نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
سلامت

جوان‌سازی پوست آقایان؛ ۱۲ پیشنهاد اساسی

منبع
بروزرسانی
جوان‌سازی پوست آقایان؛ ۱۲ پیشنهاد اساسی

کوروش‌مگ/ تا سال‌ها مراقبت از پوست و حفظ سلامت آن در تمام کشور‌هاي دنيا يک کار زنانه محسوب مي‌شد. اما پوست مردان به همان اندازه پوست خانم‌ها نياز به مراقبت دارد. فرقي ندارد که شما زن هستيد يا مرد، در هر فصلي از سال بايد مراقبت‌هاي لازم براي سلامت پوست را رعايت و اجرا کنيد. ۱۲ نکته در مورد راه‌هاي مراقبت پوست مردان در زمستان براي جلوگيري از خشک، قرمزي، خارش و … و نيز جوانسازي، لايه‌برداري و درمان خشکي پوست مردان را در اين مطلب بخوانيد.

۱- رژيم غذايي را رعايت کنيد

در فصل زمستان سعي کنيد از يک رژيم غذايي پر از ميوه و سبزيجات تا پوستي شاداب و شفاف داشته باشيد. درست است که در روز‌هاي سرد خوردن شيريني و غذا‌هاي چرب و نرم بيشتر از هميشه مي‌چسبد، اما يکي از مهم‌ترين راه‌هاي مراقبت پوست مردان در فصل زمستان مصرف ميوه و سبزيجات به مقدار فراوان است. به اين ترتيب هم از نظر وزن و استايل در شرايط ايده‌آل باقي مي‌مانيد و هم از يک پوست شفاف و نرم و بدون خشکي لذت مي‌بريد.


۲- آب فراوان بنوشيد

حالا ديگر همه ما اين را مي‌دانيم که ۷۰ درصد وزن بدن انسان از آب تشکيل شده است. از سوي ديگر برخلاف تصور عموم فصل زمستان فصلي خشک براي پوست و بدن است بهتر است به اندازه کافي آب بنوشيد تا بدن را هيدراته و از نظر سطح آب سالم نگه داريد. در صورتي که به اندازه کافي آب ننوشيد، بدن دهيدراته مي‌شود و پوست بدن به صورت خشک و پوسته پوسته در مي‌آيد.

۱۲ درمان خانگي براي جوانسازي، لايه‌برداري و خشکي پوست مردان

پوست خشک حالت کشساني کمتري دارد و بيش از هر زمان ديگري مستعد چروک شدن است. يکي از راه‌هاي مراقبت براي سلامت پوست مردان در فصل زمستان نوشيدن روزانه ۸ ليوان آب است. بسياري از مردم فراموش مي‌کنند که پوست هم يکي از ارگان‌هاي بدن است که به آب نياز دارد تا سلول‌هاي تازه بسازد و خودش را ترميم کند. زماني که سلول‌ها کم آب و دهيدراته مي‌شوند سيستم ارگان‌هاي بدن به خوبي کار نمي‌کند. خوردن آب فراوان پوست شما را تميز و شفاف نگه مي‌دارد.


۳- نوع پوست خود را بشناسيد

اولين قدم در حفظ سلامت پوست مردان در فصل زمستان و البته تمام فصول شناختن نوع پوست است. محصولات مراقبت از پوست براي انواع مختلف پوست ساخته و توليد مي‌شوند و شما اگر قصد داريد بهترين نتيجه را بگيريد بايد ابتدا نوع پوست خود را بشناسيد و سپس بهترين محصول مراقبتي را انتخاب کنيد. گاهي اوقات نوع پوست شما چرب، اما در عين حال کم آب و خشک است به همين دليل به نظر مي‌رسد در فصل زمستان بايد براي محصولات مراقبت از پوست با دقت و وسواس بيشتري هزينه کنيد.

۱۲ درمان خانگي براي جوانسازي، لايه‌برداري و خشکي پوست مردان


۴- اسکراب پوست را فراموش نکنيد

اسکراب پوست به طور منظم به منظور بخشي از روند بازسازي پوست امري بسيار مهم است. يکي از بهترين روش‌ها براي جوانسازي و لايه‌برداري و درمان خشکي پوست مردان در سنين پايين‌تر ريزش سلول‌هاي قديمي به صورت طبيعي و رشد سلول‌هاي جديد بهتر و سريع‌تر صورت مي‌پذيرد، اما مسئله اينجاست که با بالا رفتن سن اين امر تا حدود زيادي کند مي‌شود و کاهش پيدا مي‌کند.

يکي ديگر از راه‌هاي مراقبت براي سلامت پوست مردان در فصل زمستان شستشوي منظم پوست و استفاده از اسکراب مناسب با نوع پوست صورت است. اسکراب مورد نظر را روي پوست تميز بماليد و به صورت دوراني و ملايم به سمت بالا ماساژ دهيد. بهتر است اسکراب پوست را بعد از حمام و هفته‌اي دو بار انجام دهيد.

۱۲ درمان خانگي براي جوانسازي، لايه‌برداري و خشکي پوست مردان


۵- مرطوب کننده بزنيد

يکي از روش‌هاي از بين بردن سلول‌هاي مرده از روي پوست استفاده از مرطوب کننده است. بعد از هر بار شستشوي پوست صورت از يک کرم مرطوب کننده مناسب نوع پوست خود استفاده کنيد. مرطوب کننده حالت کشساني پوست شما را افزايش مي‌دهد و از چروک شدن آن جلوگيري مي‌کند. در حقيقت اگر هيچ کرم مراقبتي پوست هم براي فصل زمستان نداريد حتما يک مرطوب کننده داشته باشيد.

۱۲ درمان خانگي براي جوانسازي، لايه‌برداري و خشکي پوست مردان


۶- ضد آفتاب بزنيد

کرم ضد آفتاب برخلاف تصور عموم فقط براي فصل تابستان مهم و ضروري نيست. لازم است که در روز‌هاي سرد و ابري زمستان استفاده از کرم ضد آفتاب را فراموش نکنيد. در حقيقت يکي از مهم‌ترين راه‌هاي مراقبت براي سلامت پوست مردان در فصل زمستان استفاده از ضد آفتاب مناسب نوع پوست خودتان است.

داشتن يک کرم ضد آفتاب همراه با يک کرم مرطوب کننده از اوجب واجبات در روز‌هاي سرد سال است. ضد آفتاب با SPF مناسب از چروک شدن پوست جلوگيري مي‌کند و روند پيري در اثر تابش نور مضر خورشيد را به تعويق مي‌اندازد.


۷- لب‌ها را هم مرطوب نگه داريد

يکي از بزرگ‌ترين مشکلات پوستي در فصل زمستان خشکي لب‌ها و ترک خوردن پوست آن‌هاست که گاهي بسيار دردناک است و با خونريزي لب همراه است. بهترين کار اين است که يک مرطوب کننده مخصوص لب همراه داشته باشيد تا در صورت لزوم از آن استفاده کنيد.


۸- از ريش‌تان مراقبت کنيد

اگر ريش بلند و پرپشت داريد در فصل زمستان بايد از ريش خود مراقبت کنيد. براي مراقبت از ريش دو مرحله وجود دارد:

شامپوي مخصوص ريش بخريد و در حمام ريش خود را با آن بشوريد تا تميز و سالم نگهداري شود.

۱۲ درمان خانگي براي جوانسازي، لايه‌برداري و خشکي پوست مردان

از يک روغن مخصوص ريش بعد از حمام استفاده کنيد. به اين ترتيب هم از شوره زدن موي ريش جلوگيري مي‌کنيد و هم مو‌هاي ريش و پوست صورت را مرطوب و هيدراته نگه مي‌داريد.


۹- با دقت ريش‌تان را اصلاح کنيد

در طول فصل زمستان و سرد شدن هوا تراشيدن ريش گاهي به يک کار دردناک تبديل مي‌شود. براي اين‌که راحت‌تر ريش صورت را اصلاح کنيد بهتر است به چند نکته توجه کنيد:

بهترين زمان براي اصلاح صورت و تراشيدن ريش بلافاصله بعد از حمام است، چون منافذ پوست باز است و تراشيدن ريش آسان‌تر مي‌شود.

از يک کرم اصلاح مخصوص فصل زمستان براي اصلاح صورت استفاده کنيد. به اين ترتيب ريش راحت‌تر تراشيده مي‌شود و قرمزي و التهاب پوست کمتر مي‌شود. بعد از اصلاح صورت هم از کرم يا افترشيو مخصوص پوست صورت خودتان استفاده کنيد.

۱۲ درمان خانگي براي جوانسازي، لايه‌برداري و خشکي پوست مردان


۱۰- از پوست اطراف چشمان‌تان مراقبت کنيد

شايد براي‌تان عجيب باشد، اما يکي از کارسازترين راه‌هاي مراقب براي سلامت پوست مردان در فصل زمستان پوست اطراف چشم‌هاست. اين ناحيه از پوست به در شاداب و سرحال رسيدن ظاهر شما بسيار مهم و حياتي است. در فصل زمستان احتمال سياه شدن پوشت حلقه اطراف چشم بيشتر است. در فصل زمستان به پوست اطراف چشم کرم مرطوب کننده مناسب بماليد و زياد به شوفاژ يا بخاري نزديک نشويد، چون اين امر منجر به خشکي پوست نازک اطراف چشم و سوزش چشم‌ها مي‌شود.

۱۲ درمان خانگي براي جوانسازي، لايه‌برداري و خشکي پوست مردان


۱۱- از پوست دست‌ها مراقبت کنيد

پوست دست به خصوص در فصل زمستان در معرض خشکي، قرمزي، خارش و ترک در اثر سرما است. يکي از بهترين راه‌هاي مراقبت از پوست مردان براي جوانسازي و لايه‌برداري و درمان خشکي پوست مردان به خصوص پوست دست‌ها در روز‌هاي سرد زمستان استفاده از يک کرم مرطوب کننده مناسب و تا حدود قوي مخصوص پوست دست است.

اگر از چربي کرم روي پوست دست خوش‌تان نمي‌آيد مي‌توانيد از کرم‌هاي مرطوب کننده بدون چربي استفاده کنيد که فقط خاصيت هيدراته کردن پوست دست را داشته باشد.


۱۲- دوش آب گرم ممنوع

در فصل زمستان براي گرم شدن از آب داغ دوش حمام استفاده نکنيد. آب داغ چربي پوست را از بين مي‌برد و به لايه خارجي پوست آسيب مي‌رساند. از جمله راه‌هاي مراقبت پوست مردان در فصل زمستان دوش گرفتن با آب ولرم است.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar