نماد آخرین خبر

از علائم مرگبارترین سرطان جهان چه می‌دانید؟

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
از علائم مرگبارترین سرطان جهان چه می‌دانید؟

باشگاه خبرنگاران/ سرطان ريه مرگبارترين سرطان در جهان است و سالانه بيش از دو ميليون نفر را به کام مرگ مي‌کشاند. سبک زندگي، مصرف دخانيات، و نيز زندگي در شهر‌هاي صنعتي و آلوده از دلايل اصلي ابتلا به اين سرطان مرگبار است.

شدت مرگبار بودن سرطان ريه ارتباط مستقيمي با زمان تشخيص اين بيماري دارد. هر چه افراد بتوانند اين سرطان را زودتر تشخيص دهند، از گسترش آن جلوگيري کرده و مي‌توان آن را درمان کرد. رايج‌ترين علامت ابتلا به سرطان خون هموپتيز يا خلط خوني است. در اين حالت با سرفه، خون يا خلط سينه خوني از ناحيه حنجره، نايژه و ريه‌ها بيرون مي‌آيد.

با اين حال، هر خلط خوني نشان دهنده ابتلا به سرطان ريه نيست. ممکن است اين خلط خوني ناشي از سينوس ها، نارسايي قلبي و تنگي دريچه ميترال باشد. خلط خوني که از ريه‌ها منشا شده به دليل دارا بودن اکسيژن به رنگ سرخ روشن بوده و کف آلود است.

از ديگر علائم ابتلا به سرطان ريه مي‌توان به موارد ذيل اشاره کرد:

۱- سرفه‌هاي دائمي که بيش از ۳ هفته طول بکشد

۲- تغيير در سرفه‌هاي بلند مدت

۳- عفونت سينه که با گذشت زمان بهتر نمي‌شود

۴- تشديد تنگي نفس و يا خش خش سينه

از علائم مرگبارترين سرطان جهان چه مي‌دانيد؟

براساس اعلام مرکز سلامت همگاني انگليس، در صورت مشاهده علائم بالا در گام نخست بايد به يک پزشک عمومي مراجعه کنيد. پزشک پس از مشاهده علائم و معاينه باليني، براي شما آزمايشات لازم را تجويز خواهد کرد. در صورتي که پزشک عمومي شرايط شما را وخيم تشخيص دهد، شما را به پزشک متخصص رجوع خواهد داد.

برخي عوامل مي‌تواند خطر سرطان ريه را بالا ببرد. اصلي‌ترين عامل خطرناک در اين سرطان، استعمال دخانيات است. ۷ نفر از هر ۱۰ فردي که در انگليس به سرطان ريه مبتلا مي‌شوند سابقه استعمال دخانيات داشته اند. از ديگر موارد خطرناک که مي‌تواند منجر به سرطان ريه شود مي‌توان به حضور در محيط داراي آزبست (پشم شيشه)، سيليس و دود ناشي از سوخت‌هاي فسيلي اشاره کرد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar