نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
سلامت

عوارض وحشتناک پاکیزه نبودن فرش ها بر سلامت بدن

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
عوارض وحشتناک پاکیزه نبودن فرش ها بر سلامت بدن

باشگاه خبرنگاران/ بي ترديد در ميان تمام مردم اتفاق نظر وجود دارد که محيط تميز مي تواند براي سلامت انسان مفيد باشد. در اين ميان، تميز بودن محيط خانه که بخش قابل توجهي از زندگي خانواده در آن مي گذردT حائز اهميت است.

متخصصان مي گويند يکي از مواردي که بايد در خانه به آن توجه ويژه اي شود تميزي فرش هاست اما تميز بودن فرش ها چه ارتباطي با سلامت انسان دارد؟

۱- مشکلات تنفسي

گرد و غبار، خاک، موي سر، پوست بدن، و بسياري ديگر از مواد آلوده به وفور در بافت هاي فرش ديده مي شود. فعاليت هاي روزانه روي فرش مانند راه رفتن روي آنها باعث پخش شدن اين مواد در هواي خانه مي شود. محققان بر اين باورند اين مواد مي توانند پس از ورود به مجاري تنفس باعث مشکلات تنفسي شود.

افرادي که داراي بيماري هاي زمينه اي تنفسي مانند آسم هستند اين آلودگي ها با شدت بيشتري مي تواند آنها را تحت تاثير قرار دهد. براساس اعلام انجمن ريه آمريکا، کودکان به ويژه به دليل آنکه روي فرش بازي مي کنند و آلودگي هاي فرش را با دستانشان در دهان خود مي گذارند، در خطر مسموميت قرار دارند.

۲- آلرژي

گرد و غبار و خاک موجود در فرش مي تواند باعث وقوع حملات آلرژيک در افراد شود. اين افراد ممکن است دچار قرمزي و تورم چشم، آب ريزش بيني و ديگر علائم آلرژي شوند.

عوارض وحشتناک پاکيزه نبودن فرش ها بر سلامت بدن

۳- مشکلات پوستي

خارش پوست، سرخي، بثورات و جوش در پوست، اگزما و بيماري پاي ورزشکار از جمله مواردي است که با پاکيزه نبودن فرش ها ارتباط مستقيمي دارد. بخصوص افرادي که داراي حساسيت پوستي هستند عوارض و علائم شديدتري نشان مي دهند.

۴- تضعيف سيستم ايمني بدن

بدن به طور بي وقفه در حال مبارزه با عوامل بيماري زاست. از اين رو، زماني که فرد در محيط آلوده زندگي مي کند فعاليت سيستم ايمني بدن تشديد شده و همين امر باعث تضعيف سيستم ايمني مي شود. نوزادان در حال توسعه سيستم ايمني بدن بوده و به طور همزمان با فرش در ارتباط هستند و ممکن است دچار بيماري هاي مختلف شوند. بهتر است اگر نوزاد يا کودک نوپايي در خانه داريد حتماً به تميزي فرش ها توجه کنيد.

از ديگر مشکلاتي که مي تواند ناشي از فرش آلوده باشد مي توان به بيماري معده، و مشکلات رواني اشاره کرد. از اين رو، زنان خانه دار بايد اهتمام ويژه اي در تميزي فرش ها داشته باشند. بکوشيد به طور مستمر فرش ها را با جاروبرقي تميز کنيد همچنين هر چند وقت يکبار اقدام به شستن فرش ها کنيد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar