تبيان/از آنجايي که علت اصلي نفخ شکم به تغذيه برمي‌گردد، راهکارهايي وجود دارند که کمکتان مي‌کنند اين عارضه را کاهش دهيد:
. افزايش فيبر در رژيم غذايي: ميوه‌ها و سبزي‌ها مي‌تواند انتقال در روده‌ها را بهتر کنند زيرا فيبر دارند. در مواردي که يبوست دليل نفخ شکم است، توصيه مي‌شود فيبر بيشتري مصرف کنيد.
. فعاليت بدني: ورزش مي‌تواند عملکرد سيستم گوارش را بهتر کند در نتيجه نفخ دفع مي‌شود.
. نوشيدن آب: بدن هر روز به مقدار مشخصي آب نياز دارد تا مخاط روده‌ها خشک نشوند. يادتان نرود که نبايد آب گازدار بنوشيد.
. آدامس نجويد: جويدن زياد آدامس مي‌تواند موجب تجمع گاز در گوارش شود.
. آهسته غذا بخوريد: وعده‌هاي غذايي حجيم که با سرعت خورده مي‌شوند، بر حرکات روده اثر مي‌گذارند. پزشکان توصيه مي‌کنند غذا را آهسته بخوريم و هر لقمه را خوب بجويم.
اگر سؤال‌هايي درباره نفخ شکم و علائمتان داريد مهم است که از يک پزشک متخصص کمک بخواهيد. در اين مورد توصيه مي‌کنيم نفخ را چيزي عادي و طبيعي تلقي نکنيد. اگر شک داريد و نفختان طولاني شده يا همراه با علائم ديگري است، حتماً به پزشک مراجعه کنيد. هم‌زمان مي‌توانيد تغييراتي در رژيم غذايي خود ايجاد کنيد تا احساس ناراحتي‌تان کمتر شود.


به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar