باشگاه خبرنگاران/ به نقل از اسپوتنيک، اگرچه پيش بيني روند زندگي فرد غيرممکن است، اما کاهش برخي از آسيب‌هاي موجود در اين مسير امکان پذير است.

اکثر مردم مي‌دانند که رژيم غذايي در اين زمينه بسيار مهم است؛ زيرا غذاي خوب به عنوان يک بافر در برابر بيماري‌هاي مزمن مانند بيماري‌هاي قلبي و سرطان عمل مي‌کند.

اما نوشيدني‌ها چه تاثيري بر طول عمر دارند؟

متخصصان و پژوهش‌هاي انجام شده به يکي از بهترين نوشيدني‌هايي اشاره دارند که مي‌توان براي طولاني شدن عمر مصرف کرد.

مطالعه منتشر شده در "Science Environment Science" به بررسي تأثير کيفيت آب آشاميدني بر سلامتي و طول عمر افراد پرداخته است.

بر اساس وب سايت "اکسپرس" انگليس، اين مطالعه در نظر گرفت که آب آشاميدني منبع مهمي براي بدن انسان براي به دست آوردن "عناصر کمياب" است.

عناصر کمياب يا نادر به ترکيب ارگانيسم بدن وارد مي‌شوند و به آن کمک مي‌کنند تا عملکرد‌هاي حياتي خود را انجام دهد و در بيوشيمي بدن نقش دارد.

در اين مطالعه آمده است که عناصر کمياب توسط بدن انسان ساخته نمي‌شوند، بلکه بايد از محيط طبيعي دريافت شوند.

اين مطالعه به اين نتيجه رسيده است که آب منبع اصلي عناصر کمياب لازم براي رشد موجودات زنده است؛ تغيير در آب آشاميدني و منابع آب زيرزميني مي‌تواند منجر به تغييرات قابل توجهي در خطرات سلامتي مرتبط با عناصر کمياب شود.

بر اين اساس، اين مطالعه نتيجه گرفته که کيفيت بالاي آب آشاميدني عامل مهمي در شکل گيري پديده طول عمر است.

هنگامي که بدن با آنفلوانزا يا نوع ديگري از ويروس بيمار مي‌شود، علائم متداول که مي‌تواند منجر به کم آبي شود شامل تب، سرفه، اسهال، استفراغ و از دست دادن اشتها است.

آبرساني مناسب مي‌تواند به پوست و سلول‌هاي غشاي مخاطي کمک کند تا به عنوان سدي براي جلوگيري از ورود باکتري به بدن عمل کنند.

کم آبي شديد باعث انقباض رگ‌هاي خوني در مغز مي‌شود و وقتي مقدار کافي مايعات در مغز نباشد، حافظه تحت تأثير قرار مي‌گيرد.

همچنين شناخته شده است که کم آبي بدن فشار خون و خطر بيماري قلبي را افزايش مي‌دهد؛ زيرا قلب وقتي آب کمتري در خون باشد بيشتر کار مي‌کند.

مقدار آب مورد نياز براي مصرف روزانه به وزن، سن، جنس، سطح فعاليت و آب و هوا بستگي دارد. با اين حال، زنان بايد هر روز حدود دو ليتر آب بنوشند، در حالي که مردان بايد دو و نيم ليتر آب بنوشند.

در طول يک روز معمولي، فرد فقط از طريق تنفس، تعريق و ساير عملکرد‌هاي بدن حدود دو ليتر آب از دست مي‌دهد. نوشيدن مقدار زيادي آب فوايد زيادي از جمله بهبود عملکرد بدني، بهبود سطح انرژي، کمک به هضم و دفع و خلق و خوي را براي سلامتي است.

از ديگر مزاياي آب آشاميدني براي سلامتي مي‌توان به موارد زير اشاره کرد:

کاهش خستگي در طول روز

بهبود حافظه

تغذيه پوست

کمک به هضم غذا

جذب مواد مغذي و واکنش‌هاي شيميايي

سم زدايي از بدن

گردش خون را بهبود بخشد

تنظيم دما و خنک کننده بدن


بيشتربخوانيد

نسخه‌اي جادويي براي درمان گرمازدگي

کنترل و تنظيم فشار خون با ۳۴ ماده غذاي


انتهاي پيام/

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar