logo
  1. جذاب ترین ها
سلامت

چند پیشنهاد ساده برای استفاده از میوه و سبزی در تمام وعده‌ها

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
چند پیشنهاد ساده برای استفاده از میوه و سبزی در تمام وعده‌ها

باشگاه خبرنگاران/ به نقل از  پاپيولار ساينس، در اينکه مصرف ميوه و سبزيجات بخشي اساسي از يک سبک زندگي سالم است، شکي نيست؛ تصميمي که حتي مي‌تواند خطر بيماري‌هاي قلبي عروقي، سرطان و ساير بيماري‌ها را کاهش دهد اما خوردن وعده‌هاي توصيه شده ممکن است دشوار باشد.

در اين زمينه انجمن قلب آمريکا مصرف پنج وعده سبزيجات و چهار وعده ميوه را در روز توصيه مي‌کند. وعده‌هاي بسيار کاملي که مي‌تواند براي هر فرد کافي باشد.

مطالعه‌اي که اوايل سال جاري ميلادي منتشر شد، نشان داد تنها مصرف دو وعده ميوه و سه وعده سبزي براي طولاني شدن عمر شما کافي است. اين يافته جديد مطابق با دستورالعمل‌هاي مرکز کنترل و پيشگيري از بيماري‌هاي آمريکا و سازمان جهاني بهداشت است.

مصرف ميوه نسبتا آسان است، يک سيب متوسط بگيريد، آن را در کيسه ناهار خود بيندازيد و به عنوان ميان وعده آن را مصرف کنيد. براي اغلب افراد اضافه کردن سبزي به وعده‌هاي غذايي به ويژه در ابتداي فرآيند، دشوار است. 

سبزي را در صبحانه خود بگنجانيد

اسموتي با برخي از دستور العمل‌ها به اندازه دو وعده ميوه و سبزيجات، يک گزينه مهم براي صبحانه است. براي اين منظور گل کلم يخ زده را به يک اسموتي اضافه کنيد، اين يک بافت خامه‌اي را فراهم مي‌کند اما پيشنهاد مي‌شود مقدار زيادي مواد شيرين ديگر نيز براي خوش طعم‌تر شدن به آن اضافه کنيد.

بيش از يک سالاد براي ناهار مصرف کنيد

سالاد يک روش آشکار براي افزودن سبزيجات به برنامه روزانه است اما شايد براي وعده شام مناسب نباشد. اگر از غذا‌هاي مديترانه‌اي نيز لذت مي‌بريد، کاسه‌اي حاوي گوجه فرنگي، خيار، پنير فتا، سرکه بالزاميک و روغن زيتون را در برنامه خود بگنجانيد. مي‌توانيد از سبزي‌هاي برگ دار مثل اسفناج و کاهو هم استفاده کنيد.

سبزي را در وعده شام هم مي‌توانيد مصرف کنيد

براي استفاده صحيح‌تر از انواع سبزي هنگام شام، مي‌توانيد برخي از سبزي‌ها را تفت دهيد. اگر برشته شدن (که ممکن است يک ساعت طول بکشد) خيلي کند است، از سرخ کن استفاده کنيد. ۱۰ تا ۱۵ دقيقه مقداري تفت دهيد و سپس مقداري نمک دريا به آن اضافه کرده و از اسپري روغن براي کاهش مصرف چربي استفاده کنيد.

اگر با کودکان يا بزرگسالاني زندگي مي‌کنيد که گزينه‌هاي خلاقانه‌تري براي استفاده از سبزي مي‌خواهند، مخفي کردن سبزي‌ها به سس ماکاروني گزينه خوبي است، براي اين کار از مخلوط کن استفاده کنيد. کودکان هرچه کمتر سبزي‌ها را ببينند، بهتر است، حتي مي‌توانيد پوره را با سس خرد شده در يک مخلوط، مخلوط کنيد، براي اين منظور ترکيبي از چغندر، کرفس، قارچ و فلفل را امتحان کنيد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره