نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
سلامت

کرونا/ این افراد کمتر به کرونا مبتلا می شوند!

منبع
بروزرسانی
کرونا/ این افراد کمتر به کرونا مبتلا می شوند!

فرتاک نيوز/ محققان هندي معتقدند که افراد عينکي دو تا سه برابر کمتر از کساني که عينک نمي‌زنند، به کوويد-19 مبتلا مي‌شوند. آنها در مطالعات قبلي خود به اين نتيجه رسيده بودند که لمس يا مالش چشم با دست‌هاي آلوده به ويروس کرونا، مي‌تواند يک مسير مهم براي ابتلا به اين عفونت ويروسي باشد.

از آنجايي که استفاده از عينک به‌طور غيرارادي از مالش چشم جلوگيري مي‌کند، مي‌توان گفت که عينک زدن خطر آلودگي را به ميزان قابل‌توجهي کاهش مي‌دهد.
هنگامي که شما ماسک را به‌طور صحيح روي صورت قرار مي‌دهيد، عملاً لمس بيني و دهان بسيار کاهش مي‌يابد اما ماسک زدن از چشمان شما محافظت نمي‌کند. به گفته محققان، هر انساني به‌طور متوسط هر ساعت 23 بار صورت و به‌طور متوسط 3 بار چشم خود را لمس مي‌کند.
محققان بر اين باورند که مجراي بيني مي‌تواند راهي براي انتقال ويروس باشد که از کيسه ملتحمه به نازوفارنکس منتقل مي‌شود. لازم به توضيح است که فارنکس، اصطلاح پزشکي است که براي حلق به کار مي‌رود. حلق شامل سه بخش است که نازوفارنکس يکي از اين بخش‌هاست. نازوفارنکس، قسمت پشت بيني را به پشت دهان متصل مي‌کند.

نازوفارنکس، بالاي ناحيه نرمي در قسمت پشت سقف دهان قرار گرفته و امکان مشاهده مستقيم اين ناحيه وجود ندارد. اما با نگاه کردن در آينه مي‌توانيد نازوفارنکس را مشاهده کنيد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره