل بي اشتهايي در شما نخواهد بود.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره