برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
  1. جذاب ترین ها
سلامت

کرونا/ توصیه‌های یک کارشناس تغذیه برای تقویت سیستم ایمنی در برابر کرونا

منبع
ايسنا
بروزرسانی
کرونا/ توصیه‌های یک کارشناس تغذیه برای تقویت سیستم ایمنی در برابر کرونا

ايسنا/ کارشناس تغذيه دانشگاه علوم پزشکي البرز با اشاره به بالا رفتن قيمت پروتئين‌هاي حيواني مثل گوشت قرمز، مرغ، ماهي و ... گفت: حبوبات به عنوان منبعي براي پروتئين‌هاي گياهي نسبت به پروتئين‌هاي حيواني مقرون به صرفه‌تر هستند.

مرضيه خليلي در خصوص نقش پروتئين‌ها در تقويت سيستم ايمني بدن در شرايط کرونا گفت: پروتئين‌ها باعث تقويت سيستم ايمني بدن و به دو دسته حيواني و گياهي تقسيم مي‌شوند. پروتئين‌هاي حيواني از جمله انواع گوشت‌هاي قرمز، گوشت سفيد، گوشت ماهي و ماکيان و تخم مرغ است.

وي در ادامه افزود:  با توجه به بالا بودن قيمت پروتئين‌هاي حيواني در کنار اين نوع پروتئين‌ها، پروتئين‌هاي گياهي وجود دارد که از نظر قيمت نسبت به پروتئين‌هاي حيواني مقرون به صرفه هستند مانند حبوبات که در صورت ترکيب با غلات ارزش غذايي بالاتري پيدا مي‌کنند.

 وي تاکيد کرد: از ميان پروتئين‌هاي حيواني تخم مرغ بهترين پروتئين است و استفاده از تخم مرغ براي تامين اسيد آمينه‌هاي مورد نياز بدن کافيست.

وي در ادامه گفت: در کنار پروتئين‌هاي حيواني و گياهي، مغزها به خصوص بادام درختي هم سرشار از پروتئين هستند توصيه مي‌شود براي کودکاني که در سن رشد هستند حتماً از بادام درختي استفاده کنند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar