برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
  1. جذاب ترین ها
سلامت

برای درمان و پیشگیری از فشار خون بالا چه حرکات ورزشی انجام دهیم؟

منبع
ايسنا
بروزرسانی
برای درمان و پیشگیری از فشار خون بالا چه حرکات ورزشی انجام دهیم؟

ايسنا/ محققان در مطالعه اي به اين موضوع پرداختند که چگونه با انجام حرکات ورزشي ميتوان فشار خون بالا را درمان يا از ابتلا به آن پيشگيري کرد.
 از هر چهار مورد حمله قلبي يک مورد بر اثر فشار خون بالا اتفاق مي افتد. برآوردها حاکي از ان آن است که تا سال ۲۰۲۵ حدود ۶۰ درصد از جمعيت جهان به عارضه فشار خون بالا مبتلا خواهند شد. اگرچه اين موضوع پذيرفته شده که انجام حرکات ورزشي فشار خون را کاهش مي دهد، تاکنون توصيه هاي مطرح شده بدون توجه به سطح فشار خون بوده و روي ميزان حرکات ورزشي در هفته متمرکز بوده است.  

در اين بررسي چگونگي تاثير ورزش کردن در مبتلايان به فشار خون بالا، افرادي با فشار خون بالاتر از سطح نرمال و افرادي با فشار خون طبيعي مورد مطالعه قرار گرفت.

محققان سوئيسي اظهار داشتند: هدف ازاين توصيه ها براي تمامي سه گروه، کاهش فشار خون بوده است. در نهايت، از طريق کاهش فشار خون، مي توان خطر حمله قلبي، سکته مغزي و مرگ ناشي از بيماري هاي قلبي عروقي را کاهش داد.

محققان اظهار داشتند: براي افراد مبتلا به فشار خون بالا ورزش هوازي موثرترين روش است که شامل فعاليت هايي مانند پياده روي، دويدن، دوچرخه سواري يا شنا کردن مي شود. در افرادي با فشار خون بالاتر از سطح نرمال انجام تمرينهاي مقاومتي پويا در اولويت است. همچنين افرادي با فشار خون طبيعي بيشتر از انجام تمرينهاي مقاومتي ايزومتريک توصيه ميشود.

 به نقل از مديکال اکسپرس، افراد چاق در صورت تداوم عارضه چاقي به احتمال زياد دچار فشار خون مي شوند. همچنين افراد سالم که والدين آنان فشار خون بالا دارند در معرض خطر فشار خون بالا هستند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar