نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
سلامت

استفاده از نخ دندان قبل از مسواک یا بعد از آن

منبع
خراسان
بروزرسانی
استفاده از نخ دندان قبل از مسواک یا بعد از آن

خراسان/کارشناسان مي‌گويند براي بهبود سلامت دهان و دندان بهتر است از نخ دندان پيش از مسواک زدن استفاده کنيد. با استفاده از نخ دندان پيش از مسواک زدن بهتر مي توان پلاک هاي مضر انباشته شده در دهان را از بين برد و اين کار تأثير فلورايد درون خمير دندان را هم بيشتر مي کند. در واقع با اين کار پلاک ها و رسوبات ميان دندان‌ها شل مي شود و به اين ترتيب مي توانيد با مسواک آن ها را پاک کنيد.
    انتخاب مناسب
نخ دندان در انواع مختلف نخي ، مومي، طعم دار يا بدون طعم و عطري وجود دارد و همه انواع آن  به جلوگيري از ايجاد پلاک در دندان‌ها کمک مي‎‌کند .نخ دندان مومي براي افرادي که بين دندان هاي خود فاصله دارند، گزينه مناسب تري خواهد بود . اگر لثه هاي حساسي داريد که دايم دچار خون ريزي مي‎‌شود، از نخ دندان نرم استفاده کنيد. اگر دندان مصنوعي داريد، از نخ دندان سفت و محکم استفاده کنيد .
    زمان استفاده
زمان استفاده از نخ دندان بهتر است شب ها قبل از خواب باشد . در زمان خواب، ترشح بزاق براي تميز کردن دندان ها و لثه کاهش مي يابد و باکتري ها براي آسيب رساندن به دندان ها وقت بيشتري دارند، بنابراين بهتر است هر شب قبل از خواب از مسواک و نخ دندان استفاده و زبان خود را هم تميز کنيد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره