logo

دو فنجان چای به اندازه پنج وعده سبزی

منبع
بهداشت نيوز
بروزرسانی
دو فنجان چای به اندازه پنج وعده سبزی

بهداشت نيوز/ پزشکان دانشگاه غرب استراليا در يک بازبيني جديد يادآور شدند که نوشيدن منظم چاي سياه يا چاي سبز مي‌تواند ۱۱ درصد خطر حمله قلبي و بيماري‌هاي قلبي را کاهش دهد.
مصرف روزانه سه فنجان چاي راهکاري موثر براي جلوگيري از حمله قلبي و سکته مغزي است.پزشکان دانشگاه غرب استراليا در يک بازبيني جديد يادآور شدند که نوشيدن منظم چاي سياه يا چاي سبز مي‌تواند ۱۱ درصد خطر حمله قلبي و بيماري‌هاي قلبي را کاهش دهد.
چاي از تشکيل لخته‌هاي خوني در سرخرگ‌هاي اصلي جلوگيري مي‌کند. پلاک‌ها در واقع ترکيبي از چربي خطرناک و کلسترول هستند.
متخصصان تغذيه معتقدند که به لحاظ تحويل آنتي اکسيدان‌ها، دو فنجان چاي معادل پنج نوبت مصرف سبزيجات يا دو عدد سيب حاوي آنتي اکسيدان‌ها است. مزاياي چاي به طور چشمگيري به خاطر محتواي فلاوونوئيد آن است.
فلاوونوئيدها در واقع محتويات آنتي اکسيداني هستند که با بيماري‌هاي قلبي ـ عروقي تعامل دارند. هر يک فنجان چاي بين ۱۵۰ تا ۲۰۰ ميلي‌گرم فلاوونوئيد دارد. علاوه بر اين‌ها ميزان فلاوونوئيد موجود در چاي سياه درست به همان اندازه چاي سبز است

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره