نماد آخرین خبر

آیا کودک شما در معرض ابتلا به آسم است؟

منبع
ايسنا
بروزرسانی
آیا کودک شما در معرض ابتلا به آسم است؟

ايسنا/ نتايج يک مطالعه جديد نشان مي دهد که عواملي چون سابقه خانوادگي، جنسيت و نژاد از جمله فاکتورهايي هستند که خطر ابتلا به بيماري آسم را در کودکان افزايش مي دهند.
 "کريستين جانسون" از محققان اين مطالعه در شهر ديترويت در ايالت ميشيگان آمريکا گفت: اين يافته ها به ما کمک مي کند که درک کنيم چه گروه هايي از کودکان بيشتر در معرض آسم هستند. اکنون مي توان از اين اطلاعات براي ايجاد عوامل تداخلي در آن دسته از کودکاني که در معرض خطر قرار دارند، استفاده کنيم.

محققان اطلاعات بيش از ۱۲ هزار کودک را که بين سالهاي ۱۹۸۰ تا ۲۰۱۴ در ايالات متحده و پورتوريکو متولد شده اند، مورد تجزيه و تحليل قرار داده و حداقل براي مدت پنج سال تحت کنترل قرار دادند.

۵۱ درصد اين کودکان پسر و ۴۹ درصد دختر بوده اند، همچنين ۵۲ درصد سفيد پوست و ۲۳ درصد سياه پوست بوده اند.

به گفته محققان ميزان خطر ابتلا به آسم در کودکاني که حداقل يکي از والدين آنان سابقه آسم داشته، دو تا سه برابر بيشتر از کودکان ديگر بود و بيشتر در سن چهار سالگي اين خطر وجود دارد.

همچنين کودکاني با سابقه خانوادگي آسم در سنين چهار تا ۱۴ سالگي در مقايسه با افرادي که سابقه خانوادگي ندارند، دو برابر بيشتر در معرض خطر آسم بودند.

در سنين پايين، پسران با سابقه خانوادگي آسم نسبت به دختران بيشتر احتمال دارد به اين بيماري دچار شوند. اما در ۱۴ سالگي ميزان آن تقريبا يکسان است. کودکان سياه پوست صرف نظر از سابقه خانوادگي بيشترين ميزان خطر ابتلا به آسم را داشتند.

هرچند، در حاليکه ميزان ابتلا به آسم در کودکان سياه پوست در دوران پيش از دبستان بسيار بيشتر از کودکان سفيدپوست است اين ميزان در کودکان سياه پوست پس از ۹ سالگي کاهش پيدا مي کند اما در مورد کودکان سفيدپوست اين احتمال در اواخر دوران کودکي افزايش پيدا مي کند.

به نقل از مديسن نت، از هر ۱۲ کودک آمريکايي يک نفر به بيماري آسم دچار است که موجب خس خس سينه، مشکل در تنفس و سرفه شده و مي تواند با آسيب دائمي ريوي همراه باشد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره