برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

کرونا/ بهبودیافتگان کووید ۱۹ یک دوز واکسن کرونا بزنند

منبع
ايسنا
بروزرسانی
کرونا/ بهبودیافتگان کووید ۱۹ یک دوز واکسن کرونا بزنند

ايسنا/ مقامات فرانسه اعلام کردند: در افرادي که پيش از اين به کروناويروس مبتلا شده اند، تزريق تنها يک دوز از واکسن به جاي توصيه معمول دو دوز، کافيست

مقامات بهداشت و درمان فرانسه توصيه کرده اند: افرادي که پيش از اين بيماري کوويد-۱۹ مبتلا شده اند تنها بايد يک دوز از واکسن کروناويروس را دريافت کنند.

آنها تاکيد دارند افرادي که از بيماري کوويد-۱۹ بهبود پيدا کرده اند در برابر بيماري مصون هستند و بايد سه تا شش ماه بعد واکسن تزريق کنند.

فرانسه اولين کشوري است که اين توصيه را داشته است.

بنابر اعلام وزارت بهداشت فرانسه تاکنون نزديک به ۲.۸ ميليون واکسيناسيون در اين کشور انجام شده است.

کارشناسان فرانسوي اعلام کردند: يک دوز از واکسن در افرادي که پيش از اين به کروناويروس آلوده شده اند نقش تقويت کننده را بازي مي کند.

اين توصيه در حالي مطرح شده است که دولت هاي سراسر جهان براي واکسيناسيون جمعيت خود و به سرعت براي بازگرداندن زندگي به شرايط عادي تلاش مي کنند.

بيش از ۳.۴ ميليون نفر در فرانسه به کوويد-۱۹ مبتلا شده اند اما رقم دقيق مبتلايان از آمار اعلام شده بالاتر است. همچنين بيش از ۸۱ هزار نفر در اين کشور بر اثر ابتلا به کوويد-۱۹ فوت کرده اند.

برنامه واکسيناسيون کروناويروس در فرانسه از ماه دسامبر آغاز شده اما اين کشور از برخي کشورهاي ديگر همچون امارات متحده و انگليس عقب مانده است.

هم اکنون سه واکسن اصلي کروناويروس در جهان مورد استفاده قرار دارد که لازم است دو دوز از واکسن به منظور مصون سازي در برابر بيماري تزريق شود. هرچند کارشناسان فرانسوي اظهار داشته اند که نتايج چهار مطالعه حاکي از آن است تزريق يک دوز از واکسن در افرادي که پيش از اين به کروناويروس آلوده شده اند مصونيت لازم را ايجاد مي کند.

instagram.com/akharinkhabar