logo

برای کاهش استرس از مصرف این مواد غذایی غافل نشوید

منبع
بهداشت نيوز
بروزرسانی
برای کاهش استرس از مصرف این مواد غذایی غافل نشوید

بهداشت نيوز/نسرين عليزاده اظهار کرد: برخي دانش‌آموزان و دانشجويان به دليل اضطراب زياد، امتحانات خود را خراب مي‌کنند، بنابراين بهتر است براي مقابله با اين اضطراب از غذاهاي مناسب استفاده شود.

 وي بيان کرد: غلات و موادي حاوي کربوهيدرات‌هاي پيچيده که بيشتر در نان سنگک و بربري يافت مي‌شود و مقدار فيبر آنها بالا است، سبب کاهش استرس در افراد مي‌شود.

وي ضمن تاکيد بر اين که در ايام امتحانات نبايد وعده‌هاي غذايي حذف شود، افزود: خوردن صبحانه در کنترل استرس نقشي اساسي دارد، زيرا در هنگام صبح، ميزان ترشح کورتيزول به بيشترين حد خود مي رسد و صبحانه سبب کنترل استرس مي‌شود.

عليزاده با اشاره به اين که دانش‌آموزان از خوردن غذاهاي چرب و شور در ايام امتحانات خودداري کنند، گفت: غذاهاي چرب و شور ديرتر هضم مي‌شوند و در شرايط استرس‌زا مانند ايام امتحانات، با ايجاد اختلال در کارکرد دستگاه گوارش سبب مسموميت و حالت تهوع در فرد مي‌شود.

وي مغزهاي گياهي يا آجيل را منابع خوبي براي دريافت انرژي و کاهش استرس عنوان کرد و گفت: مغزهاي گياهي منابع خوبي از فيبر و اسيدهاي چرب ضروري، از جمله امگا 6 و 3 و بسياري املاح ديگر هستند و چربي آنها بي‌ضرر محسوب مي‌شود و حتي در صورت مصرف معقول (يک مشت در روز)، باعث از بين رفتن و کاهش چربي‌هاي مضر بدن نيز مي‌شوند.

وي خوردن عسل و نوشيدني‌هاي حاوي عسل و همچنين برخي سبزي‌ها مانند ريحان، نعنا و کاهو را در کاهش اضطراب موثر خواند.

عليزاده خاطرنشان کرد: استرس بحثي روحي و رواني است که افراد در قبال آن دو نوع واکنش تهاجمي يا افسردگي نشان مي‌دهند که در حالت تهاجمي برخي افراد براي آرام کردن خود و فرار از استرس، به کارهاي زيادي از جمله پرخوري و بدخوري روي مي‌آورند درحالي که اين رفتار خود سبب تشديد و افزايش استرس در فرد شده و حتي وي را در معرض چاقي و اضافه وزن قرار مي‌دهد.

 

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره