برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

برای کاهش استرس از مصرف این مواد غذایی غافل نشوید

منبع
بهداشت نيوز
بروزرسانی
برای کاهش استرس از مصرف این مواد غذایی غافل نشوید

بهداشت نيوز/نسرين عليزاده اظهار کرد: برخي دانش‌آموزان و دانشجويان به دليل اضطراب زياد، امتحانات خود را خراب مي‌کنند، بنابراين بهتر است براي مقابله با اين اضطراب از غذاهاي مناسب استفاده شود.

 وي بيان کرد: غلات و موادي حاوي کربوهيدرات‌هاي پيچيده که بيشتر در نان سنگک و بربري يافت مي‌شود و مقدار فيبر آنها بالا است، سبب کاهش استرس در افراد مي‌شود.

وي ضمن تاکيد بر اين که در ايام امتحانات نبايد وعده‌هاي غذايي حذف شود، افزود: خوردن صبحانه در کنترل استرس نقشي اساسي دارد، زيرا در هنگام صبح، ميزان ترشح کورتيزول به بيشترين حد خود مي رسد و صبحانه سبب کنترل استرس مي‌شود.

عليزاده با اشاره به اين که دانش‌آموزان از خوردن غذاهاي چرب و شور در ايام امتحانات خودداري کنند، گفت: غذاهاي چرب و شور ديرتر هضم مي‌شوند و در شرايط استرس‌زا مانند ايام امتحانات، با ايجاد اختلال در کارکرد دستگاه گوارش سبب مسموميت و حالت تهوع در فرد مي‌شود.

وي مغزهاي گياهي يا آجيل را منابع خوبي براي دريافت انرژي و کاهش استرس عنوان کرد و گفت: مغزهاي گياهي منابع خوبي از فيبر و اسيدهاي چرب ضروري، از جمله امگا 6 و 3 و بسياري املاح ديگر هستند و چربي آنها بي‌ضرر محسوب مي‌شود و حتي در صورت مصرف معقول (يک مشت در روز)، باعث از بين رفتن و کاهش چربي‌هاي مضر بدن نيز مي‌شوند.

وي خوردن عسل و نوشيدني‌هاي حاوي عسل و همچنين برخي سبزي‌ها مانند ريحان، نعنا و کاهو را در کاهش اضطراب موثر خواند.

عليزاده خاطرنشان کرد: استرس بحثي روحي و رواني است که افراد در قبال آن دو نوع واکنش تهاجمي يا افسردگي نشان مي‌دهند که در حالت تهاجمي برخي افراد براي آرام کردن خود و فرار از استرس، به کارهاي زيادي از جمله پرخوري و بدخوري روي مي‌آورند درحالي که اين رفتار خود سبب تشديد و افزايش استرس در فرد شده و حتي وي را در معرض چاقي و اضافه وزن قرار مي‌دهد.

 

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره