logo
  1. جذاب ترین ها
سلامت

بهترین نوشیدنی‌ها برای لاغر شدن

منبع
تبيان
بروزرسانی
بهترین نوشیدنی‌ها برای لاغر شدن

تبيان/ تابستان نزديک است و آبميوه‌هاي شيرين و خوشمزه به زودي دوباره وارد رژيم غذايي ما مي‌شوند و اتفاقاً راه خوبي براي هيدراته نگه داشتن بدن در روز‌هاي گرم سال هستند، خصوصاً اگر آبميوه‌ها خانگي باشند.

همه مي‌دانيم که تقريباً همه‌ي آبميوه‌هاي صنعتي داراي قند افزوده‌اند، به‌جز برند‌هايي که مطمئن هستيد آبميوه‌هاي صد در صد طبيعي ارائه مي‌دهند. يکي از راه‌هاي اينکه مطمئن باشيد آب‌ميوه‌اي که مصرف مي‌کنيد کاملاً طبيعي است و قند زياد و مواد افزودني ندارد اين است که خودتان در خانه آبميوه تهيه کنيد. اگر خودتان آبميوه درست کنيد هم از سلامت آن مطمئن هستيد و هم آزاديد هر نوع ميوه‌اي را که دوست داريد در آبميوه گيري بريزيد و از نوشيدن آن لذت ببريد.

در ادامه آبميوه‌هايي را به شما پيشنهاد مي‌دهيم که در اين تابستان مي‌توانيد امتحانشان کنيد و چند کيلو اضافه وزني را که از زمستان برايتان مانده کم کرده و ضمناً ويتامين‌ها و مواد معدني مهم و خوبي به بدنتان برسانيد.

آب هندوانه

آيا آب‌ميوه‌اي سرحال کننده‌تر از يک ليوان آب هندوانه‌ي خنک مي‌شناسيد؟ هندوانه فوايد زيادي براي سلامتي دارد، از ريکاوري بهتر بعد از تمرين و ورزش گرفته تا کاهش ريسک برخي از سرطان‌ها. ضمناً هندوانه بسيار آبرسان بوده و بدن را به خوبي هيدراته مي‌کند، چون به هر حال ۹۲ درصد اين ميوه آب است!

گاهي وقتي بدنمان دچار کم‌آبي مي‌شود تمايل به خوردن چيز‌هاي شيرين پيدا مي‌کنيم؛ بنابراين يک ليوان آب هندوانه تازه و خنک نه تنها به اين ميل به خوبي پاسخ مي‌دهد بلکه بدن را نيز هيدراته کرده و احساس سيري ايجاد مي‌کند. شواهد علمي زيادي اين ادعا را ثابت کرده‌اند. مثلاً تحقيقي در سال ۲۰۱۹ دريافته بعد از اينکه افراد به مدت يک ماه هر روز دو فنجان آب هندوانه تازه نوشيده بودند، وزنشان کاهش چشمگيري داشت، چربي شکمشان کمتر شده بود، احساس گرسنگي‌شان نيز کم شده و کمتر هوس غذا‌هاي جورواجور داشتند.

پنج تا از بهترين نوشيدني‌ها براي کمک به کاهش وزن


آب انار

انار سرشار از پلي فنول‌ها (آنتي‌اکسيدان‌ها) و ويتامين C است. يک عدد انار داراي ۲۸ ميلي‌گرم ويتامين C است. آب انار نه تنها به سيستم ايمني‌تان کمک مي‌کند بلکه کمکتان مي‌کند از شر اضافه وزنتان نيز خلاص شويد.

مطالعه‌اي دريافته آب انار جلوي افزايش وزن موش‌هايي را که رژيم غذايي پُرچرب داشتند گرفته بود. ديگر تحقيقات نيز نشان داده‌اند اين ميوه‌ي شگفت‌انگيز حتي مي‌تواند به تنظيم قند خون کمک کرده و جلوي افزايش‌هاي ناگهاني آن را بگيرد. نوسان قند خون منجر به احساس گرسنگي مي‌شود.

پنج تا از بهترين نوشيدني‌ها براي کمک به کاهش وزن


آب سيب و کلم

اگر سالاد کلم دوست نداريد مي‌توانيد جور ديگري آن را مصرف کنيد و از فوايدش بهره‌مند شويد. شايد تا به حال آب سيب و کلم کيل را امتحان نکرده باشيد. شيريني سيب مي‌تواند کمک کند تلخي کلم پوشش داده شود. البته اين دو، ترکيب بسيار خوبي براي کاهش وزن هستند، چون هر دو پُر از فيبر‌هاي سير کننده‌اند. تحقيقات نشان مي‌دهد سيب به کاهش وزن هم در کودکان و هم در بزرگسالان کمک مي‌کند.

پنج تا از بهترين نوشيدني‌ها براي کمک به کاهش وزن


آب کرفس

آب کرفس يک آبميوه بي‌نهايت کم کالري است که براي کاهش وزن واقعاً مفيد است. يک ليوان آب کرفس فقط ۳۳ کالري دارد و سه گرم فيبر به بدنتان مي‌رساند؛ بنابراين به احساس سيري‌تان کمک مي‌کند. آب کرفس مي‌تواند يکي از ترکيبات اساسي يک اسموتي کم کالري باشد.

پنج تا از بهترين نوشيدني‌ها براي کمک به کاهش وزن


آب آلو

اگر به دنبال راهي براي رفع يبوست و نفخ هستيد، آب آلو انتخاب خوبي است. اين نوشيدني شايد مستقيماً کمکي به کاهش وزنتان نکند، اما با اثر گذاشتن بر اجابت مزاج منظم و احساس سيري مطمئناً براي کاهش وزن مفيد است. مطالعه‌اي در سال ۲۰۱۴ دريافت آلو به افراد چاق و آن‌هايي که اضافه وزن داشتند کمک کرده بود با افزايش احساس سيري، وزن کم کنند.

پنج تا از بهترين نوشيدني‌ها براي کمک به کاهش وزن

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar