مجله پزشکي دکتر سلام/همه ما اين جمله را شنيده ايم “خوردن يک عدد سيب در روز شما را از دکتر بي نياز مي کند”. اين گفته درست است زيرا سيب سرشار از مواد مغذي از جمله ويتامين C، فيبر و پتاسيم است. همه اينها در حمايت از سلامتي ما معجزه مي کنند، اما تعداد زيادي از آن نيز مي تواند بر سلامتي تاثير منفي بگذارند. بله مصرف بيش از حد هر چيز خوب نيز مي تواند بر سلامتي شما تاثير منفي بگذارد. به گزارش ايندياتايمز، در اينجا چند عارضه جانبي خوردن بيش از حد سيب آورده شده است.

چند عدد سيب مي توانيد در روز بخوريد؟
به طور متوسط يک فرد مي تواند يک تا دو عدد سيب در روز بخورد. اگر بيش از اين مقدار مصرف کنيد مي توانيد عوارض جانبي خطرناک و ناراحت کننده اي را تجربه کنيد.


ارتباط خوردن بيش از حد سيب و مسائل گوارشي
فيبر سلامت دستگاه گوارش ما را بهبود مي بخشد، اما مقدار زيادي از آن مي تواند نتيجه معکوس دهد و منجر به ايجاد نفخ و يبوست شود. افراد بسته به سن و جنس خود بين 20 تا 40 گرم فيبر در روز نياز دارند بالاتر از 70 گرم بيش از حد توصيف مي شود. اگرچه براي رسيدن به اين سطح فرد بايد 15 عدد سيب بخورد، مهم است منابع ديگر فيبر در رژيم روزانه خود را بخاطر بسپاريد، بنابراين اگر رژيم غذايي سالم با بيش از دو عدد سيب در روز داريد مي تواند به مشکلات گوارشي جدي منجر شود.


ارتباط خوردن بيش از حد سيب و نوسان سطح قند خون
سيب بسيار غني از کربوهيدرات است که مي تواند انبوهي از انرژي را براي شما فراهم کند که باعث مي شود سيب يک ميان وعده کامل قبل از تمرين باشد، همچنين سيب باعث مي شود احساس خوشبختي کنيد زيرا به آزادسازي انتقال دهنده هاي عصبي مانند سروتونين کمک مي کند، اما خوردن بيش از حد سيب مي تواند منجر به افزايش قند خون شود زيرا سرشار از کربوهيدرات است. براي افراد مبتلا به ديابت قند بيش از حد حتي به صورت ميوه نيز مي تواند حساسيت به انسولين را بدتر کرده و در عملکرد داروها اختلال ايجاد کند.
با خوردن سيب زياد ممکن است بيش از حد سموم دفع آفات مصرف کنيد
سيب در فهرست ميوه ها و سبزي هاي با بيشترين پسماند آفت کش ها در هر سال قرار دارد. دي ‌فنيل ‌آمين يک سم دفع آفات است که به طور معمول در سيب يافت مي شود به اين معني که خوردن سيب زياد مي تواند منجر به مصرف بيش از حد مواد شيميايي شود.
 
با خوردن بيش از حد سيب مي توانيد وزن اضافه کنيد
سيب پر از کربوهيدرات است که انرژي فوري براي شما تامين مي کند، اما متعجب خواهيد شد اگر بدانيد خوردن بيش از حد آن باعث افزايش وزن مي شود. اين به اين دليل است که بدن در ابتدا کربوهيدرات ها را مي سوزاند، بنابراين خوردن سيب زياد مي تواند چربي سوزي بدن را هنگام نياز به لاغري محدود کند.

 خوردن بيش از حد سيب مي تواند به دندان ها آسيب برساند
سيب در گروه ميوه هاي اسيدي قرار دارد، بنابراين مقدار زيادي از آن مي تواند حتي بيشتر از سودا به دندان ها آسيب برساند. با جويدن سيب با دندان هاي پشت مي توانيد از اين امر جلوگيري کنيد يا در کنار يک وعده غذايي به عنوان ميان وعده آن را بخوريد، اما تا زماني که بيش از حد سيب نخوريد و به يک عدد سيب در روز بسنده کنيد ديگر نيازي نيست نگران دندان هاي خود باشيد.
مصرف بيش از حد سيب مي تواند فشار بيشتري به روده وارد کند
سيب براي افرادي که نفخ مکرر يا مشکلات معده دارند توصيه نمي شود. سيب در غذاهايي که داراي قند است و هضم آن دشوار قرار دارد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar