برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
سلامت

کرونا/ ویروس کرونا تا چند ماه در بدن بهبودیافتگان نفس می‌کشد!

منبع
ايسنا
بروزرسانی
کرونا/ ویروس کرونا تا چند ماه در بدن بهبودیافتگان نفس می‌کشد!

ايسنا/ متخصص بيماري‌هاي عفوني دانشگاه علوم پزشکي بيرجند گفت: نادانسته‌ها در مورد ويروس کرونا زياد است و مشخص نيست دقيقا تا چه زماني اين ويروس در بدن فرد عوارض را نشان مي‌دهد، اما بروز اين عوارض تا چند ماه محتمل است.

زهره آذرکار در مورد رعايت‌ها پس از ابتلا به کرونا اظهار کرد: مجموع مراقبت بعد از ابتلا به کرونا، استراحت، تغذيه خوب، عدم استرس، نرمش سبک و مصرف مايعات فراوان است.

وي ادامه داد: منظور از نرمش سبک پس از رهايي از کرونا در خانه و يا پياده روي سبک است چراکه در مدت کرونا افراد زياد استراحت مي‌کنند و دچار سفتي و خشکي عضلات مي‌شوند؛ بنابراين کم تحرکي احتمال ايجاد لخته در عروق را زياد مي‌کند و نبايد ورزش را در طول مدت بيماري و قرنطينه و پس از رهايي از آن از ياد برد.

اين متخصص بيماري‌هاي عفوني  بيان کرد: نادانسته‌ها در مورد ويروس زياد است و مشخص نيست دقيقا تا چه زماني اين ويروس در بدن فرد عوارض را نشان مي‌دهد، اما بروز اين عوارض تا چند ماه محتمل است.

آذرکار با بيان اينکه فرد ممکن است تا ۱۵ الي ۲۰ روز از شروع علائم ناقل باشد، بنابراين بايد احتياط لازم را در ارتباطات داشته باشد، تصريح کرد: به نظر مي‌رسد افراد مبتلا به موارد خفيف در طي يک تا دو هفته بهبود مي‌يابند، اما در موارد شديد، زمان لازم براي بهبودي مي‌تواند شش هفته يا بيشتر طول بکشد.

وي يادآور شد: با توجه به افزايش بيماران بستري در بيمارستان‌ها، لازم است پروتکل‌هاي بهداشتي، قرنطينه بيماران و پرهيز از دورهمي بيش از پيش رعايت شود.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar