نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
سلامت

۱۹ ماده غذا‌یی که به طور عجیبی شما را لاغر می‌کنند

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
۱۹ ماده غذا‌یی که به طور عجیبی شما را لاغر می‌کنند

باشگاه خبرنگاران/ يکي از دغدغه هاي مردم تمام جهان چاقي و مشکل در کاهش وزن است. افراد سعي دارند با ورزش، رژيم، جراحي هاي لاغري و ... وزن خود را کم کنند.

در اين گزارش خوراکي و‌ غذاهايي را به شما معرفي کنيم که موجب لاغري مي شوند.

۱_گوجه فرنگي: به دليل وجود ليکوپن و بتا کاروتن به کاهش وزن کمک فراواني مي‌کند.

۲_گريپ فروت: هورمون‌هاي موجود در اين ميوه ترش مزه سبب چربي سوزي فراوان و در نتيجه کاهش وزن چشم گير مي‌شود.

۳_ادويه ها: براي چربي سوزي توصيه مي‌کنيم ادويه‌هاي تند را امتحان کنيد. از جمله ادويه‌هاي موثر در لاغري مي‌توان به زنجبيل، جيسنگ، فلفل سياه و زردچوبه اشاره کرد.

۴_دارچين: دارچين در تنظيم قند خون نقش فراواني دارد و موجب کاهش وزن مي‌شود.

۵_سرکه سيب: مصرف مواد ترش موجب کم اشتها شدن و افزايش سطح متابوليسم بدن مي‌شود و در نتيجه لاغري و کاهش وزن را نيز در پي دارد، سرکه سيب به دليل وجود آنزيم‌هاي فراوان به هضم سريع و آسان و لاغري کمک مي‌کند.

۶_سيب: مصرف مداوم و روزانه اين ميوه خوشمزه موجب درمان بسياري از بيماري‌ها و سلامت بدن مي‌شود. علاوه بر آن سيب حاوي پکتين فراواني است که موجب کاهش وزن مي‌شود. از آن گذشته فيبر موجود در سيب باعث مي‌شود مدت زمان بيشتري را احساس سيري کنيم.

۷_گلابي: باعث احساس سيري به مدت طولاني و در نتيجه لاغري و کاهش وزن مي‌شود.

۸_موز: استفاده از موز و بلغور جو در وعده صبحانه موجب احساس سيري به مدت طولاني تا وعده غذايي بعدي و لاغري مي‌شود.

۹_زغال اخته: آنتي اکسيدان‌هاي پلي فنول کمک چشم‌گيري به چربي سوزي و جلوگيري از جذب زياد چربي مي‌کند که لاغري را در پي دارد.

۱۰_پرتقال: پرتقال حاوي ويتامين C زيادي است که موجب تنظيم قند خون و کاهش وزن مي‌شود.

۱۱_آجيل: آجيل‌ها از جمله بادام و گردو يک ميان وعده کامل و خوشمزه به حساس مي‌آيند و از خوراکي‌هاي هستند که به لاغري طبيعي بدن کمک فراواني مي‌کند.

۱۲_جو: فيبر موجود در جو به تقويت متابوليسم بدن کمک مي کند و باعث لاغري مي‌شود.

۱۳_کونيوآ: اين غذا حاوي گلوتن است، گلوتن‌ها سرشار از پروتئين هستند که موجب ساخت عضبله و از بين رفتن چربي موجود در بدن مي‌شود.

۱۴_سيب زميني شيرين:مواد مغذي در سيب زميني پخته شده موجب تنظيم و تثبيت قند خون مي شود.

۱۵_گندم يا دانه کاج: مصرف گندم يا دانه کاج ميان وعده‌اي عالي و کاملي است که موجب کاهش وزن مي‌شود.

۱۶_لوبيا: اين گياه موجب افزايش سطح متابوليسم بدن و کنترل قند خون مي‌شود که لاغري را در پي خواهد داشت.

۱۷_عدس: عدس داراي فيبر بسيار زيادي است که موجب ايجاد احساس سيري و لاغري مي‌شود.

۱۸_مارچوبه: مصرف مارچوبه به خارج کردن مايع اضافي بدن کمک مي کند و باعث لاغري خواهد شد.  

۱۹_آووکادو: اين ميوه منبع غني از ويتامين B است که موثر در لاغري است.

گفتني است که استرس بالا يا همان کورتيزول باعث افزايش وزن خواهد شد.

    به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
    instagram.com/akharinkhabar