نماد آخرین خبر

معاون وزیر بهداشت: واکسن کووید۱۹ مجوز گرفته است!

منبع
بهداشت نيوز
بروزرسانی
معاون وزیر بهداشت: واکسن کووید۱۹ مجوز گرفته است!

بهداشت نيوز/ معاون وزير بهداشت از اخذ مجوز واکسن کوويد۱۹ خبر داد و گفت: اين واکسن مجوز گرفته است و به مدت شش ماه ايمني ايجاد مي‌کند، اما تجارت جهاني توزيع آن را کُند کرده است.

رضا ملک‌زاده، در نشست مقدماتي اين کنگره با حضور انديشمنداني از داخل و خارج از کشور بر نقش و مسئوليت دانشمندان در توسعه گفتمان صلح و دوستي تاکيد کرد و اظهار داشت: بيش از يک ميليارد نفر از جمعيت دنيا در معرض خطر بسيار بالاي ابتلا به بيماري کوويد۱۹ هستند و ۳۵۰ ميليون نفر نيز در صورت ابتلا نياز به بستري شدن دارند.
 
وي افزود: ابتلا به بيماري‌هاي شايع مثل ديابت و ناراحتي‌هاي قلبي عروقي، خطر شدت علائم کوويد ۱۹ را در صورت ابتلا شدن افزايش مي‌دهد.
معاون تحقيقات و فناوري وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي در ادامه با اشاره به تحليل داده‌هاي ۱۸۸ کشورجهان گفت: اين داده‌ها نشان مي‌دهد که بيش از ۲۰ درصد جمعيت دنيا حداقل يک بيماري زمينه‌اي دارند که خطر شدت بيماري کوويد۱۹ را افزايش مي‌دهد.
 
معاون تحقيقات و فناوري وزارت بهداشت بيان کرد: طبق تخمين محققان، حدود ۳۵۰ ميليون نفر که برخي از آن‌ها فاقد بيماري زمينه‌اي هستند، در صورت آلودگي به ويروس کوويد ۱۹ نيازمند بستري شدن در بيمارستان دارند.
 
ملک‌زاده افزود: تا خرداد سال ۱۴۰۰ جهان با پاندمي ويروس کرونا روبه‌رو است، ويروس همچنان به آرامي منتشر مي‌شود و کنترل رفت و آمدها، گاه به گاه عادي شده است.
 
وي با اشاره به اينکه واکسن کوويد ۱۹ مجوز گرفته و به مدت شش ماه ايمني ايجاد مي‌کند، اما تجارت جهاني توزيع آن را کُند کرده است، تاکيد کرد: همچنين حدود ۲۵۰ ميليون نفر در سرتاسر دنيا به اين ويروس آلوده شده‌اند و يک و ۷۵ صدم ميليون نفر آن‌ها جان خود را از دست داده‌اند.
 
ملک‌زاده با بيان اينکه اين پاندمي، ششمين پاندمي در تاريخ بشر است که ۱۹ ميليون مبتلا و ۸۰۰ هزار مرگ را تاکنون به دنبال داشته است، گفت: ما کار‌هاي بسياري انجام داده‌ايم، اما هنوز جاده طولاني و راه سختي را در پيش رو داريم؛ ما زنداني پاندمي نيستيم، آينده در دستان ماست.
 
وي گفت: پاندمي کوويد۱۹ نشان داد که سلامت پاداش توسعه نيست، بلکه زيرساختي براي پايداري جوامع، اقتصاد و سياست است و تک تک ما مي‌توانيم منشا تغيير باشيم.
 
دومين کنگره بين‌المللي سلامت براي صلح ۲۱ آبان‌ماه امسال توسط دانشگاه علوم پزشکي شيراز برگزار مي‌شود.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar