نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
سلامت

پروتئینی جادویی داخل معده که کلید درمان چاقی است

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
پروتئینی جادویی داخل معده که کلید درمان چاقی است

باشگاه خبرنگاران/ به نقل از العالم، محققان اعلام کردند پروتئيني به نام GKN ۱ که به طور انحصاري در معده توليد مي‌شود، در برابر هضم مقاوم است و غذا را به روده منتقل کرده و با ميکروب‌هاي روده ارتباط برقرار مي‌کند.

محققان دريافتند که مهار پروتئين GKN ۱ منجر به اختلاف زيادي در وزن و سطح چربي در بدن مي‌شود، به اين معني که کنترل سطح اين پروتئين در سطح پايين به کاهش وزن و مبارزه با چاقي کمک مي‌کند.

اين مطالعه نشان داد که با بررسي باکتري‌هاي خوب روده به نام ميکروبيوم، محققان توضيح دادند که چگونه بدن ما متابوليسم و ​​تجمع چربي‌ها را در بدن تنظيم مي‌کند، که مي‌تواند به معرفي روش‌هاي درماني جديد براي چاقي کمک کند.

محققان با نظارت و اندازه گيري متابوليسم و ​​سطح کالري و تري گليسيريد، در مقايسه با سطح اين پروتئين در بدن ما، تجزيه و تحليل در مورد نقش پروتئين GKN ۱ و باکتري‌هاي مفيد در روده را انجام دادند.

محققان دريافتند که نمونه مطالعه موش‌هايي که حاوي پروتئين GKN ۱ نبودند، با وجود مصرف همان مقدار غذا هنگام رعايت رژيم غذايي پرچرب، سبک‌تر و داراي مقادير کمتري از چربي بدن لاغرتر بودند. اين نمونه بدون پروتئين معده در برابر افزايش وزن و چربي اضافي بدن مقاوم است.

محققان تأکيد کردند که هنگام کنترل سطح پروتئين GKN ۱، بدن مي‌تواند در برابر چاقي مقاومت کند، که سلامتي فرد را تهديد مي‌کند و منجر به بيماري‌هاي جدي مانند سرطان و کبد چرب مي‌شود.

اين در حالي است که آماري که توسط مرکز کنترل بيماري‌هاي ايالات متحده منتشر شده نشان مي‌دهد که ميزان چاقي در بزرگسالان به ۴۲.۴ ٪ در ايالات متحده افزايش يافته است و علاوه بر اين خطر سکته مغزي، ديابت، برخي از انواع سرطان و ساير موارد ضدسلامتي را در فرد افزايش مي‌دهد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar