روزیاتو/ یکی از متخصصان تغذیه می‌گوید: «کربوهیدرات‌ها که از میوه، سبزیجات و شیرینی‌ها به دست می‌آید در بدن تبدیل به قند یا گلوکز می‌شود. بعد از این که ما کربوهیدرات مصرف می‌کنیم، لوزالمعده شروع به تولید انسولین می‌کند تا قند را از جریان خون پاک کند. نوع، زمان و میزان مصرف کربوهیدرات مقدار قندی که وارد خون ما می‌شود را تعیین می‌کند.»
متخصصان می‌گویند که یک صبحانه متعادل می‌تواند صبح را به خوبی بسازد. ما باید نوعی از خورکی‌ها مصرف کنیم تا بدن و مغز ما را سالم نگه دارد. داشتن سطح قند خون پایین ناشی از نخوردن صبحانه می‌تواند باعث شود تا فرد دائما به دنبال غذاهای شیرین و فرآوری شده رفته و این رفتار به شکل پرخوری برای او دربیاید.
منظور از تعادل، مصرف کربوهیدرات‌هایی است که فیبر در آن‌ها به وفور یافت می‌شود. پروتئین‌ها و چربی‌های سالمی که قند را با سرعت کمتری به خون اضافه می‌کنند، باعث می‌شوند تا بدن انرژی زیادی بدست آورده و ماندگاری آن نیز طولانی‌تر باشد.
برای مراقبت از خود باید مراقب غذایی که می‌خوریم باشیم، متخصصان پیشنهاد می‌کنند از عناصری مانند پروتئین، چربی، کربوهیدرات و کربوهیدرات‌های بدون نشاسته در هر وعده غذایی به خصوص صبحانه استفاده کنیم. این مواد به شما کمک می‌کنند تا انرژی لازم، هضم راحت و احساس سیری داشته باشید.
در ادامه مطلب دستورالعمل یکی از خوراکی‌هایی که می‌توان برای صبحانه استفاده کرد را می‌آوریم.

مواد لازم:
یک پیاله لوبیای پخته شده
یک قاشق غذاخوری روغن زیتون
دو عدد تخم مرغ به شکل نیمرو یا آب پز
یک عدد کلم بروکلی بخار پز شده
چند عدد کاهو یا اسفناج
یک یا دو عدد آووکادو
یک یا دو عدد پیاله جوانه گندم

نحوه سرو کردن:
لوبیاها را یک روز زودتر پخته و یا از کنسرو لوبیا استفاده کنید. روغن زیتون را در یک تابه گرم کنید. تخم مرغ‌ها را نیز به شکل دلخواه بپزید و در حالی که تخم مرغ‌ها در حال پخته شدن هستند، کلم بروکلی‌ها را بخار پز کنید. از سبزیجات دیگر مانند کاهو یا اسفناج استفاده کنید و جوانه‌ها و آووکادو را نیز به ظرف خود اضافه کنید. می‌توانید از نمک و فلفل نیز برای مزه دار کردن غذایتان استفاده کنید.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar