نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
سلامت

مراقب شبهِ شکلات‌های مضر باشید

منبع
مهر
بروزرسانی
مراقب شبهِ شکلات‌های مضر باشید

مهر/ مهندس زهره پور احمد کارشناس ارشد سازمان غذا و دارو گفت: هنگام تهيه شکلات حتما به قسمت مواد متشکله آن توجه شود و با ديدن کلمه CBS يا روغن جانشين کره کاکائو بدانيد که در اين فرآورده  از مشتقاتي استفاده شده است که شايد براي سلامتي مضر باشد.

وي افزود: شکلات فرآورده اي است که بايد در تهيه آن از کره کاکائو استفاده شود. کره کاکائو طي چندين مرحله فرآيند از دانه کاکائو استخراج مي شود.

پوراحمد گفت: عمده اسيد چرب شکلات، اسيد چرب استئاريک است که تقريبا خنثي است.

کارشناس ارشد تغذيه اداره  نظارت و ارزيابي مواد غذايي و آشاميدني با منشأ گياهي سازمان غذا و دارو در ادامه گفت: در شکلات بيش از ۱۸ درصد کره کاکائو بايد استفاده شود و با توجه به نوع محصول توليدي، از پودر کاکائو، شير خشک، شکر، مغزهاي خوراکي و... استفاده مي شود.

پوراحمد اظهار داشت: آنچه اهميت دارد، لزوم استفاده از کره کاکائو است و توليد شکلات با کره کاکائو فرآيند پيچيده و ظريف است و مستلزم تکنولوژي و دانش فني است و در حال حاضر نکته قابل توجه اين است که قيمت کره کاکائو و تکنولوژي استفاده از آن برخي توليد کنندگان اقدام به توليد محصولي شبيه به شکلات ولي با استفاده از روغن جانشين کره کاکائو که براي قلب و عروق مضر است، استفاده مي کنند.

وي اظهار داشت: اين محصول ارزان تر و بسيار ساده تر تهيه مي شود.

پوراحمد توصيه کرد: هنگام تهيه شکلات حتما به قسمت مواد متشکله آن توجه شود و با ديدن کلمه CBS يا روغن جانشين کره کاکائو بدانيد که در اين فرآورده  از مشتقاتي استفاده شده است که شايد براي سلامتي مضر باشد  و با دانش و آگاهي نسبت به خريد اقدام نماييد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar