نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
سلامت

۷ نشانه که زنگ خطر مشکلات روده است

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
۷ نشانه که زنگ خطر مشکلات روده است

باشگاه خبرنگاران/ روده انسان از آنچه تصور مي‌شود پيچيده‌تر است و تأثير زيادي بر سلامت کل بدن دارد. روده سالم به داشتن سيستم ايمني قوي، سلامت قلب، سلامت مغز، بهبود خلق و خو، خواب درست، جلوگيري از ابتلا به برخي سرطان‌ها و هضم موثر کمک کند. در اين گزارش ۷ نشانه مي خوانيم که نشان مي‌دهد اين اندام  به توجه بيشتري نياز دارند.

۱. ريزش مو

اگرچه ريزش مو به طور روزمره طبيعي است اما ريزش بيش از حد مو و ظاهر شدن لکه‌هاي طاسي بسيار هشدار دهنده است. ريزش مو اغلب با استرس همراه است. متخصصان پزشکي دريافته‌اند که فراتر از استرس، روده ممکن است مسئول ريزش مو‌ها باشد. به اين دليل که اين ارگان  وظيفه توليد ويتامين B۷ يا بيوتين را دارد که از ريزش مو و بيماري‌هاي پوستي جلوگيري مي‌کند.

۲. نوسان وزن

اگر شما از آن دسته افرادي هستيد که مدام با وزن خود دست و پنجه نرم مي‌کنيد و رژيم‌هاي متعدد را آزمايش کرده‌ايد، ممکن است لازم باشد بدن خود را دوباره مورد بررسي قرار دهيد. يکي از دلايل افزايش و کاهش وزن که مردم واقعاً جدي نمي‌گيرند، سلامت روده است. روده‌اي که به درستي کار نکند، نه تنها نمي‌تواند مواد مغذي مورد نياز بدن را جذب کند، بلکه منجر به کمبود مواد مغذي و عدم توانايي در تنظيم قند خون و چربي مي‌شود. 

۳. هضم نکردن غذا 

دستگاه گوارش وظيفه تجزيه غذا و دفع سموم از بد را دارد؛ هنگامي که روده ما بيمار است، بدن نمي‌تواند سموم را به درستي از بين ببرد و باعث مي‌شود که نسبت به غذا‌هاي خاص واکنش نشان دهيم.

۴. ولع خوردن برخي غذا‌ها

روده‌اي که قادر به پردازش غذا نباشد، مي‌تواند عدم تعادل ايجاد کند و همين عامل  باعث افزايش ولع مصرف در گروه غذايي ناسالم از قند‌ها و چربي‌ها شود.

۵. اختلال خواب

براي اينکه بتوانيم خوب بخوابيم، به هورموني به نام سروتونين نياز داريم. سروتونين، همچنين به عنوان هورمون حس خوب شناخته مي‌شود. بدون عملکرد مناسب روده که مسئوليت توليد بخش زيادي از اين هورمون را دارد، ممکن است براي خوابيدن دچار مشکل شويم.

۶. بروز مشکلات پوستي

روده ما اولين خط دفاعي در هنگام مبارزه با بيماري‌ها در بدن است. آنزيم‌هاي معده و اسيد نه تنها غذاي ما را تجزيه بلکه براي جلوگيري از بروز عفونت، آن را تميز و استريل مي‌کنند. وقتي روده شما به شکلي که بايد عمل نمي‌کند، قادر به پردازش صحيح غذايي که مي‌خوريد، نيست؛ روندي که مي‌تواند منجر به بيماري‌هاي پوستي مانند اگزما و ساير تحريکات پوستي شود.

۷. مشکلات گوارشي

با توجه به اين واقعيت که يک روده ناسالم قادر به پردازش صحيح غذا نيست، ممکن است به طور مداوم و با حس ناراحتي معده به دستشويي برويم. به غير از اسهال، علائم ديگري مانند نفخ و گاز يا دل درد و يبوست مي‌تواند نشانه عدم سلامت روده‌ها باشد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره