نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
سلامت

اگر ناشتا هستید لب به این خوراکی‌ها نزنید!

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
اگر ناشتا هستید لب به این خوراکی‌ها نزنید!

باشگاه خبرنگاران/ به نقل از My Healthy Reads، ليست مواد غذايي که با شکم خالي نبايد خورد منتشر شده است.

گوجه فرنگي حاوي ويتامين C و بسياري از مواد مغذي ديگر است با اين حال، لازم است از خوردن گوجه فرنگي با معده خالي به دليل داشتن اسيد تانيک که مي‌تواند اسيديته دستگاه گوارش را افزايش دهد و در نتيجه باعث ورم معده شود، خودداري کنيد. به مبتلايان به بيماري‌هاي زخم معده توصيه مي‌شود صبح‌ها گوجه فرنگي را کنار بگذارند. شما نبايد نوشيدني‌هاي گازدار را با معده خالي مصرف کنيد، زيرا اين نوشيدني‌ها مي‌توانند باعث نفخ شکم و همچنين اسيديته محيط را افزايش دهند، که در نهايت مي‌تواند منجر به فرسايش و سرطان مري شود.

علاوه بر اين، شما نبايد شيريني پفکي بخوريد. با وجود از بين رفتن گرسنگي، مخمر موجود در اين ميان وعده‌ها باعث تحريک مخاط معده مي‌شود.

غذاي تند از ضرر کمتري برخوردار نيست، که بر روي غشاي مخاطي نيز تأثير منفي مي‌گذارد و باعث قولنج، دل درد و سوهاضمه مي‌شود. اين مواد شامل فلفل تند، فلفل قرمز، سير و زنجبيل است.

علاوه بر اين، متخصصان خوردن شيريني در صبح را توصيه نمي‌کنند، زيرا وقتي قند وارد معده خالي مي‌شود، از اشباع خون با انسولين جلوگيري مي‌کند. اين مي‌تواند منجر به مشکلات بينايي و منجر به ديابت شود.

قرار دادن ماست در ليست غذا‌هاي ممنوع صبحگاهي قرار گرفت. محتواي بالاي لاکتوباسيل‌ها با ترشح اسيد در معده خالي تساوي مي‌يابد. با ترشح آن، نه تنها باکتري‌هاي مفيد مي‌ميرند، بلکه به طور کلي سطح اسيديته افزايش مي‌يابد. به همين دليل، متخصصان توصيه مي‌کنند يک يا دو ساعت بعد از وعده غذايي اصلي ماست بخوريد.

در آخر، بهتر است گلابي را با معده خالي نخوريد، زيرا سرشار از فيبر است که به ديواره‌هاي معده آسيب مي‌رساند و منجر به سوهاضمه مي‌شود؛ بنابراين توصيه مي‌شود گلابي را بعد از يک بشقاب جو دوسر يا ساير غلات بخوريد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره